Franka_Vosje schreef:@Trisca: weet jij ook of je na een tijd weer opnieuw bloed kunt laten onderzoeken om te zien in hoeverre er resultaat is?
Paarden moeten helaas levenslang die injecties hebben. Wel in een lage dosis en maar 1 keer per maand, maar als het niet onderhouden wordt komt de eczeem terug..
Er is onderzoek gedaan naar paarden met zomereczeem. Ze hadden dieren op een eiland in Duitsand gezet waar de antigenen niet aanwezig waren en de dieren hadden geen eczeem. Zelfs na 15 jaar ezceemvrij op het eiland te hebben gelopen kwam de zomereczeem terug als ze naar het vaste land kwamen. De memoriecellen blijven helaas..
Anke schreef:mij is verteld dat dragende merries die injectie ook niet mogen...
Ik weet niet of dit over de injecties gaat waar ik het over had, maar daarbij raden ze het ook niet aan..
Hier heb ik namelijk naar geinformeerd. Ze zijn erg voorzichtig dit toe te laten. Er is geen onderzoek naar effecten op de dracht gedaan, maar uit angst voor complicaties en de claims die daar achterweg zouden kunnen komen, raden ze het uit zelfbescherming niet aan.
Dierenkliniek Visdonk gebruikt dit middel al jaren, ook bij drachtige merries. Hij vond het onzin. Ik vind het jammer dat ze de moeite niet nemen om het eventuele effect op de dracht te testen. Dit is een laffe manier om claims te voorkomen. Maar dat is mijn mening