[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 05:44

nathalie25 schreef:
@ellepel
hierbij de foto's van de deken en ik dacht show meteen een de haardos van mijn fjorden beest :D

mooie deken zeg!
lijkt over de hals ook mooi breed te zijn.

MSophie

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 07:56

ik was net aan kijken naar dat Marstall Force maar dat kon ik niet vinden op paardendrogist
maar kon ook geen ingredieenten vinden..

nu kwam ik Vital tegen
Korrels voor het makkelijk bijvoeren van paarden met weidegang. Geconcentreerde vitaminen en mineralenkorrels.
En deze vitaminen zitten er allemaal in, vind heel jammer dat de B5 er niet inzit..

Ingrediënten
Biotine (20000mcg per kg)
Calcium (6%)
Choline (1000mg per kg)
Foliumzuur (50mg per kg)
Fosfor (1%)
IJzer (2000mg per kg)
Jodium (20mg per kg)
Kalium (1%)
Kobalt (10mg per kg)
Koper (500mg per kg)
Magnesium (4%)
Mangaan (1300mg per kg)
Natrium (5%)
Niacine (1000mg per kg)
Selenium (15000mcg per kg)
Vitamine A (600000ie per kg)
Vitamine B1 (150mg per kg)
Vitamine B12 (1500mcg per kg)
Vitamine B2 (150mg per kg)
Vitamine B6 (100mg per kg)
Vitamine D (80000ie per kg)
Vitamine E (5000mg per kg)
Vitamine K (120mg per kg)
Zink (2500mg per kg)

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 09:37

Kiim schreef:
Interessant allemaal
k heb net mn drainagekuur binnen.
Ik doe het 1 maal daags.
Zit alleen te twijfelen, beginnen met 5 of met 10 druppels?

Steffie89 schreef:
Ik heb net ook mijn drainage binnen gekregen. -Top service trouwens van de paardendrogist! Zondagavond besteld, en nu al in huis-.
Ik begin donderdag met de kuur, en ik ga hem ook 1x per dag geven. Nu twijfel ik dus ook over de dosering. Hoe doen jullie dat precies, er zit namelijk geen gebruiksaanwijzing bij..

Ik doe dus wel over 2 beurten verdelen, dus ik begin dan altijd al met 2x 5 druppels per dag. Dus ik denk dat je prima met 1x 10 kunt beginnen. Ik bouw dan per week met 5 druppels per keer op (dus de 2e week geef ik 2x 10 (in totaal dus 20), tot je dus op de 2x 25 zit, of 1x 50.

Dat Cavalesse, daar had ik nog nooit van gehoord..
Zijn er meer mensen die daar positieve ervaringen mee hebben? Ik zou dan wel een aantal andere dingen die ik nu wel geef ter supplement laten varen, en dat vind ik eigenlijk wel heel erg spannend.

zwelgje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 10:04

Ik had al eerder een berichtje getypt, maar hier nog een keer mijn vraag:
Zijn er mensen hier die ervaring hebben met eczeemdekens van Fly Free???!! (zijn ze sterk, gaan ze lang mee?)
Of met eczeemdekens met uierflap of zelfgemaakte uierflappen???
Bij voorbaat dank

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 10:21

Sanet...dat heb ik ook...lijkt me toch proberen waard dat Cavalesse....maar wat moet ik dan met al m'n andere dinkies hahaha
Moeilijk om te denken "doe ik dit of dat niet"

Zwelgje....sorry, ik geen ervaring mee.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 12:09

IndianaJones schreef:
Sanet...dat heb ik ook...lijkt me toch proberen waard dat Cavalesse....maar wat moet ik dan met al m'n andere dinkies hahaha
Moeilijk om te denken "doe ik dit of dat niet"

Zwelgje....sorry, ik geen ervaring mee.

Ik geef op dit moment 2x per jaar een Drainage kuur, daarnaast krijgt die van mij het hele jaar door Napro poeder, omdat ze dat niet lekker vindt (ieh, poeder over mijn voer) krijgt ze nog Omega 3-6-9 olie erbij. Dat is ook weer goed voor ZE-paarden. Ik ben opzich prima tevreden over het resultaat, maar zonder deken kan echt niet.
Vorig jaar heeft ze maar nauwelijks geschuurd. Maar doordat ze nu het rollen ontdekt heeft (gewoon lekker in het zand).. blijft de ZE-deken niet altijd even mooi zitten en daardoor heeft ze vorig jaar witte plekken op de schoft gekregen :( .

Je kunt ook geen 10 supplementen tegelijkertijd gaan voeren, dat gaat me ook wel wat ver.

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 12:13

Sanet schreef:
Kiim schreef:
Interessant allemaal
k heb net mn drainagekuur binnen.
Ik doe het 1 maal daags.
Zit alleen te twijfelen, beginnen met 5 of met 10 druppels?

Steffie89 schreef:
Ik heb net ook mijn drainage binnen gekregen. -Top service trouwens van de paardendrogist! Zondagavond besteld, en nu al in huis-.
Ik begin donderdag met de kuur, en ik ga hem ook 1x per dag geven. Nu twijfel ik dus ook over de dosering. Hoe doen jullie dat precies, er zit namelijk geen gebruiksaanwijzing bij..

Ik doe dus wel over 2 beurten verdelen, dus ik begin dan altijd al met 2x 5 druppels per dag. Dus ik denk dat je prima met 1x 10 kunt beginnen. Ik bouw dan per week met 5 druppels per keer op (dus de 2e week geef ik 2x 10 (in totaal dus 20), tot je dus op de 2x 25 zit, of 1x 50.

Dat Cavalesse, daar had ik nog nooit van gehoord..
Zijn er meer mensen die daar positieve ervaringen mee hebben? Ik zou dan wel een aantal andere dingen die ik nu wel geef ter supplement laten varen, en dat vind ik eigenlijk wel heel erg spannend.

als je terug leest he, dan zie je dat er al ervaringen staan

Zoran_2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 12:23

Ik heb een vraagje?!

Mijn paard heeft ook exceem, nu heb ik het in deze tijd nog redelijk onder controle ik zet hem snachts buiten en smeer hem elke avond in met avs 14. Maar ben echt zo bang dat het weer uit de hand loopt en zijn manen en staart tot bloedends toe open schuurt.

Nu wil ik eigenlijk een deken gaan halen, maar ik wil niet een te duur deken aangezien ik eerst wil weten of het werkt. ik heb hem wel vliegendekens opgehad enzo.. maar dat werkt natuurlijk allemaal niet.

zou het verstandig zijn om alleen een hals te kopen, omdat hij voornamelijk zijn manen schuurt, zijn staart ook wel maar dat is nog wel in de hand te houden, of zouden jullie gewoon een compleet deken aan schaffen?

Weet er anders iemand een fijn goedkoop deken?

Groetjes Phil

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 12:26

Zoran: Koop een goede deken, hij is zijn geld waard!
Bij die van mij heb ik het ook jaren geprobeerd met een vliegendeken met hals en allerlei creaties, maar ze bleef schuren.
Toen met veel tegenzin (het is behoorlijk duur), een eczeemdeken aangeschaft, nou ik wou dat ik het eerder had gedaaan.
Vliegendeken prikken die beesten vaak lukraak doorheen en beschermd toch veel minder dan een eczeemdeken.
Gewoon doen, je krijgt geen spijt ervan!

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 12:33

Zoran: Vooral het eerste jaar (mijn merrie schuurde voordat ze een deken op had, voornamelijk de manenkam, boven op de kont en de buik). Toen ik haar een deken op had, kon dat niet meer natuurlijk. Maar toen het allemaal dus bedekt was, begon ze ineens aan haar hoofd te schuren en net achter de oren waar de deken niet kwam...
Ik zou dus zeker een goede en volledige ZE-deken kopen.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 13:08

Sanet wat voor eczeemdeken had je dat die zo geschuurd heeft?

Zoran: Toch gewoon die eczeemdeken kopen hoor! Op marktplaats staan er ook wat en soms op bokt ook. Misschien kun je hem dan tweedehands kopen. Er zijn er genoeg op de markt en ze zijn er al vanaf 55 euro. Een echt goede vliegendeken kost vaak meer dan die 55 euro. ;)

Lidy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 13:46

bij mensen helpt zeewater als je exeem hebt, misschien bij paarden ook?

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 13:49

Annetje schreef:
Sanet wat voor eczeemdeken had je dat die zo geschuurd heeft?

Zoran: Toch gewoon die eczeemdeken kopen hoor! Op marktplaats staan er ook wat en soms op bokt ook. Misschien kun je hem dan tweedehands kopen. Er zijn er genoeg op de markt en ze zijn er al vanaf 55 euro. Een echt goede vliegendeken kost vaak meer dan die 55 euro. ;)

Ja, stom genoeg een Ivanhoe met schoftbontje.. Ik weet niet of ze het eerste wondje ook van de ZE-deken gekregen had of ergens anders van. Maar doordat ik de buiksingels toen verplaatst had (denk ik) en met een regendeken eroverheen... en AAARG..
Gelukkig lijken de witte haren nu wat plaats te maken voor zwarte... dus ik hou de vingers nog even gekruisd :D

Wadapatja1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 14:22

Hallo meiden, heb het onderzoeksresultaat ontvangen op de test op zomerexceem. Ben nu in afwachting van bericht van de DA over een middel wat 1 maal per maand gespoten moet worden. Wat voor middel weet ik niet maar ik heb 50% kans dat het dan wegblijft. Voordat ik ga spuiten e.d. wil ik eerst de testresultaten weten en wat voor werking het heeft enz enz
Hou jullie wel op de hoogte. Ondertussen staat Lotje lekker buiten en het waait hier behoorlijk dus geen last op dit moment. Ben ondertussen wel al wijzer geworden, geen kuil, geen suikers, liefst zo schraal mogelijk en bijvoeren met hooi.

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 14:34

Dit wordt het eerste jaar dat mijn pony een eczeemdeken op krijgt, alleen ik twijfel even hoe strak zo'n deken nou moet zitten.
Voor mijn gevoel zit hij strak, maar hij "trekt" nergens.
Het hals gedeelte is erg krap, daar waar het elastiek zit. Ik kan er wel mijn hand tussen doen, maar ik voel het elastiek dan wel strak trekken. Ook bij de achterbenen.
Mijn vraag dus: Hoe strak moet zo'n deken zitten?

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 15:09

En ja hoor, madam kwam vandaag weer de wei uit met een megajaap in d'r deken.
Net gister weer opgelegd, want zat nog een gat in van de dag ervoor.
Hoop niet dat het de hele zomer doorgaat, want dan blijf ik elke dag de dekens verwisselen.

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 15:26

Vandaag staat er wel een lekker windje zeg, dat is wel goed om die rotmugjes op afstand te houden.

CS, baalen zeg dat je deken nu al kapot is, welke had je opliggen?
Ik heb de Hoody en zit gelukkig nog geen scheur in, hopelijk blijft dat zo.

Ik heb ook een keer de drainage geprobeerd, maar bij mijn paard had dat geen effect helaas, ben nu nog bezig met het voer van bietenpulp en zeewier en dat gaat nog steeds goed gelukkig!

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 15:29

Heb al jaren de ivanhoe, nooit problemen gehad.
Hoe ze het nu dan ineens voor elkaar krijgt, 2 gaten binnen 2 dagen.
Misschien is ze aan het vechten, veel merries zijn hengstig, en die van mij denkt dat ze hengst is, en zoekt dan vaak confrontatie met anderen.
Boeie, ik maak hem weer, en al met al heeft ze straks een lappendeken hahaha.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 15:39

Ik heb mijn naai-setje ook alweer op stal liggen :lol: ... het is wat..

Zit er niet ergens een haakje in haar stal ofzo?

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 15:50

ieris schreef:
Vandaag staat er wel een lekker windje zeg, dat is wel goed om die rotmugjes op afstand te houden.

Een lekker windje?! Bij ons vliegen de stoelen door de tuin heen, niet normaal hoe hard het waait.
Gelukkig heb ik nog geen ervaring met gescheurde dekens.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 15:51

Stal is haakjes vrij, vorig jaar ook geen problemen gehad.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 15:53

Zoran_2004 schreef:
Ik heb een vraagje?!

Weet er anders iemand een fijn goedkoop deken?

Groetjes Phil

gewoon de pagony halen van Divoza,
ze vallen wel wat kleiner dus koop een matje groter.
kijk anders even op martkplaats,daar worden wel een paar 2e hands dekens aan geboden.

lidy:
zeewater kan,maar niet op open plekjes,dat prikt namelijk!

belliebel:
ik ben benieuwd wat voor prik dat dan is?
tcoh geen predison he?

peachy:
de deken moet niet strak zitten want dan is hij gewoon te klein denk ik?
paard moet er lekker in kunnen bewegen en rollen,dus er moet wel ruimte zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 16:01

Lidy_ schreef:
bij mensen helpt zeewater als je exeem hebt, misschien bij paarden ook?

Zout droogt juist uit, lijkt me. Ook als het paard wondjes heeft, lijkt me zeewater niet fijn.

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 16:03

Als ik hier een foto plaats kunnen jullie dan vanaf de foto zien of het kan of niet?
Een maat groter wordt denk ik weer te groot, hij zit nog in zijn wintervacht dat wel.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 16:06

moet je wel duidelijke foto's maken,dan kunnen we het misschien wel zien?