Grote wond geneest dankzij MESITRAN (verslag+foto's)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 19:44

Joscaa schreef:
Ik heb even heel goed nieuws !
Phil is helemaal beter verklaard :# Me vader zegt dat het nu helemaal goed is, dat we niks meer hoeven te doen ! *\o/*
I'm so happy !

+:)+ super zeg!! *\o/*

KiekKiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 20:22

FANTASTISCH! Vanaf nu alleen nog maar rijfoto's dan?
Wat een geweldige mensen allemaal!

Zirkonia

Re: Grote wond geneest dankzij MESITRAN (verslag+foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 20:44

Super gedaan! :D
Heb het topic gevolgt en vind het geweldig dat er mensen als jij en je vader bestaan: Petje af!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 20:48

Heb je trouwens nog een foto van hoe de wond er nu uit ziet?

Marliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 21:07

Ik ben ook benieuwd hoet het er nu uit ziet, en ik ben ook wel erg beniwud naar rijfoto's!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-09 23:29

Over foto's etc. dat komt later pas, want hoe het nu zit weet ik even allemaal niet. Dus later, als alles in orde is, komen er foto's. Nu nog even niet.

Foto's van het been (fijn om geen wond meer hoeven te zeggen :D ) komen zo snel mogelijk.

loraine_rz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 00:02

daffie1986 schreef:
Hoi,
@Loraine: die zwachtels die jij bedoeld zijn flexwrap bandages, verkrijgbaar bij de paardendrogist. Deze klevende bandages komen uit de renwereld vandaan omdat een gewone bandage nog al eens afzakt en een peesbeschermer weer meer weegt als een bandage.

Juist die bedoelde ik.. :) Jammer dat ze niet werkte. Maar ziet er grappig uit :P Erg creatief !!!

Poehee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 15:34

Misschien is het al lang een keer voorbij gekomen maar volgens mij had deze wond ook prima met groene leem behandeld kunnen worden.

Wij hebben een keer een paard gehad met een enorme open vleeswond, door het prikkeldraad gevlogen, de vellen hingen er aan. Deze hebben we toen behandeld met groene leem en dat was toen ook super spul!

Ik heb nog steeds een emmertje van dit spul opstal, is overal goed voor en niet duur.

lollypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 17:31

Echt een vreselijke wond #)
Gelukkig gaat het zo te zien door jullie hulp al een stuk beter

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 22:31

Groene Leem heb ik geen ervaring mee. Wij hebben hele goede ervaringen met Mesitran ( zoals deze ) en blijven dit gebruiken :)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 22:41

Wat is mesitran eigenlijk, een soort zalf? vergelijk baar met?

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 22:46

Antibacteriele wondzalf op basis van honing, google maar eens.

loraine_rz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 22:48

Poehee schreef:
Misschien is het al lang een keer voorbij gekomen maar volgens mij had deze wond ook prima met groene leem behandeld kunnen worden.

Wij hebben een keer een paard gehad met een enorme open vleeswond, door het prikkeldraad gevlogen, de vellen hingen er aan. Deze hebben we toen behandeld met groene leem en dat was toen ook super spul!

Ik heb nog steeds een emmertje van dit spul opstal, is overal goed voor en niet duur.

Hihi, groene leem gebruiken wij om het gezicht te kalmeren. Maar bij een wond nog nooit van gehoord. Zou wel een zelfde soort werking hebben dan. Lijkt mij pijnlijk op een wond als het hard wordt? of misschien is dit een ander soort

Poehee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 08:21

Nee klopt zelfde soort, word wel hard, maar daarmee droogt de wond ook snel op/in en hecht zich sneller. Ook bacerieen hebben weinig kans en blijven aan de buitenkant. Eigenlijk een soort hulp korst tot het lichaam een eigen korst heeft kunnen vormen. Ik had nog nooit van Mesitran gehoord en die neem ik nu ook weer mee voor de medicijnen kast....je kan maar zonder zitten... en weer wat geleerd.

Super dat het paardje zo op knapt en een zeer nobele dienst van jullie, zo zouden meer mensen moeten zijn.

Bij ons belde pas ook een klant op dat ze het niet meer kon betalen, mochten de haflinger en spullen in de kast houden.... Diertje is verkocht en spullen over gedaan aan een ander meisje, blijft toch triest. Dit was voor ons ook al de derde keer dat dit gebeurde, alleen belde deze netjes en hebben de eerste twee gewoon nooit meer iets van zich laten horen. Ik snap daar echt helemaal niks van, dat doe je toch niet.

xTralala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 16:16

Echt super dat jullie dit doen voor dat paardje!
Dat mesistran lijkt me goed spul.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-09 08:58

Ik kan het ook nog steeds niet geloven hoor, wie laat ze paarden nou zomaar achter. :=

Maargoed, paardjes hebben het nu gelukkig goed.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 11:13

Poehee@ Heb ook zo'n wond eens groene leem gebruikt en dat was echt geen succes en raad het ook niemand aan. Het droogt op en bij het verwijderen verwijder je ook de nieuwe wondranden die nog maar nauwelijks zichtbaar zijn waardoor een wond veel langer nodig heeft om te genezen.

Joscaa@ super dat het zo goed gekomen is.

loraine_rz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 19:36

Wilawander schreef:
Poehee@ Heb ook zo'n wond eens groene leem gebruikt en dat was echt geen succes en raad het ook niemand aan. Het droogt op en bij het verwijderen verwijder je ook de nieuwe wondranden die nog maar nauwelijks zichtbaar zijn waardoor een wond veel langer nodig heeft om te genezen.

Joscaa@ super dat het zo goed gekomen is.

Klopt groene leem lijkt mij ook niet goed op een wond, om nog beter te vertellen wij mogen dat in onze opleiding echt niet gebruiken op een wond. Het geeft een kalmerend effect op de huid maar voor een wond is het absoluut niet goed, juist omdat het uitdroogt. Een wond kan beter in een vochtigere omgeving helen. Het geneest dan ook veel sneller dan korstjes.

Groetjes

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 13:44

Heb zelf geen ervaring met Groene Leem, maar het lijkt mij niet goed als iets wat je op de wond doet, hard word :n Als je het er dan af moet halen, blijven er denk ik ook dingen van de wond etc op zitten?

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 14:18

Wat hebben jullie dat goed gedaan!!
Ook super van Mesitran om jullie te helpen. Echt super!!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 17:12

Jeetje, heb met bewondering het hele topic door gelezen, petje af Joscaa!!! Wat fijn dat er nog mensen bestaan die zich zo bekommeren om een dier! Ik wil jullie (je vader hoort er ook bij uiteraard!) een dikke pluim geven voor jullie harde, liefdevolle werk!!

xnien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 17:16

OO wat zielig zo behandeld je paard toch niet ?? blij dat jullie die paard doen behandelen het gaat de goede kant op met hem

succes met die paard ;)

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 17:19

ik heb trouwens gegoogled op mesitran, maar ik kan geen link vinden waar je het online kan bestellen, als iemand nog een idee heeft, graag! Altijd handig om in huis te hebben!

Lijkt die mesitran trouwens niet heel erg op vetramil, dat is ook op honing basis voor wonden e.d.?
Laatst bijgewerkt door klomp op 08-04-09 17:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 17:25

Wat super dat er nog mensen zoals jij en je vader bestaan die dit paard hebben geholpen! De foto's kan ik hier niet zien, maar zoals ik het lees moet het er verschrikkelijk uitzien! Ik ben benieuwd (als ik de eerste foto's thuis even heb gekeken) hoe het er nu uitziet en ook naar longeer/rijfoto's.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 21:26

klomp schreef:
ik heb trouwens gegoogled op mesitran, maar ik kan geen link vinden waar je het online kan bestellen, als iemand nog een idee heeft, graag! Altijd handig om in huis te hebben!

Lijkt die mesitran trouwens niet heel erg op vetramil, dat is ook op honing basis voor wonden e.d.?

Bijvoorbeeld op
https://www.mijnapotheek.nl/overzicht_p ... d=MESITRAN

En de apotheken in Gouda hebben het in de handverkoop of kunnen het bestellen.