Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ellepel schreef:Geen eiwitlaag voer gaan geven hoor.eiwit hebben paarden juist nodig.suiker mag er wel af.Liefst graanvrij voer voor een eczemer, en knoflook liever niet te lang voeren.doet namelijk ook niet zoveel tegen de vliegen
Wat wel goed is is lijnzaadolie, de omega is goed voor eczemers![]()
Nadat appie met een allergische reactie stond op olie ben ik er klaar mer, en het kan sowieso niet op plekken die in de zon komen.
De huid verbrand sneller.
En wat ik dus zelf nu ga proberen is om dagekijks wat kocosolie door het voer te doen.
Schijnt dat dat heel goed werkt![]()
Verder vind ik sweetitch erg fijn en de lotion van equiprotecta![]()
Masr het is toch uitproberen, bij de een werkt dit beter en bij de ander dat
TinkerTreas schreef:Hoe doen jullie het als het straks wat frisser wordt en meer gaat regenen? Ik heb een shires deken. De deken is vrij ruim, eigenlijk een maatje te groot. Kan daar een regendeken onder?
TinkerTreas schreef:Hoe doen jullie het als het straks wat frisser wordt en meer gaat regenen? Ik heb een shires deken. De deken is vrij ruim, eigenlijk een maatje te groot. Kan daar een regendeken onder?
ellepel schreef:papagroom schreef:Jij bent geen paard ellepel......voor paarden ligt dat een tikkeltje anders.
En waarom dan?
ellepel schreef:Drinkt ze wel genoeg?
Daar kan droge huid ook van komen he, eventueel een afgestreken eet lepel zeezout door het voer doen
Of een liksteen halen.
Kwa smeersels, uitkijken met olie in de zon, dat kan nog meer jeuk geven namelijk en verbrande huid
Ja en verder, ik gebruik nog steeds zinkzalf van switsal, bevalt prima.
Of de lotion van equiprotecta, of de sweet itch lotion
Appie heeft een hoge schoft,maar bij hem pas t de rsih wel goed hoor.
[ [url=m/kPBfyG.jpg]Afbeelding[/url] ]
Meert schreef:TinkerTreas schreef:Hoe doen jullie het als het straks wat frisser wordt en meer gaat regenen? Ik heb een shires deken. De deken is vrij ruim, eigenlijk een maatje te groot. Kan daar een regendeken onder?
Of een regendeken er overheen.
Ik heb een hals van een oude RSIH aan een regendeken laten zetten. Erg handig als het wat frisser is en regent. Voor het warmere weer met veel regen een Bucas Buzz-Off Zebra Rain.