[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 11:10

ellepel schreef:
ik mseer met de sweet itch en bij ap worden de plekken niet erger en bij de andere eczemer op stal smeer ik met de aloevera creme van de action en die knapt daar heel mooi van op

Aloe vera gel gebruik ik ook(heb vorig jaar vanaf de plantage in Curacao een aantal flessen meegenomen). Zit aloe vera, lavendel en teatree in en werkt als een trein.

ikenindi

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 13:03

ik heb ook aloë vera en tea trea gel (2-in-1). ooit gekocht in zo`n reformwinkel. hielp bij mezelf ook verkoelend :)

Biies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 13:31

kun je dat teatree ergens in grote flessen kopen dan ? ik hoor ook dat dat goed spul is en ook gewoon voor mensen. maar het zijn allemaal van die kleine flesjes en potjes wat na 1 keer smeren al op is xd

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 13:42

ik heb een klein flesje, maar doe er nu echt al heel lang mee. ik smeer niet elke dag, maar denk dat zelfs als je dat doet je er wel een paar weken mee kan doen? smeert goed uit ;)

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 14:01

Hier was het zonet mis ;(
Staart is de pineut geweest.
Heb het meteen weer gefatsoeneerd, gelukkig niet al te veel schade.

Dus maar weer volop in de drainage gezet meteen.

* Ik heb te vroeg gejuicht, helaas *

Biies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 14:02

ja, als je nu juigt kan het nog mis gaan natuurlijk. het is nu nog erg wisselvallig weer geweest. juli/ augustus zijn de ergste maanden. en die komen er nu aan *snik*

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 14:06

Die van mij was altijd ernstig eczemer hoor.
Jeukloze zomer gehad hoor, maar dan kreeg ze elke dag drainage.
Dit jaar wou ik zonder drainage proberen, maar volgens mij zit dat er niet in.
Desalniettemin, heeft ze het lang volgehouden zonder drainage, en daarom ben ik niet echt boos, maar best wel trots op d'r.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 14:13

Biies schreef:
kun je dat teatree ergens in grote flessen kopen dan ? ik hoor ook dat dat goed spul is en ook gewoon voor mensen. maar het zijn allemaal van die kleine flesjes en potjes wat na 1 keer smeren al op is xd

Ik heb een flesje van 250ml Afbeelding en doe daar vrij lang mee (zuinig in gebruik). Ook goed voor mensen idd. Ik gebruik het zelf op koortsuitslag, werkt beter dan al die chemische zalfjes.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 14:18

Ik heb vandaag weer Derfen binnen gekregen. :) Berg handschoenen erbij, maar ik ga denk ik met huishoudhandschoenen smeren. Spoel ik die weer af na de tijd (omdat we op stal een open prullenbak hebben en de hond er wel dingen uit wil vissen en kapot vreten).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 14:21

HELP

Met mijn paardje gaat het nog steeds helemaal top. Geen geschuur, helemaal niets.
Maar nu, de manen dunnen vreselijk uit door de deken.
Het eerste stuk, van achter de oren tot halverwege de manenkam heeft hij een volle dikke bos, maar vanaf halverwege de manenkam tot aan de schoft zijn zijn manen ook lang, maar errug uitgedund.
Het komt denk ik dat de deken soms iets naar achter zakt, niet veel maar goed en dan strakt het strak op de onderste helft van zijn manenkam, de deken zit verder goed en past prima verder.
Hoe lossen jullie dit op, hebben jullie ook uitgedunde manen? Helpt een losse halsdeken hiervoor, dan trekt in ieder geval niet de hele deken aan het halstuk, bijvoorbeeld bij het grazen.

Biies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 14:24

eigenlijk maakt mij het niet uit of hij nu wel of geen manen heeft zolang die jeuk weg blijft ben ik al blij. misschien kunje anders vlechten in doen?

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 14:27

Heb ik ook last van hoor, het achterste deel is niet echt heel florisant. Ik doe er vlechten in om ze zo wat te behoeden voor het schuren van de deken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 14:30

Zou een aparte halsdeken helpen? Heeft iemand daar ervaring mee?

@Biess, tuurlijk staat het voorop dat hij jeukvrij is. Maar dat is hij en nu wil ik proberen of er iets is, wat ik kan doen, zodat de manen niet zo erg uitdunnen aan een kant. Paard krijgt daar niet meer jeuk van hoor :)

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 14:30

Hier ook uitgedunde manen onder de deken. Maar ik heb ze liever wat uitgedund dan helemaal kaal geschuurd :=

Dunla zit nog steeds aan de Cavalesse en heeft nog steeds beduidend minder jeuk ondanks een weideregime van 24/7. Maar zolang we haar maar regelmatig (4-5 keer per week) aan het 'werken' hebben en ze haar deken op heeft gaat het goed.
Van de week nog wel een hoofdkap gekocht om haar burka helemaal compleet te maken. Ze had toch wat schuurwondjes (dankzij d'r ijzers) tussen en vlak achter d'r oren. En volgens mij is ze er ook wel blij mee nu :)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 15:39

mindim,dat is nog het enige wat ze aan de eczeemdekens moeten aanpassen,dat ze beter blijven zitten.
een flinke dosis anti klit in de manen maakt de boel wat gladder en zo breken er minder manen af

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 16:12

Welke hoofdkap hebben jullie voor je paard?
Ik heb nu een rambo, zat bij de rsih. Maar als ik die af doe, zitten er allemaal vliegen in de puntjes van de oren. Dood weliswaar maar dan nog, ze zitten dus wel m'n paard te vervelen...
Heb de kap strakker gedaan maar ook dat werkt niet :( Vandaag zaten er wederom vliegen in.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 16:18

gelukkig hebben wij nooit last van die vliegen.
kun je niet iets op de oren doen waardoor ze wegblijven?
een milde vliegenspray ofzo?

hoofdkap hoef ik bij ap niet aan te komen,die wil echt niks aan zijn hoofd hebben

Mijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 17:22

Ik heb een vraag misschien dat iemand hier mij kan helpen :)

Ik heb een haflingerruin van 5, vorige zomer heeft ie nergens last van gehad.
Alleen nu heeft hij een tijdje lopen schuren aan zijn staart, toen werd het weer wat minder en nu zag ik ook een stuk weg uit zijn manen waar ook een wondje onder zat.

Moet ik hier iets aan doen? Of hoeft het niet perse zomerexceem te zijn?

Groetjes Ilona

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 17:27

Iloonn: Hoeft niet persé. Kan ook wat anders zijn.
Is hij al uit zijn wintervacht?
Heeft ie overgewicht?
Dikke ribbels in de manenkam?
Luis en mijt uitgesloten?
Schilfers?

Mijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 17:44

_CS_ schreef:
Iloonn: Hoeft niet persé. Kan ook wat anders zijn.
Is hij al uit zijn wintervacht?
Heeft ie overgewicht?
Dikke ribbels in de manenkam?
Luis en mijt uitgesloten?
Schilfers?

Hij is zo goed als uit zijn wintervacht, hij heeft geen overgewicht hij is nu precies goed eerst was hij wat aan de magere kant.
Dikke ribbels zijn me niet opgevallen, schilfers eigenlijk ook niet, zal er nog eens goed naar kijken.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 18:14

leuke aanbieding eczeemdeken bij epplejeck: eczeemdekens 39,95 ,leuk als reserve deken (heb zelf al 3 reserve dekens)
vandaag derfen binnen gekregen, dat gaat snel, ruikt inderdaad raar (gerookt luchtje) maar wel met heeel vel handschoenen erbij

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 18:20

en ergens vind ik dat zo raar he?

mag je het dus wel flink op je paard smeren,maar zelf moet je handschoenen aan :+

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 18:25

ben ik toch niet de enige die dat dacht!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 18:27

die handschoenen is puur voor de lucht, tenminste tegen de lucht. Die lucht wil je echt niet de hele dag ruiken.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 18:29

en heb je geen last meer van vliegen ;) (wel zonder handschoenen smeren dan he?)