Joscaa schreef:Ik heb even heel goed nieuws !
Phil is helemaal beter verklaardMe vader zegt dat het nu helemaal goed is, dat we niks meer hoeven te doen !
![]()
I'm so happy !

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
daffie1986 schreef:Hoi,
@Loraine: die zwachtels die jij bedoeld zijn flexwrap bandages, verkrijgbaar bij de paardendrogist. Deze klevende bandages komen uit de renwereld vandaan omdat een gewone bandage nog al eens afzakt en een peesbeschermer weer meer weegt als een bandage.
Poehee schreef:Misschien is het al lang een keer voorbij gekomen maar volgens mij had deze wond ook prima met groene leem behandeld kunnen worden.
Wij hebben een keer een paard gehad met een enorme open vleeswond, door het prikkeldraad gevlogen, de vellen hingen er aan. Deze hebben we toen behandeld met groene leem en dat was toen ook super spul!
Ik heb nog steeds een emmertje van dit spul opstal, is overal goed voor en niet duur.
Wilawander schreef:Poehee@ Heb ook zo'n wond eens groene leem gebruikt en dat was echt geen succes en raad het ook niemand aan. Het droogt op en bij het verwijderen verwijder je ook de nieuwe wondranden die nog maar nauwelijks zichtbaar zijn waardoor een wond veel langer nodig heeft om te genezen.
Joscaa@ super dat het zo goed gekomen is.
klomp schreef:ik heb trouwens gegoogled op mesitran, maar ik kan geen link vinden waar je het online kan bestellen, als iemand nog een idee heeft, graag! Altijd handig om in huis te hebben!
Lijkt die mesitran trouwens niet heel erg op vetramil, dat is ook op honing basis voor wonden e.d.?