in de dieetmix zit gen knoflook,gelukkig niet want daar krijgt appie last van zijn maag van
ellepel
Geplaatst: 12-07-12 21:50
appie staat nu hier: en omdat ze nu eigenlijk wat hooi moeten krijgen komen ze 2x per dag even op het pad om te eten en dat ziet er zo uit:
en daar moeten ze het maar mee doen. zijn koker is nog wel erg dik,hals begint gelukkig al wat soepeler te worden. zijn ogen zijn nog wel wat dik,maar niet meer zo rood gelukkig
mindful
Geplaatst: 14-07-12 14:19
Vandaag is de Glucobalance al geleverd!!! Ik had het pas eind juli verwacht omdat de vooraad uitgeput was...ben erg benieuwd of het nu wel resultaat opleverd. Ik hou jullie op de hoogte
Leedebee
Geplaatst: 14-07-12 14:32
Net terug van vakantie, dus ik loop een beetje achter
Die van mij krijgt het nu een aantal weken. Ik weet niet of ik nu verschil zie of dat het psychisch is Daar om ga ik vanaf vandaag iedere week zijn manenkan opmeten. Het lijkt er nl. op alsof het vet zich terugtrekt vanaf de oren richting de schoft. Ik ga iedere week de afstand opmeten tot de eerst "bobbel" (die trekken dan ook terug neem ik aan). Geen idee of dit wetenschappelijk ergens op slaat... maar ja, je moet wat!
mindful
Geplaatst: 14-07-12 15:06
@leedebee, welkom terug! Ik hoop dat je beter weer hebt gehad dan hier Tja, ik wil dit nog een kans geven...ik weet het eerlijk gezegd anders niet meer Ik dacht goede resultaten gelezen te hebben op de site van een Homeophatische paardenkliniek? Moet het even terug opzoeken, heb het afgeprint. Ik heb het gevonden: http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=& ... wWxasPvJxw
Dus ja, proberen hé...ik zou het direct aan haar manenkam en de vetrimpels kunnen merken...we zien wel, wie niet waagt....
Leedebee
Geplaatst: 14-07-12 15:21
@iana Thanx, ja 2 weken Portugal met ruim 30 graden
De manenkam van die van mij is niet zachter geworden, maar lijkt zich terug te trekken... Zodra ik echt een duidelijk verschil ontdek zal ik dat hier delen!
mindful
Geplaatst: 14-07-12 15:29
Fijn zeg, heb je weer een lekker kleurtje! Zeg, nog een vraagje Leedebee, ik doe net de pot open en er zit (geloof ik) geen maatschep bij? Klopt dit?
Leedebee
Geplaatst: 14-07-12 15:32
Dat kleurtje is er al weer bijna afgespoeld! haha!
Bij mij zat er wel een schepje bij, maar die zat aardig ingegraven!
mindful
Geplaatst: 14-07-12 15:33
Oké, dan ga ik wat dieper spitten
ellepel
Geplaatst: 14-07-12 22:00
met appie gaat het bgelukkig beter. koker was minder dik,hij was veel alerter en de manenkam mooi slank scheelt wel als je ze gewoon goed op dieet zet. die glucobalance zal ook wel helpen,maar een goed dieet denk ik toch nog ietsje meer
mindful
Geplaatst: 14-07-12 22:09
Ik hoop het Ellepel, verder krijgt ze als dieet; Ultimate balancer en safe&sound van D&H Niet de aanbevolen hoeveelheid. Ongeveer de helft van wat de verpakking voorstelt. Vanavond heb ik haar gewicht berekend 516 kg romplente 160 cm, Borstomtrek; 198 cm, ze meet 136 cm schofthoogte pfff...ng veel werk aan de winkel, kan iemand mij zeggen wat haar ideale gewicht moet zijn?
ellepel
Geplaatst: 14-07-12 22:17
geen idee,ik kijk er niet op die manier naar
appie is nu zo:
maar moet zo zijn: dus dan snap je wel wat er nog af moet en dat lukt ook wel. hij voelt zoch al beter,dus dat betekend dat ik weer wat buitenritjes met hem kan gaan maken en dan valt hij mooi wat af
Annick_Gella
Geplaatst: 15-07-12 21:34
Ok, ik heb haar sinds donderdag niet meer op het gras gehad, behalve vandaag 2 uurtjes. De paarden van de buren stonden ook buiten, ze stond zo zielig te roepen...
Toen ik ze eruit haalde stonden er wel slipsporen in de weide en was ze een beetje bezweet! Paardje heeft voor't eerste sinds 6 weken uit zichzelf gelopen!
Kan iemand me nog even wegwijs maken in dat gras? Als ik ze toch op gras wil zetten, zet ik ze dan best op kort gras, of op lang uitgebloeid gras?
Lang uitgebloeid gras is voor mijn paardje het beste. Als het kan hou ik ze ook van het gras als het erg zonnig is. Ik werk met strookbegrazing (heel erg gierig) en ik geef pas gras bij als het zonnetje weg is...
flappie2
Geplaatst: 16-07-12 22:57
Hier weer even een update van mijn paard. Het is nu 10 dagen geleden dat die homeopaat is langs geweest voor mijn paard. Hij krijgt nu dus al 10 dagen die reinigingskuur van groene leem, jenneverbes olie en silsterk. 2 dagen na dat ik hier mee begonnen was kwam er veel snot uit zijn neus vandaan, als of de kuur al het slijm uit zijn longen aan het verwijderen was. Gister viel het mij ook op dat zijn dikke koker de helft dunner is geworden en dat de pockets bij zijn schouders ook minder zijn geworden. Ook ging het met zijn HB een stuk beter, geen warme voeten meer en liep alleen op het harde nog licht gevoelig. Wel heeft hij nog steeds een bolle opgeblazen buik en enorme honger die niet te stillen lijkt.
Nou heeft hij helaas weer een flinke terug val gekregen. Alle paarden zijn zondag avond van het land afgehaald omdat het land een groot zwembad was geworden. (die van mijn stond niet op het land) Omdat alle paarden op stal zijn gegaan heeft de staleigenaar een baal voordroog open gemaakt zodat de paarden daarvan gevoerd kunnen worden, dus ik mocht hier nu ook van pakken. (moest daarvoor het hooi voor me paard zelf betalen, omdat ze in de zomer niks gevoerd krijgen als alles op het land staat.) Het is heel mooi super droog en lekker grof spul, eerder hooi dus ik dacht dat ik dat wel aan mijn paard kon voeren. Gister heeft hij het voor het eerst gehad, wel ff kort geweekt omdat het zo droog is dat ik bang was dat hij dan weer last zou krijgen van z'n luchtwegen. Vanmorgen heeft hij ook nog een portie gehad.
Vanavond waren zijn voor voeten weer warm, links wat warmer, rechts echt heel warm. Ook loopt hij gelijk weer een stuk gevoeliger. @$&(!#$@ dacht ik gelijk, nu zijn we weer terug bij af. Kwa voeding is er niks verandert behalve dan het voordroog wat hij gister en vanmorgen heeft gehad. Ik kan me zelf wel voor me kop slaan, dat ik het aan hem heb gegeven. Maar het ziet er echt uit als hooi doordat het zo droog en grof was dus dacht dat het wel kon, niet dus!
Ondanks dat IR test negatief was (na 12uur volledig nuchter) beging ik toch steeds meer het vermoeden te hebben dat hij een stofwisselingsprobleem heeft en dus misschien toch wel IR is.
ellepel
Geplaatst: 17-07-12 07:13
je paard staat niet op land,maar dan in een paddock? sorry,ik vergeet nog wel eens wat info. je voert wel al alsof hij wel IR is hé? er zijn zoveel stofwisselingsaandoeningen,blijft soms gokken wat ze nou precies hebben.
als je denkt dat hij op dit ruwvoer reageerd moet je kijken naar ander voer . wat geef je nu verder dan nog er bij?
met appie gaat het beter, zijn koker zakt af,zijn ogen zijn niet meer rood en dik en hij heeft meer energie. hij loopt ook veel beter,dus wie weet had hij ook wel gevoelige voeten? nu nog droog weer en dan kan hij ook wat meer bewegen
Ja paard staat al weken op de paddock. Ik voer hem indd als IR paard, dat ook o.a vanwegen de HB.
Hij krijgt hooi en daarnaast een handje lucerne met force en een scheut omega olie. Alles is het zelfde gebleven, alleen kreeg hij dus voordroog i.p.v hooi. Dus vandaar dat ik denk dat het daar aan ligt.
ellepel
Geplaatst: 17-07-12 13:23
zou best kunnen dat het op een of andere manier toch teveel suikers bevat. kun je ook aan ander ruwvoer komen?
Ja denk ook dat het voordroog dus toch te veel suiker en zetmeel bevat. Hij gaat dus weer terug op het hooi dat hij de afgelopen weken heeft gehad, en week dat een uur.
Annick_Gella
Geplaatst: 18-07-12 08:42
Wij hebben gisteren voor de 1e maal 10min langer kunnen wandelen dan anders Ben blij dat ik haar er eindelijk een beetje door zie komen.
Heb wel gemerkt dat haar mest anders wordt. Ze had altijd mooie "balletjes", maar nu valt haar mest uiteen als het op de grond valt. Het ziet er ook heel vezelig uit. Iemand enig idee wat dit wil zeggen? Ik zag ook dat haar urine heel donker aan't worden is. Zou kunnen wijzen dat ze hengstig staat (dat zie je bij haar totaal niet), maar vroeg me af of het ook gerelateerd kon zijn aan haar ziekte?
Nu ik het topic hier een beetje volg, merk ik wel dat jullie allemaal geconfronteerd worden met HB? Op die 2 jaar dat we nu sukkelen, heb ik ze nog nooit HB geweten... Is dit raar, of hangt HB niet noodzakelijk samen met IR?
Bedankt alvast voor alle goeie raad. Heb al niet meer het gevoel dat mijn strijd hopeloos is!
geerke
Geplaatst: 18-07-12 09:03
donkere urine lijkt mij niet goed. Of dat bij merries donkerder is tijdens de hengstigheid heb ik geen verstand van
Is je paard redelijk stijf?En zijn de spieren hard? Dan zou ik ook aan spierbevangenheid denken.
Annick_Gella
Geplaatst: 18-07-12 09:36
Tja, haar plas begint normaal, en eindigt donkergeel, bijna oranje/bruin. Ik heb dit deze winter ook al eens gezien (en toen stond ze fysiek best wel ok, konden we zelfs rijden), en ik zie dit om de zoveel tijd eens terugkomen, meestal een dag of 2. Daarom ging ik er toen altijd vanuit dat dit met haar hengstigheid verband hield. Misschien moet ik het eens opschrijven, kan ik kijken of dit over zou kunnen komen met hengstigheid.
Gisteren zijn we 30min gaan wandelen, de eerste 20 min waren heel goed. ze draafde soms zelfs uit eigen beweging een stukje bij. Heb ze ook een paar keer even op de cirkel gehad in stap, ze liep niet stijf of mankte niet. De laatste 10 minuutjes lag het tempo wel veel lager, ze was echt moe. Ze is wel stijf in die mate dat ik haar nu geen buigingen ofzo moet vragen, maar gewoon wandelen en zelfs draven op lange lijnen komt niet stijf over.
Heb ze daarna ook uitgebreid geborsteld, ze reageerde nergens gevoelig op, en het is me niet opgevallen dat ze ergens harde spieren had. Ze was gisteren ook haar opgewekte zelve eigenlijk.
Jannepauli
Geplaatst: 18-07-12 09:53
... en toch is donkere urine ( of donkerwordende urine) niet goed.Dat urine eerst licht is en dan donker wordt, bevreemd mij. Tel daarbij op dat het paard al moe is na 20 minuten en dat ze niet goed kan buigen.. Ik zou er zeker een telefoontje naar de DA aan wagen om daar 's even te informeren of dit aanleiding is tot zorg. Telefonisch spreekuur van een DA is gratis dus je hebt niks te verliezen!