Verder reacties over Droes verwijderd, das toch een andere ziekte!
Probeer het gezellig te houden, en hier vooral de updates over de rhino positieve bedrijven voorbij te laten komen.
Bedankt!
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
JaBa schreef:Ik heb persoonlijke contacten met iemand die daar werkt en bezig is met rhinopneumonie. Dat komt goed uit in deze periode! En ik ben nogal nieuwsgierig van aard, dus ik vraag nogal veel.
kalfados1 schreef:Marialva Bedankt, als iedereen dit nu leest is t klaar met al die paniek en ook onzin verhalen. Reeel en gewoon gezond verstand,niet alle verhalen geloven en vooral blijf een beetje nuchter
mensen lees dat stuk eens van mij en maak niet zo een paniek, dat is nergens voor nodig
ManOuke schreef:Ik wil dus naar de keuring in Moerbeke van het BTS.
Nu heb ik vernomen dat daar in de buurt Rhino heerst.
Ik het stamboek gemailt krijg ik het volgende:
Ik weet niet dat in de geburen gevallen zijn van Rhino. Onze paarden zijn allemaals gevaccinneerd en wij zouden ook willen eisen dat alle paarden die naar de keuring komen ook gevaccineerd zijn. Ik zal een bericht sturen naar alle deelnemers.
Hopelijk heb ik hiermee uw vraag beantwoord. Indien u nog vragen heb, vraag gerust.
Ten eerste heeft het geen nut om te gaan enten omdat je met 14 dagen moet herhalen.
Plus ik dan heel de stal moet gaan verplichten om Rhino te enten.
En het voor mij wel een erg duur kostenplaatje wordt om even voor de lol te gaan.
Vind het wel raar,ze kunnen dit toch niet eisen?
manex schreef:Gisteren heb ik het nagevraagd aan mijn dierenarts. Mijn paard staat in Breda, dicht bij Rijsbergen dus.
Hij zei dat er bij ons in de omgeving niks aan de hand is. Zolang je paard geen rechtstreeks contact heeft met een ander paard hoef je je nergens zorgen over te maken.
Pas als je heel dicht in de buurt komt van een paard met een snotneus en die ook nog staat te niesen, zodat de bacteriën alle kanten opvliegen, loop je het risico dat hij er iets van meekrijgt.
chelletju schreef:manex schreef:Gisteren heb ik het nagevraagd aan mijn dierenarts. Mijn paard staat in Breda, dicht bij Rijsbergen dus.
Hij zei dat er bij ons in de omgeving niks aan de hand is. Zolang je paard geen rechtstreeks contact heeft met een ander paard hoef je je nergens zorgen over te maken.
Pas als je heel dicht in de buurt komt van een paard met een snotneus en die ook nog staat te niesen, zodat de bacteriën alle kanten opvliegen, loop je het risico dat hij er iets van meekrijgt.
heel erg bedankt dat stelt me toch weer een beetje gerust. ze komt in een andere stal te staan dan die andere paarden en deze hebben absoluut geen verschijnselen van rhino en zijn ingeent.