vlak boven je staat zelfs in het bericht van inotery de paardendrogist.
goed lezen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Anka_ schreef:Weet iemand waar je een netje kan kopen om voor de neus te hangen?
edit: Ik zie dat je het bij de paardendrogist kan kopen..kan je het ook nog ergens anders kopen?
Het is ook niet erg goedkoop..
Inoterry schreef:Ik knip de neusharen niet af in ieder geval. Het gaat bij Ino zo ook, en hij heeft ze niet voor niks.
Ik heb het een keer bij een paard gezien dat hij na het knippen van de tastharen 2 keer zo lang over zijn eten deed en ook brokjes liet liggen.
Tsja, wat is goedkoop en wat is duur. Bij de paardendrogist krijg je 1 bevestigingsklittenbandje (leuk woord voor galgjeen 3 netjes. Zoals het er nu uitziet doe ik nog wel 4 jaar met de overgebleven 2 netjes. Als ik ze niet kan vinden langer
.
Dan heb ik 6 jaar met 1 setje netjes gedaan. Dat is nog geen 10 euro per jaar, vind ik best meevallen.
corinne1981 schreef:@ Iwayalover: ik heb van de week ook voor het eerst met het netje gereden, toen heeft ook gewoon geschud. Vandaag weer met het netje gereden en hij begon met heel erg veel schudden, maar na een paar minuten was het een heel stuk minder! Dit was is stap, in draf schudde hij nog wel, maar ik heb het idee dat ie gewoon nog even aan het netje moet wennen.
In de stap was het in ieder geval een hele verbetering! Dus nog even volhouden!
corinne1981 schreef:waarschijnlijk heeft mijn paard een combinatie pollenallergie/zonlicht allergie.
Maar heb er nog geen ervaring mee.
Dingen die aan hem opvallen:
altijd in de stal willen staan (inloopstallen)
op de wei, het hoofd in struiken doen, in het overdekte kippenhok(=donker).
Het schudden neemt toe bij heldere dagen.
Wat voor kenmerken heeft die van jou?
Inoterry schreef:Zoals ik het altijd begrepen heb, krijgt een paard met zonlichtallergie doordat het zonlicht op zijn ogen komt, irritatie op de slijmvliezen in zijn hoofd. Dus ook zijn neusslijmvlies.
Ik probeer bij Ino die irritatie zo klein mogelijk te houden door hem de field relief op te doen. Op zonnige winterdaagen als er absoluut geen pollen zijn schud Ino ook als hij zijn field relief niet op heeft. Rijden zonder pollennetje gaat dan met Ino ook niet.
Ik heb wel het idee dat de behandeling van Charlotte aanslaat. Ino had al een hele tijd last van een vies oog, dat is nu aanzienlijk minder. Als het goed is komt Charlotte 8 april weer naar Waarde. Ik ben beniewd.
corinne1981 schreef:waarschijnlijk heeft mijn paard een combinatie pollenallergie/zonlicht allergie.
Maar heb er nog geen ervaring mee.
Dingen die aan hem opvallen:
altijd in de stal willen staan (inloopstallen)
op de wei, het hoofd in struiken doen, in het overdekte kippenhok(=donker).
Het schudden neemt toe bij heldere dagen.
Wat voor kenmerken heeft die van jou?
ellepel schreef:joco:
kijk zelf maar eens direct de zon in..dan springen de tranen in je ogen.
ik denk dat de paarden met zonlichtovergevoeligheid dat veel sneller hebben?
of waarom ga je als je denkt dat je niezen moet even in het licht kijken zodat je sneller niest?
ook zo raar![]()
een paard is denk ik overgevoelig voor de zon als hij midden in de winter bij helder weer gaat staan schudden in de wei.
want dan zijn er geen pollen,dus moet dat het wel zijn toch?
maar jij zegt dat je paard het nooit op de wei doet?
dan zou ik je dier toch goed laten nakijken,want dan kan er wel wat anders aan de hand zijn?
of inderdaad heel goed opletten bij welke soort bomen je dier dan wel schud
ik heb gisteren gereden,en erg veel geschud.![]()
als het nou wat goed weer blijft neem ik de camera mee en dan moet ik mijn stalhoudster maar es vragen of ze een filmpje er van wil maken.
stomme was trouwens wel dat ap met het schudden ophield toen hij wat warm gelopen was.