Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Britty schreef:De mok bij mn hafje schiet niet erg op. Ik begin nu zelfs te twijfelen of het wel mok is. Dierenarts denkt van wel, maar ik weet het nog zo net niet. Hij heeft eigenlijk weinig trek om nog eens te kijken en wilt dat ik eerst de zalf opmaak die hij gegeven heeft, aangezien ze enorm tekeer gaat tegen dierenartsen.
Ze heeft nagenoeg GEEN korsten, wel een soort kloven. Enorme bulten die niet open gaan. Ze loopt inmiddels niet meer kreupel. De bulten zitten ook niet in de koot, maar in de sok (die er inmiddels af is). Ik hoop echt dat iemand hier iets meer over kan vertellen.
Verder hoorde ik een verhaal van iemand die mok behandelde door het been in te zwachtelen met (vette) schapenwol. Heb deze opmerking een aantal keren voorbij zien komen, maar nog niet echt gelezen dat het echt effect heeft. Iemand??
avensis schreef:naadjuh, heb je wel eens cure-mok geprobeerd van vsm? Het zijn pilletjes die je hem kunt geven. Mij paard is helemaal van z'n mok afgekomen hiermee, en hij had het ècht erg!
Maris schreef:Hoi,
Weten jullie ook wat je kan doen aan mok ontstaan door zonnebrand ? En kan er dan ook mok ontstaan om door witte haren begroeide huid, of alleen maar op de roze kleurige huid zonder haren ?
Mijn paard heeft namelijk nu sinds 2 weken mok, het begon in de kootholte waar de huid roze is. Maar nu zit het aan alle 3 zijn witte benen en niet alleen in de kootholte. Maar het komt absoluut niet op de zwarte delen van zijn benen.