Wow echt, heb je daar foto's van? Ik ben erg benieuwd naar het ondertreden en rug gebruik. Respect hoor
Lisette03
Geplaatst: 02-03-12 21:52
is het paard van een vriendin van mij, heb er op deze pc niet echt veel foto's van, dus alleen even een wedstrijdfototje van haar hyves en die is niet heel voordelig genomen
ik heb ook een paard gehad met zo'n rug. Ik heb er M mee gesprongen. Een schat van een paard. En longeren met tuig doet wonderen (iig bij dat paard) En heel rond rijden (ook met een tuig) is super goed. (maare ze is nog jong dus ik zou het bij het longeren laten.) Inslapen of als grasmaaier gebruiken vind ik zo'n domme oplossingen. Gewoon aankijken en trainen!!
ja het scheelt dat ze jong is en vroeg actie ondernomen is dat doet ook al wonderen het kan alleen maar beter gaan en ze is ook nog niet getraind met training krijg je ook veranderingen
er ligt nu een Arno Brandt ( is dat met d of dt??) zadel op, uiteraard speciaal gemaakt/aangepast aan dit paard, maar in principe een conventioneel zadel dus.
wauw zeg dat soort berichten bieden meer perspectief voor paardje van TS! blijkbaar kan het dus, zelfs als de rug niet echt bijtrekt qua vorm, heel erg meevallen. wel ben ik nieuwsgierig of zo'n paard in het betreffende stuk rug verder net zo gezond is als een ander paard. ik bedoel, het oogt wel anders maar zou er nu ook daadwerkelijk eerder slijtage of schade ontstaan?
ik denk dat de kans op slijtage mogelijk wel groter is, maar dit paard wordt echt heel goed in de gaten gehouden en voorlopig vertoont hij nog geen enkele vorm van slijtage, het is een Kwpn'er, een S'je dus van '99 als ik goed kan tellen
ik denk wel dat je een paard als dit altijd onder goede controle moet houden van dierenarts, fysio, osteo oid, een gewoon skelet is het tenslotte niet, maar aan de andere kant, zijn hele leven is hij zo geweest, zijn spieren zijn op deze manier meegegroeid. Ik heb ruggen van jongere paarden gezien waar op t eerste oog niks mis mee was en die ingeslapen zijn met kissing spines...
nou ja daarom dus. ik vraag me dan ook af hoe en wat precies. ik bedoel, dat paard IS gewoon zo. dat hoeft dan dus niet direct een probleem te zijn kennelijk. een mens heeft nu eenmaal geen röntgenogen, en net wat je zegt, een rug kan heel goed LIJKEN maar het ondertussen helemaal niet zijn. is zo'n rug dan in die zin gezond dat ie net zo buigzaam is als normaal?
je hebt idd een heel mooi paardje ts ! mooi hoofdje heeft ze. ik hoop voor je dat het mee blijkt te vallen moet wel goedkomen denk ik zomaar, paardje hierboven vind ik ook erg gaaf! veel plezier samen, vergeet dat niet
Jawel, maar de recente foto's waren nogal onduidelijk. ik ben gewoon erg benieuwd.
140509
Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-12 17:45
Ik Ga het proberen
140509
Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-12 22:36
hierbij zoals beloofd foto´s van zondag lekker zitten spelen met haar lekker aan het bokken steigeren enz. daarna even de deken afgedaan en lekker even laten uitwaaien ze is weer hard gegroeit waardoor alles niet meer in evenwicht is maar ze groeit en dat is het belangrijkste de rug is nu niet meer echt in everwicht door te hard groeien