cynthiar schreef:Ik heb Vincent ook. Maar hij zei zelf ook dat ze er diarree van konden krijgen.
Ok ja tegen mij zei hij als ie t doorslikt wel ja

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
flappie28 schreef:Ik kom ook even binnen vallen..die van mij wordt komende week getest op PPID. Is bijna 10, maar heeft wel veel symptomen, abnormaal zweten, lusteloos, hoefbevangen geweest en nu ook vochtophopingen boven zijn ogen.
Best spannend vind ik, duurde het bij jullie lang voor je de uitslag had en zijn er eventueel nog andere aandoeningen behalve EMS die overeenkomsten hebben met PPID?
flappie28 schreef:flappie28 schreef:Ik kom ook even binnen vallen..die van mij wordt komende week getest op PPID. Is bijna 10, maar heeft wel veel symptomen, abnormaal zweten, lusteloos, hoefbevangen geweest en nu ook vochtophopingen boven zijn ogen.
Best spannend vind ik, duurde het bij jullie lang voor je de uitslag had en zijn er eventueel nog andere aandoeningen behalve EMS die overeenkomsten hebben met PPID?
Iemand toevallig ook antwoord op mijn vragen?
MiniMeLona schreef:Die snap ik niet maris en ben ik het ook niet mee eens, om een twijfelgeval tijdens de SR te laten testen. Dat is juist 1 van de redenen dat er elk jaar zoveel klantjes bij komen, omdat de acth veel hoger kan uitvallen dan het maximum, bij gezond en met ppid, over vals positief gesproken dan toch?
MiniMeLona schreef:Ik vind prascend ook echt niet grappig spul hoor. Daarom zou ik bij een twijfelgeval altijd adviseren om buiten de SR te testen en niet maar klakkeloos aan de prascend gaan.
Of bedoel jij soms dat je zonder positieve test niet aan de prascend kunt komen? Dat dat een reden zou zijn om te testen in SR bij twijfelgeval?
wouterpaard schreef:Ik kom ook weer even binnenvallen. Ik ben aan het kijken voor andere brok. Ik geef nu havens basisbrok (6.4% suiker, 25% zetmeel) nu heb een hele lage gevonden de hippostar high fiberpellet (4% suiker, 7% zetmeel) maar ook laag eiwit van 4,3% mijn weet is dit niet wenselijk bij een oud paard. Hoog eiwit kom ik uit op cavalor tradition pellet (6% suiker, 19% zetmeel) en 13% eiwit. Wouter ziet er overigens goed uit begint nu iets af te vallen en krijgt ook seniores priores bij. (Is nooit bevangen geweest) Wou even jullie kijk op het verhaal van de eiwit weten. Zie BHV dat de cushcare ook veel eiwitten bevat.