Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
famkespessoa schreef:Alvast dank voor de reacties ook via PB op mijn vraag.
Nu een wat concretere vraag: heeft iemand een paard met Cushing die zijn paard bromocryptine geeft?
Firegurl schreef:Wat een rust hier weer! Mijn paard heeft op t moment een terugval door de pergolide..vandaag zit hij er precies 3 weken aan! Verder lijkt t wel aan te slaan.Krullen worden minder en de vochtbulten boven de ogen...Verder is ie nog steeds bevangen en heeft rotstraal en een hoefzweer erbij pfff.Hoe is het hier met de cushingpaardjes?
p_ponypaard schreef:Met jens gaat het ook nog steeds goed (hij blijft wel heel gevoelig lopen maar goed dat gaat denk ik nooit meer weg, hij loopt al zo lang gevoelig)
Ik ben met pasen nog een weekend met hem weg geweest, met de nvvr naar noordbrabant en dat ging erg goed.... hij is goed in conditie.
Maar jha hij mag van mij ook niet op het gras.... ik durf het gewoon niet aan, ik kan hem nu wel in de wei zetten... maar als het dan weer mis gaat? hoe lang is de weg terug dan weer.... ik wil het er niet op gokken, maar ook ik zit er erg mee in de maag..... dat hij nu in een apart weitje staat...... aan de andere kant..... hij heeft het super goed... mijn vriend zegt ook steeds als ik me er weer naar om voel.... nog geen 3 kwart van de paarden in ned. heeft het zo luxe als hem..... en miss heeft hij ook wel gelijk..... hij heeft nu een weitje dat in een hoek loopt om een bosje heen met struiken en bomen enzo... hij kan schuilen voor de regen hij heeft een grote ton met hooi.... er zit alleen een stroomlindje tussen zijn weitje en de grote wei dus hij kan gewoon neusen met het andere paard...... als hij aan de ene kant van het weitje staat ziet hij de andere kant niet dus het is geen zaai vierkant stuk ofzo..... het heeft grootste gedeeltje zand en een klein stukje gras ......
maar toch..... ik weet gewoon hoe graag hij de grote wei in wilen als het paard naar achter in de wei loopt kan hij niet mee....
Firegurl schreef:Mijn paard heeft op bepaalde plekken dat t kaal word:S Hoort dat bij cushing?
Indy1990 schreef:Met mijn paardje gaat het met de pergolide en cushing goed. Hij verhaart ook goed en krijgt zelfs een beetje zijn eigen kleur terug! Alleen heeft hij nu (waarschijnlijk) een hoefzweer. Toch loopt hij als hij niet kreupel is een beetje 'vreemd'. Alsof hij eerst op zijn hak landt en vervolgens zijn teen. Nu loopt hij op 3 benen, zo'n last heeft hij. Hij heeft al pijnstillers en een mooie schoen aan. Toch blijf ik twijfelen of het niet iets met hoefbevangenheid te maken heeft. Hij heeft dit nooit gehad, hoefsmid kan ook niets vinden waar dit op wijst. Ook is het maar 1 voet, wat ook maar zelden voor komt. Maar hij is zo lang kreupel geweest afgelopen periode. Nu ging het even een maand of 3 goed en dan nu dit weer...
Eerst maar eens kijken of het komende week verbeterd.
TijnieJjJ schreef:Valentijn krijgt 1 summerfit koek van Pavo per dag.
Dit geef ik op advies van de kliniek. Hij krijgt op het moment nog geen (kracht)voer omdat hij (volgens de kliniek) nog meer moet afvallen. Nu gaat het met de hoefbevangenheid zeer goed en mag ik weer wat aan het werk met hem.
Ik had vorige week aan de kliniek gevraagt over speciaal (kracht)voer maar hun vinden dat pas van toepassing als hij weer goed op conditie is en weer een tijdje aan het werk is. Nu krijgt hij op dit moment dus alleen die Pavo summerfit koeken... Ben zelf ook nog op zoek naar iets voor zijn weerstand. Heb ook al zitten kijken naar MSM maar ik weet nog niet helemaal wat ik nou wel en niet moet doen.
Fargo, die Echinacea druppels. Waar haal je die?
Je hebt toch ook zo iets dat gewoon te koop is bij een Drogist voor mensen?
Ligt me bij dat ik dat ook wel eens gehoord had...
fargo schreef:Die druppels die ik noem zijn inderdaad gewoon voor mensen: merk is Bloem (die gele doosjes)
Echinacea met cats claw heet het, meestal kun je 2 flesjes voor 11,25 kopen zal wel even linkje zoeken..
http://www.drogisterij.net/Bloem_echina ... w/P/656294
Dit is de grote verpakking, de voordeelverpakking is 2 keer 100 ml.
Wat een schatje is Valentijn. Hij ziet er best goed uit, was hij veel te zwaar?
Biomag helpt ook bij ondersteuning van lichaam bij verwerking van suikers etc en ondersteunt ook tegen hoefbevangenheid en rare vetverdeling/harde manenkam etc. Je zou dat nog aan je DA voor kunnen leggen wat ze daar van vonden. Mijn DA was er indertijd voor.. dus wij geven het nog steeds.