Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 22:44

@pluisje88: ik heb dus na het voorjaar de bucas recuptex verkocht om dezelfde reden :+ !
Lag 24:7 op, Schuurplekken op de borst, had ie nog nooit gehad in z’n leven!

En buiten dat kon ik aan het einde toen ie in de rui was dus elke 2 weken een extra vacht eraf halen. Niet op het magnetisch stukje maar de rest.
Kreeg hem dus ook niet haarvrij (borsteltje daarna stofzuiger daarna brede tape, toen wasmachine en toen maar weer 1e 3 handelingen en nog haren }:) . Hucas aangeschreven... nooit geen antwoord op gehad :n . Das past gemiste kans :Y) !
Stonden destijds ook best veel op mp: zitten nog wat haartjes in :x !

Als een dek qua pasvorm niet past, weet ik niet of dat gemiste kans is :D .
Mijne heeft een horseware figuur en nu heb ik dus (weer; vorig jr de slechte versie gehad, die omgeruild tegen recuptex) ionic liner eronder, geen probleem...

Maar ik hoef bijv bucas, hh etc dus echt niet erop te leggen.
Kwestie van zoveel paardenfiguren, zoveel dekenvormen!
Tis uitvogelen welke jouwes beste past maar ja, er is niet zo heel veel keuze behalve bucas, rambo, bot, fedimax...

pluisje88

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 23:08

Mijn paard heeft al haar dekens amigo wat ligt als een huis. De Rambo valt gewoon heel anders blijkbaar. Weet nog niet wat ik ermee ga doen. Verkopen heeft ook weinig zin. Hij was erg duur en je krijgt er geen f*ck voor terug waarschijnlijk

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 23:59

pluisje88 schreef:
Mijn paard heeft al haar dekens amigo wat ligt als een huis. De Rambo valt gewoon heel anders blijkbaar. Weet nog niet wat ik ermee ga doen. Verkopen heeft ook weinig zin. Hij was erg duur en je krijgt er geen f*ck voor terug waarschijnlijk

Maar kan je ionic wel vast gemaakt worden ad klittebandbevestiging bij de schoft?
Want dat zou schuiven oid tegen dienen te gaan, zeker als je bovendek ook horseware is...

Dat (en niet passende vorm) was bij mij het trekprobleem bij bucas als onderdek en rambo als bovendek.
Dan ligt het los en gaat onderste schuiven...

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 00:18

De ionic liner kan vastgemaakt worden als onderdeken. Er is ook nog een ionic staldeken, weet niet of dat bij die deken ook kan?
Mijn ionic zit juist enorm goed als onderdeken bij mijn andere dekens (Rambo en amigo).
De recuptex van Bucas zat bij mijn pony helaas voor geen meter!

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 09:58

Ik heb de staldeken. Ik heb altijd Losse dekens over elkaar en dat vind ik beter liggen dan liners (de vary layer heavy schuift als een gek) maar het is alleen de Rambo die over de schoft schuiftZ alle amigos kan ik willekeurig over elkaar gooien maar daar gebeurt niks mee

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 11:19

Rambo en amigo hebben niet dezelfde pasvorm, dus kan goed verschillen idd. Zonde!

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 17:07

Misschien maar sparen voor een maatje kleiner? Of zou dat niet helpen? Vind het super jammer iig. Ik wou hem huis graag als onderdeken

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 21:10

Interessant topic! Ik heb vooral het begin gelezen.

Mijn paard is best wel snel stijf op de rug en lendenen dus ik ben ook op zoek naar zo'n deken.
Ik twijfel tussen de BOT of de fedimax :)

Ik heb ook wel gelezen over de rambo ionic maar die werkt weer iets anders toch? Of doet die ook gewoon hetzelfde als BOT?

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 22:02

Ik merk weinig verschil in het effect tussen de fedimax en de ionic. Blijkbaar werkt het via een andere methode maar het effect is bij mijn paard hetzelfde

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 22:10

Diertjec schreef:
Meert schreef:

Weet je zeker dat BoT wel kan tijdens dracht? Bij honden en mensen wordt het dan afgeraden.

Hè wat stom dat ik dat niet nagezocht heb. Staat idd op de website dat het afgeraden wordt. Ging er eigenlijk vanuit dat dit wel gewoon kan. Niet slim -O-
Thanks voor het erop wijzen!

Ik moet eerlijk bekennen dat ik het gewoon gebruikt heb bij mijn drachtige merrie. Veulen mankeert niks ;) Ik heb geen dekens gebruikt maar wel het dekje, peesbeschermers en springschoenen. Maar ik snap het helemaal als je het niet aandurft. Lastige keuze en afweging. Mijn merrie was toen ernstig geblesseerd (dekken was uiteraard in overleg met DA) en dit gaf haar wel verlichting.

Ik heb destijds contact gehad met BoT en zij gaven aan dat er geen onderzoek naar is gedaan of zal worden uitgevoerd omdat dit niet ethisch is. De reden dat zij het afraden is dus omdat ze het effect simpelweg niet kunnen onderzoeken :)

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 23:04

Maar dat is met heel veel behandelmethoden zo. Ze weten simpelweg niet wat het effect is dus zeggen ze doe maar niet om zichzelf in te dekken.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 23:48

Ik heb ook gewone liners van Horseware, maar de pasvorm van de Ionic Rambo liner is net even anders... de bovenstof lijkt ook anders dan de andere liners.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 22:50

Ik wil ook graag iets als onderdeken gaan gebruiken voor zijn rug en achterhand.
Ik heb de BoT staldeken maar als die een paar uur op ligt is ‘ie strak getrokken op zijn schoft en hij zit voor ook te hoog, hindert bij naar beneden gaan met zijn hals.
Dus ik haal ‘m er steeds maar weer af omdat ik denk dat ‘ie er last van heeft...

Gewone Bucas dekens past hij niet goed, zou de recuptex dan nog een optie zijn als onderdeken?

En hoe bevalt de Ionic staldeken of liner?
Rambo dekens past hij in principe goed. Het zou ook als onderdeken onder de Rambo moeten dienen.

En verschilt de werking van die 3 opties veel, zijn daar er vergelijkende ervaringen mee?

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 10:21

Ik heb de Ionic liner en hij past echt prima. Blijft prima liggen maar ik heb ook geen problemen met de andere liners van Horseware ook niet met de vari-layer variant. Qua werking weet ik het niet, mijn paard heeft geen klachten maar wordt wel wat ouder dus vandaar dat ik hem heb aangeschaft. Ik heb ook een uitrijdeken van Fedimax. Zowel HW als Fedimax zijn erg lekker warm. Bij mij zit de werking van de dekens voornamelijk tussen mijn oren denk ik Haha

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 10:39

Zit beetje in dubio.... De ionic liner lijkt me wel wat, maar die is 100grams en heb er nu een 200 grams liner onder liggen. Meerdere liners combineren is natuurlijk ook niet echt handig. Iemand een idee?

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 11:26

Ik ben ook wel heel erg benieuwd naar die ionic. Twijfel over de liner of staldeken/katoenen deken.
Begreep dat de katoenen/fleece deken niet zo goed zweet op neemt?

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 12:47

De katoenen deken van hw ionic is te vergelijken met een staldeken/zomerdeken qua stof

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 12:57

Ik heb hier dus de 100 gr ionic liner nog steeds opliggen met 0 gr bovendek.
Tot mijn grote verbazing eigenlijk.
Ook vorige week met vries geen koude oren en onder het dek ook niet koud.
Want heb 200 gr gewone liner klaarliggen om boven ionic te doen maar tot op heden dus nog niet nodig. Tis natuurlijk ook nog best warm ...

Vorige jr wel de 200 gr gewone liner bovenop de recuptex gehad en dat ging iig wel.
Liner vast aan dek en recuptex los; zo zal ik dat ook gaan proberen met ionic en liner...

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 13:31

pluisje88 schreef:
De katoenen deken van hw ionic is te vergelijken met een staldeken/zomerdeken qua stof

Ik zie nu dat er volgens mij ook een aparte ionic fleece is, maar ik weet niet meer zeker of die nou laatst bedoeld werd toen ze zeiden dat deze niet goed zweet op nam.

MTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 13:48

de ionic fleecedeken vind ik goed vocht opnemen, maar zou ik niet als onderdeken gebruiken. Heeft geen gladde schouders, dus dat gaat trekken.
De ionic liner is echt ideaal, paard blijft er warmer onder dan onder de gewone liner.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 14:11

Ik heb gisteren de Ionic liner binnen gekregen.
De meeste dekens trekken strak of schuren bij mijn paard en de liners zijn glad en liggen meestal wel mooi, dus dat heeft de doorslag toch gegeven voor de Ionic liner.
Ik heb ‘m er gisteren op gelegd en hij lijkt heel mooi te liggen.
Nu afwachten wat het doet...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 14:37

Mooi Ellis! Welke gram bovendeken heb je er nu op? :)

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 14:49

Zeker mooi! :~

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 15:18

Nouvel schreef:
Ik heb gisteren de Ionic liner binnen gekregen.
De meeste dekens trekken strak of schuren bij mijn paard en de liners zijn glad en liggen meestal wel mooi, dus dat heeft de doorslag toch gegeven voor de Ionic liner.
Ik heb ‘m er gisteren op gelegd en hij lijkt heel mooi te liggen.
Nu afwachten wat het doet...

[ [url=m/FcyvrQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Ax1Do1.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/HdNmtO.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/d0icu1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoe ziet nu de binnenkant van de ionic eruit? Begreep dat er met de oude versies problemen waren. Hopelijk is dan nu helemaal opgelost!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 16:31

Capriootje schreef:
Mooi Ellis! Welke gram bovendeken heb je er nu op? :)

100, nog wel kort in het haar, 2 weken terug geschoren.

De ionic hoef je toch niet op te bouwen?
Ik lees dat nergens...

Gladde voering met bolletjes eronder
Afbeelding