Maagzweer, Ervaringen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 23:33

die van mij stond weer de dierenarts naast vanmiddag. ging na de wei na kwartier in de box liggen, gewoon rustig. was wel wat geirriteerd, maar goed dacht hij heeft langer dan normaal op de wei gestaan.
ff met rust gelaten op laten staan, ik was zelf ff wat aan rommelen, was die weer gaan liggen. toen maar dlink bewogen, wel gemest echt wel keer of vier normale looplust, misschien wel iets flegmatieker dan normaal. daarna stond ie als dood vogeltje op stal, wilde geen peen niks. toen dierenarts gebeld, ja hoor raak gaskoliek. nu ben ik net terug, paard was veel beter, meste weer normaal en zag weer overal beren das positief in zijn geval

pfff soms wel lastig hoor, is het niet de maag dan is het wel de darm. ik ga nu gelukkig wel rustiger slapen.

Abercrombie

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 15:24

Die van mij is ook gassig maar ze laat redelijk wat gas lopen ook zeg maar. Zou het kunnen dat ze ondanks de winderigheid dan toch nog gaskoliek hebben?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 19:28

Ik heb 2 paarden (gehad) met magproblemen. 1 kreeg het van de pijnstillers (knieblessure) en 1 is gewoon een stresskip. Ik ben toen begonnen met Gastricomp van Phytonics. Meteen de volgende dag zag ik al resultaat.

Ik heb nu een B-pony staan doe ook nogal heftig is. Ineens dacht ik weer aan mijn andere paardjes, dus zojuist begonnen met de gastricomp. Ik ben heel benieuwd, want ook hij zet zijn hele rug vast.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 07:26

Wat voor werkzame stof zit er in gastricomp

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 07:53

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 08:25

Hmm lastig vergelijken met die latijnse namen en gewone namen bij dat andere supplement.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 09:34

Ja, ik weet de vertalingen ook niet.

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 10:38

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 10:52

Ik heb net gastricomp met maag compositium vergeleken, en ik ontdek weinig verschillen kwa ingredienten eigenlijk. Mijn dierenarts raadde maag compositium trouwens af bij paarden met maagzweren, omdat het teveel zou prikken. Ze zei dat het meer voor preventie/nabehandeling is.

Nu ik toch aan het posten ben, heb ik ook een vraag. Mijn paard is voorheen behandeld met Omeprazol en weer helemaal opgeknapt, maar nu door stress een terugval. Ik heb ondertussen Abler besteld (hoop dat dat snel komt), en de oorzaak van stress is weggenomen. Paard staat nu 24/7 in de wei in een fijne kudde, en de symptomen lijken echt al veel minder te zijn geworden (ik zie hem niet meer gapen, hij komt alweer wat aan).

Mijn vraag is of een maagzweer op deze manier ook uit zichzelf kan genezen, stel dat we er redelijk op tijd bij waren? Of is opnieuw behandelen echt weer nodig? Hoe behandelen jullie bij een terugval, hetzelfde als tijdens de eerste behandeling (toen heb ik 31 dagen 3 zakjes gegeven, en in 2 maanden tijd langzaam afgebouwd). Kan het nu korter/met minder zakjes, of doen jullie dat zo een beetje op gevoel? Ik vind het best lastig!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 11:19

Dan zou maagcomposito ook prima moeten werken. Ik heb gastri comp. Maakt dan niet zoveel uit. Dat het afgeraden wordt door een DA omdat het teveel zou prikken, verbaast me. Mijn paarden waren de dag daarna meteen rustiger en/of minder ziek. Dan zou ik niet verwachten dat ze dan een prikkend gevoel hadden.

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 12:16

me_marielle schreef:
Ik heb net gastricomp met maag compositium vergeleken, en ik ontdek weinig verschillen kwa ingredienten eigenlijk. Mijn dierenarts raadde maag compositium trouwens af bij paarden met maagzweren, omdat het teveel zou prikken. Ze zei dat het meer voor preventie/nabehandeling is.

Nu ik toch aan het posten ben, heb ik ook een vraag. Mijn paard is voorheen behandeld met Omeprazol en weer helemaal opgeknapt, maar nu door stress een terugval. Ik heb ondertussen Abler besteld (hoop dat dat snel komt), en de oorzaak van stress is weggenomen. Paard staat nu 24/7 in de wei in een fijne kudde, en de symptomen lijken echt al veel minder te zijn geworden (ik zie hem niet meer gapen, hij komt alweer wat aan).

Mijn vraag is of een maagzweer op deze manier ook uit zichzelf kan genezen, stel dat we er redelijk op tijd bij waren? Of is opnieuw behandelen echt weer nodig? Hoe behandelen jullie bij een terugval, hetzelfde als tijdens de eerste behandeling (toen heb ik 31 dagen 3 zakjes gegeven, en in 2 maanden tijd langzaam afgebouwd). Kan het nu korter/met minder zakjes, of doen jullie dat zo een beetje op gevoel? Ik vind het best lastig!

Dat prikkende gevoel dat herken ik wel, mijn ruin die actuele maagzweren had reageerde heel scherp op de maagcomp. maar in het verleden vond ik het een fijn product.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 13:01

Zo zie je maar weer hoe verschillend paarden reageren. Of misschien dat er toch een groter vetschil zit tussen maagcompositum en gastri comp. Ik heb er bij 3 paarden niks van gemerkt. Die waren echt meteen van hun klachten af (moest ik er niet meteen mee stoppen natuurlijk)

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 13:24

Ik heb de mijne 2 x behandeld. De eerste keer 4 weken en toen afgebouwd, maar dat was dus te kort want het kwam al heeel snel weer terug. Toen heb ik hem maar meteen 6 weken behandeld en sindsdien geen enkele klacht meer. En dat is inmiddels een paar maanden geleden!
Volgens mij kunnen kleine zweren wel uit zichzelf genezen als de omstandigheden goed zijn (weinig stress, onbeperkt hooi).

Gastricomp deed bij de mijne trouwens vrijwel niks, volgens mij is dat meer preventie of wat ondersteuning bij milde klachten.

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 14:48

Misschien hadden jou paarden dan geen ver ontwikkelde zweren Fabster, maar alleen wat irritatie? Op open zweren zijn kruiden niet zo goed zoals ik begrijp. Sowieso genees je zweren niet met maagcomp maar alleen met Omeprazole. Merkte ook dat maagcomp het weinig deed bij mijn paard. Maar fijn dat het bij jou wel zo goed werkte, alleen maar beter dat je daarmee afkan!

Ik ga het met mijn paard nog aankijken tot de Abler er is, en dan beslis ik wel wat ik doe. Ik hoop echt dat het nu vanzelf weer overgaat dankzij de weidegang..

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 14:53

Ik baal wel dat ik geen visa card heb anders had ik nu ook adler besteld ipv kloten met die Puur maag.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 15:10

Ik heb geen maagonderzoek laten doe, inderdaad, dus kan zijn dat het niet al te ernstig was. Maar mijn Belg lag zwetend en hijgend op de grond en wou zelfs niet meer opstaan om te mesten. Zag er toen echt ernstig uit, maar kan zijn dat hij gewoon geen hoge pijngrens heeft (of dat dat de druppel was, want hij had -en heeft- die knieblessure. Die heeft hem ook heel wat pijn bezorgd. Gelukkig gaat het nu beter).

Ben inderdaad blij dat ik niet aan het dure spul hoefde. Maar als die gastricomp niet zou helpen, dan had ik daar inderdaad ook aan gemoeten, zei de Da

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 15:22

Oo jammer Abercrombie, ik heb eergisteren bestelt en samen bestellen is toch goedkoper.. Zal volgende keer hier toch eens posten als ik weer moet bestellen. Je kan geloof ik zo'n prepaid visacard kopen?

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 15:47

Abercrombie; ik wil best voor je bestellen hoor, als je het echt wilt hebben. Lijkt me zonde om het om die reden niet te doen!

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 09:33

Hoipiepeloii schreef:
Abercrombie; ik wil best voor je bestellen hoor, als je het echt wilt hebben. Lijkt me zonde om het om die reden niet te doen!

Lief dat je het aanbied. Ik heb gisteren besloten eerst te stoppen met dat Puur Maag. Misschien dat het inderdaad prikt in de maag, het ruikt ook heel kruidig dus kan mij voorstellen dat het misschien helemaal niet zo lekker valt.

Als ze dan nog niet opknapt (ze staat de halve dag op de wei, ze krijgt hooi, ze kan stro knabbelen, ze krijgt cavalor fiberforce 2x per dag) dan zal ik de DA nog eens consulten.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 09:34

me_marielle schreef:
Oo jammer Abercrombie, ik heb eergisteren bestelt en samen bestellen is toch goedkoper.. Zal volgende keer hier toch eens posten als ik weer moet bestellen. Je kan geloof ik zo'n prepaid visacard kopen?

Hoeveel ben je kwijt voor een bestelling gemiddeld?

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 10:39

Hoe lang duurde het bij jullie voor je echt effect zag van de maagbeschermers? Ik geef het nu drie dagen en ben benieuwd wanneer ik ongeveer verschil ga zien.

Zijn mest heeft trouwens ineens een aparte beetje chemische geur. Kan dat door de beschermers komen?

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 10:47

Ik zag binnen een paar dagen effect in gedrag toen ik omeprazole gaf, en binnen 2 weken is hij van schraal naar mooi vol gegaan (echt onvoorstelbaar!). Mest-geur heb ik nooit opgemerkt, maar daar heb ik ook nooit op gelet moet ik zeggen..

Abercrombie, ik heb 330$ betaalt voor 200 zakjes, maar de prijs per zakje gaat omlaag als je er meer bestelt (staat wel op Abler site)..

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 14:26

me_marielle schreef:
Ik zag binnen een paar dagen effect in gedrag toen ik omeprazole gaf, en binnen 2 weken is hij van schraal naar mooi vol gegaan (echt onvoorstelbaar!). Mest-geur heb ik nooit opgemerkt, maar daar heb ik ook nooit op gelet moet ik zeggen..

Abercrombie, ik heb 330$ betaalt voor 200 zakjes, maar de prijs per zakje gaat omlaag als je er meer bestelt (staat wel op Abler site)..

ja precies, dat is dan inderdaad voordeliger. Hoe lang doe jij met 200 zakjes?

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 21:45

als iemand gaat bestellen bestel ik graag mee.
paard knapt echt zienderogen op maar wil graag back up hebben.
moet wel zeggen dat ie wat meer water bij de mest heeft als die regen over zich heen heeft gekregen( hij heeft regendeken op) op de wei en daarna nat gras eet. herkennen jullie dit?

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 23:50

Na hoe lange tijd merkten jullie echt verbetering met singelen en rijden e.d? Ik ben een beetje ongeduldig en nieuwsgierig haha! Ik ben nu vier dagen bezig en hij was vandaag opvallend rustig en ontspannen. Super fijn! Maar nog wel heel fel op de singel en de buik e.d.. Lijkt me ook dat dat nog wel even zal duren, maar ik ben wel benieuwd wat jullie ervaring daarmee is!