ponies schreef:Wij zeiden altijd ze zitten langer aan de koffie dan aan het paard

kvroeg me ook al af, of ze wel eens een paard hadden gezien van zo dichtbij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
nombrado schreef:ponies schreef:Enten is mischien niet verplicht maar je hebt voor grensoverschrijdend binnen de EU altijd een gezondheidsverklaring nodig van de RVV dit staat los van de entingen. Enige uitzondering is van Nederland naar Belgie en omgekeerd daar is sinds (ik dacht) vorig jaar vrijstelling voor. Buiten de EU wordt het allemaal nog een stuk ingewikkelder met vaak bloedtesten, quarantaine etc. Dus even naar Duitsland/NL hoppen is er niet bij zonder bezoek van RVV arts. Verklaring is trouwens 10 dagen geldig. Met FEI paspoort is er ook weer andere regelgeving maar die zullen de meeste hier denk ik niet hebben.
ik weet niet of jullie wel eens ervaringen gehad hebben op je erf van de RVV voor de verklaring vervoer buitenland?
wat een aanfluiting....ze onderzoeken niet op ziektes...
Ik had hier 5 schimmels staan, 1 ervan moest richting duitsland. Paard werd naar gekeken (gewoon voor de box) en er werd al een krabbel gezet.
Vervolgens vroeg ik of er niet nagekeken moest worden of dit wel het paard was? nav de chip?
dus de chipreader werd gepakt, maar wist niet hoe die werkte![]()
stempel werd zo gezet
ik had echt een ziek paard zo richting duitsland kunnen laten gaan, met de benodigde papieren.
Kvond het weer typisch een voorbeeld van geldklopperij....van de staat
[/quote]Citaat:Enten is mischien niet verplicht maar je hebt voor grensoverschrijdend binnen de EU altijd een gezondheidsverklaring nodig van de RVV dit staat los van de entingen. Enige uitzondering is van Nederland naar Belgie en omgekeerd daar is sinds (ik dacht) vorig jaar vrijstelling voor. Buiten de EU wordt het allemaal nog een stuk ingewikkelder met vaak bloedtesten, quarantaine etc. Dus even naar Duitsland/NL hoppen is er niet bij zonder bezoek van RVV arts. Verklaring is trouwens 10 dagen geldig. Met FEI paspoort is er ook weer andere regelgeving maar die zullen de meeste hier denk ik niet hebben.
M_D_H schreef:euhm nee...
dit was de rvv, geregeld door ons zelf
stages regelen dat soort dingen niet
M_D_H schreef:de pony van een vriendin van mij mocht echter neit naar het buitenland getransporteerd worden omdat deze niet geent was
stef schreef:Goh, ik zat hier laatst ook aan te denken en ik vraag me met name af of tetanus en influenza nog wel van deze tijd is. Ik ken geen enkel paard dat tetanus heeft gehad of influenza, en ik ken toch best aardig wat paarden
nombrado schreef:M_D_H schreef:euhm nee...
dit was de rvv, geregeld door ons zelf
stages regelen dat soort dingen niet
Bij een grote GP stal zullen ze dit vermoedelijk eisen als je je paard mee neemt.
maar mijn ervaring met de RVV is met verhuizingen van paarden van nederland/spanje/duitsland/belgie
kwam geen bloedonderzoek aan te pas.
MarijeR schreef:Hier vraagt de VWA (was vroeger de RVV) nooit naar entingen binnen de EU. Heb ook nog nooit meegemaakt dat ze binnen de EU vragen om bloedtesten, wel naar de USA.
Chip controleren ze wel, als de batterij van de reader niet leeg is tenminste want dan nemen ze gewoon het nummer uit het paspoort over
Verder drinken ze alleen koffie terwijl er tig formuliertjes ingevuld worden maar paarden raken ze niet aan. Ze hoeven de stal ook niet uit en staan er 3 zwarten in 1 box en wijs ik er 1 aan dan is dat ook voldoende
Echt de paarden kijken ze niet aan, paspoort kijken ze alleen in om naam en chipnummer te vergelijken maar die formuliertjes, die zijn heilig...