Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Anya schreef:Nee, dit was één van de eerste onderzoeken naar stalomstandigheden en voer vooral. Is met een enorme vragenlijst het land in gegaan. En wat ze niet vragen, kunnen ze er later niet meer uithalen.
probo schreef:interessant om dit allemaal te lezen , ik moest gelijk een band om doen
LindyH schreef:Ik ben ook blij dat ik hier lees dat meer mensen dat weten. Ik had het onderzoek wel gelezen waarin dat aangetoond is, maar ik wist niet dat er al zo veel mensen waren die daar ook van op de hoogte zijn.
LindyH schreef:Voor de mensen die niet zo goed engels kunnen:
Ze hebben dus met o.a. endoscopie gekeken wat er met de lucht gebeurt tijdens het luchtzuigen. Het bleek dat de lucht de maag niet bereikt. De lucht die bovenin de slokdarm terecht komt bijna in zijn geheel weer naar buiten en alleen een kleine hoeveelheid bereikt de onderkant van de slokdarm.
aslo schreef:LindyH schreef:Voor de mensen die niet zo goed engels kunnen:
Ze hebben dus met o.a. endoscopie gekeken wat er met de lucht gebeurt tijdens het luchtzuigen. Het bleek dat de lucht de maag niet bereikt. De lucht die bovenin de slokdarm terecht komt bijna in zijn geheel weer naar buiten en alleen een kleine hoeveelheid bereikt de onderkant van de slokdarm.
Hebben ze dus vergeten onze merrie in dit onderzoek mee te nemen, was de uitkomst zeker anders geweest
Maar ondanks dat, alle lucht die ze tijdens het zuigen binnen krijgt, verlaat via flink winden (en soms een boer) het lichaam weer, ze heeft er geen last van verder, dus wij ook niet.