Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pluisje88

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 15:17

Tussen supplementen of een deken testen zit nog wel iets in. En idd, ik geef mijn paard niet zomaar een willekeurig supplement. Ik weet van te voren heel goed wat ik erin stop en met welk doel

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 15:24

pluisje88 schreef:
Tussen supplementen of een deken testen zit nog wel iets in. En idd, ik geef mijn paard niet zomaar een willekeurig supplement. Ik weet van te voren heel goed wat ik erin stop en met welk doel

Duh!
Maar goed, de warmte van de deken testen doe ik door m'n paard te voelen. En die voelde dus koud.
En aangezien iemand vlak voor mij aangaf dat die van haar er juist warmer onder was wilde ik wat meer weten. Niks mis mee lijkt me.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 15:30

Wat ik dus probeerde te zeggen: het effect van fedimax is niet te meten in “gewoon warm of koud”. Je gebruikt fedimax niet voor gewoon warm, dan neem je een deken met meer grammen. De werking van fedimax is daarmee niet te vergelijken en ook niet te omschrijven

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 15:35

Prima.... Maar de ervaring van andere bokkers is dus anders en dáár vraag ik naar.

Edit; is ook wat fedimax mij zelf schreef overigens toen ik hen advies vroeg voor aanschaf

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 21:49

Ik heb mijn Rambo ionic fleece weer eens uit de deken voorraad getrokken; ze was afgelopen week gevoelig op haar rug.
Wat werkt die deken fantastisch! Half uurtje deken erop en ze is gewoon helemaal zacht.
fantastisch!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 12:07

Ik vroeg me af of hier mensen ook ervaring hebben met losse fleece dekentjes van bot voor de hond.
Om op te liggen.
En hoe houdt t zich na wassen?
Soms is onze windhond na zijn “ windhond explosie” een paar uur later wat stijf. Dan zou een bot dekentje misschien lekker zijn om op te liggen..

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 12:49

Mijn hond heeft de helft van een humane fleecedeken waar hij onder ligt. Hij ligt er wel onder maar niet perse liever dan onder een normale fleecedeken. De bot werking is wel echt een stuk subtieler dan die van bijv fedimax. Fedimax had voorheen grote bandage onderlappen die als dekentje zijn gebruikt door een aantal hier. Dat was misschien een goede optie geweest. Ik weet niet of als hij er gewoon op gaat liggen de werking zo groot zal zijn dat het de stijfheid in z’n lijf kan voorkomen (niet alles ligt op het dekentje zegmaar)

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 15:13

Anoniem schreef:
Ik vroeg me af of hier mensen ook ervaring hebben met losse fleece dekentjes van bot voor de hond.
Om op te liggen.
En hoe houdt t zich na wassen?
Soms is onze windhond na zijn “ windhond explosie” een paar uur later wat stijf. Dan zou een bot dekentje misschien lekker zijn om op te liggen..

Onze honden hebben ook een bot dekentje.
Hij houdt het met wassen goed.
Onze honden liggen er niet bijzonder graag op. Hier kiezen ze altijd voor de wollen deken als favoriet om op te liggen.
Ik neem het BOT dekentje vaak mee op vakantie omdat het een makkelijk mee te nemen dekentje is. Dan liggen ze er wel op, maar meer omdat er dan geen andere keus is.
Hij wordt niet bijzonder gewaardeerd dus

car0linee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 17:50

Onze oudere kat heeft ook het back on track hondenkleedje en zij ligt hier altijd op. In het begin moest ze er even aan wennen. Maar nu kan ze niet meer zonder.
In de zomer hadden we het dekentje ook mee op de boot en zocht ze haar dekentje op en lag ze daar op te slapen. Dus voor onze kat werkt het kennelijk wel goed want het is haar favoriet :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 17:54

Hmmmm heel persoonlijk dus haha..

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 19:18

Anoniem schreef:
Hmmmm heel persoonlijk dus haha..

Dat helpt je dus lekker op weg _O-

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 19:34

Haha daar heb je dus helemaal niets aan inderdaad

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 19:15

Ik zit te kijken voor een BoT deken. Recuptex heb ik thuis liggen, maar wordt afgeraden bij een drachtige merrie, dus nu kijken voor een BoT deken voor van de winter.
Wat is het verschil tussen de fleece en mesh deken (behalve dat de ene van fleece is en de andere met mazen). Kan ik de mesh deken ook onder een andere deken gebruiken als het koud wordt? Heeft de fleece een betere werking dan de mesh? Waarom zou ik voor de ene kiezen en niet voor de ander?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 19:18

Qua werking zijn ze volgens mij hetzelfde, ze hebben dezelfde binnenlaag.
De mesh is dunner dan de fleece, ik gebruik de mesh het meest in voor- en najaar en de fleece in de winter.
Ik vind zelf deze dekens teveel gaan trekken aan de voorkant om ze echt als onderdeken te gebruiken.
Ik gebruik ze hoofdzakelijk als transport- en zweetdeken.

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 20:29

Ik gebruik de mesh nog wel eens onder een deken. En dat dan een of twee dagen. De fleece is echt een zweet of transport deken. De mesh meer een voorjaar/staldeken in mijn optiek.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 21:55

Over het algemeen staat ze ook zonder deken, maar wil voor als het weer zo onwijs koud was als vorig jaar, dat ik dan iets heb liggen wat ik onder een 100 of 150 grams deken kan doen. Dan zou zo'n BoT deken echt ideaal zijn. Is dan ook echt alleen maar voor zolang het zo koud is. En ik heb de mogelijkheid om hem dan bij wijze van 's ochtends eraf te halen.
In deze situatie is de mesh dus handiger?

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 22:47

Diertjec schreef:
Ik zit te kijken voor een BoT deken. Recuptex heb ik thuis liggen, maar wordt afgeraden bij een drachtige merrie, dus nu kijken voor een BoT deken voor van de winter.
Wat is het verschil tussen de fleece en mesh deken (behalve dat de ene van fleece is en de andere met mazen). Kan ik de mesh deken ook onder een andere deken gebruiken als het koud wordt? Heeft de fleece een betere werking dan de mesh? Waarom zou ik voor de ene kiezen en niet voor de ander?

Weet je zeker dat BoT wel kan tijdens dracht? Bij honden en mensen wordt het dan afgeraden.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 22:50

Meert schreef:
Diertjec schreef:

Weet je zeker dat BoT wel kan tijdens dracht? Bij honden en mensen wordt het dan afgeraden.

Hè wat stom dat ik dat niet nagezocht heb. Staat idd op de website dat het afgeraden wordt. Ging er eigenlijk vanuit dat dit wel gewoon kan. Niet slim -O-
Thanks voor het erop wijzen!

frutsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 22:17

Hebben jullie de nieuwe prijswinnende rijhelm van Back on Track voor eventingruiters al gezien?

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 19:25

Ik zie net dat ze bij Kramer nu ook keramische dekens verkopen van Felix Buhler. Felix Buhler ceramic.
Heeft iemand daar al ervaring mee?

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 22:03

Ik las dat de Fedimax rugwarmer door sommige ook gebruikt werd onder het zadel. Zijn diegene die dit deden nog steeds tevreden? Blijft het goed liggen/geen last van schuren van de bolletjes? Het lijkt mij fijn om 1 product te hebben voor tijdens het rijden en voor tijdens het grondwerk voor gebied rug en lendenen.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 19:40

Hebben jullie ervaring met een BOT deken die dikke benen veroorzaakt? Mijn paard had laatste na 4 uur lang de BOT deken te hebben opgehad hele dikke achterbenen, op een andere manier dan ze wel eens hebben als ze te lang op stal staan, nadat de andere deken weer op was trok het zo weer weg.
Kan dit kwaad?

MTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 20:18

Ik weet dat er bij de opbouwfase een verdikking kan ontstaan. Dat betekent dat de bloedtoevoer toeneemt op die plek en is dus een teken dat de deken zijn werk doet. Maar raar dat het in de benen gebeurt terwijl je een deken op hebt.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 20:33

Opzich niet gek dat het naar de benen toe loopt denk ik zo. Vocht zakt naar beneden en benen zijn eenmaal een makkelijke plek om vocht op te hopen

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 21:37

Ik heb mijn ionic staldeken als onderdeken gebruikt maar het Rambo model zit echt niet mooi op mijn paard. Na een uur zakt hij helemaal over de schoft en zit hij knetter strak aan de voorkant. Jammer. Gemiste kans. Jammer dat hij voor mij niet te gebruiken is voor het doel dat ik ermee had (onderdeken)