[INFO] Mok

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 15:24

o heb ff gegoogled, voor dieren dus :+

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 15:25

Ja ik denk dat dat het merk is, er staat verder niks op.

Ik kreeg dit van de DA in de kliniek van Emmeloord.
officieel is dit oorzalf wat ze gebruiken bij huisdieren

0ojillo0

Re: centraal topic over mok

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 15:27

Jup!! Het is een oorzalf voor de hond!! Heb ik ook voorgeschreven gekregen van mij DA

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 08:20

Aangezien de mok en voornamelijk de rasp zo hard gaat, komt er vandaag toch eerst een da voordat ik klakkeloos zooi gaat kopen

Arizona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 09:43

Doe je goed Tita! Bij mijn paard bleek het door mijt te komen, daar was ik zonder DA niet opgekomen. Ik had inmiddels al voor 100+ euro aan smeerseltjes gekocht en nu was ik met een paar tientjes klaar en de mok/mijt is ook weg.

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 12:08

De mok bij mn hafje schiet niet erg op. Ik begin nu zelfs te twijfelen of het wel mok is. Dierenarts denkt van wel, maar ik weet het nog zo net niet. Hij heeft eigenlijk weinig trek om nog eens te kijken en wilt dat ik eerst de zalf opmaak die hij gegeven heeft, aangezien ze enorm tekeer gaat tegen dierenartsen.

Ze heeft nagenoeg GEEN korsten, wel een soort kloven. Enorme bulten die niet open gaan. Ze loopt inmiddels niet meer kreupel. De bulten zitten ook niet in de koot, maar in de sok (die er inmiddels af is). Ik hoop echt dat iemand hier iets meer over kan vertellen.

Verder hoorde ik een verhaal van iemand die mok behandelde door het been in te zwachtelen met (vette) schapenwol. Heb deze opmerking een aantal keren voorbij zien komen, maar nog niet echt gelezen dat het echt effect heeft. Iemand??

0ojillo0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 12:52

Britty schreef:
De mok bij mn hafje schiet niet erg op. Ik begin nu zelfs te twijfelen of het wel mok is. Dierenarts denkt van wel, maar ik weet het nog zo net niet. Hij heeft eigenlijk weinig trek om nog eens te kijken en wilt dat ik eerst de zalf opmaak die hij gegeven heeft, aangezien ze enorm tekeer gaat tegen dierenartsen.

Ze heeft nagenoeg GEEN korsten, wel een soort kloven. Enorme bulten die niet open gaan. Ze loopt inmiddels niet meer kreupel. De bulten zitten ook niet in de koot, maar in de sok (die er inmiddels af is). Ik hoop echt dat iemand hier iets meer over kan vertellen.

Verder hoorde ik een verhaal van iemand die mok behandelde door het been in te zwachtelen met (vette) schapenwol. Heb deze opmerking een aantal keren voorbij zien komen, maar nog niet echt gelezen dat het echt effect heeft. Iemand??

Mijn paardje had ook mok waar ik gewoon aan begon te twijfelen, was al zo lang aan het behandelen!! Hij had ook geen korsten maar echt kloven, dikke bulten en hij liep flink onregelmatig. Antibiotica gekregen van de dierenarts en een vloeibaar middeltje. Heb hem daarmee behandelt maar zag niet echt vooruitgang!! Tot ik vorige week zaterdag op stal kwam en zag dat mijn paardje niet gegeten had en een beetje suf voorzich uit staarde. De bulten in zijn koot waren opengesprongen!! Toen was ik er helemaal klaar mee en heb hem naar de kliniek gebracht. Hij bleek een infectie van binnenaf te hebben door zijn mok!! Vandaar dat het maar niet weg ging!! Ik heb hem daar 3 dagen moeten laten staan, zijn beentje was geschoren, behandelt en 3 dagen in het verband en stalrust. Toen ik hem mocht ophalen mocht hij 2 dagen niet naar buiten alleen stappen aan de hand. Na 3 dagen mocht hij weer naar buiten en mag ik ook gewoon weer rijden en het is helemaal weg!!!:D In 1 week tijd en ik was al 4 maanden bezig!!

Ik wil niet zeggen dat het bij jou pferdje ook zo erg is!! Wat ik er wel mee wil zeggen is: Blijf niet te lang door kloten en zoek naar een oplossing!!! Misschien is het wel erger als je denkt!!

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 14:01

Jeetje OojilloO, ik schrik van je verhaal. Ik ga hem toch nog eens overhalen om nog eens te komen. Ik heb haar al eens cubarmix gegeven, 2 weken, dat gaf niet echt verbetering...ik ga nog eens contact opnemen. Bedankt!!

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 08:12

De oorzalf die zo hoopvol leek heeft toch niet geholpen...

Ik ga nu een tijdje niets doen, misschien dat het mooie weer zn werk doet?

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 13:20

misschien staat het hier en daar al beschreven, maar heb geen zin om alle pagina's weer af te lezen.

mijn paard had ook ontzettende mok vorig jaar. was in januari dat het zo idioot aan het regenen was dat alles echt nat bleef. ze had een dik been, pus kwam er uit, en liep stok kreupel. ik ben 2x per week gaan wassen met betadine scrub, heb een handdoek gepakt en die om de koot gebonden en die heen en weer gehaald om de korsten eraf te krijgen. daarnaast heb ik er pure detol op gesmeerd.
daarnaast heb ik 3x per dag gelampt (met een gezichtsbruiner van philips) als ik daarmee klaar was, meteen zinkzal erop gesmeerd.
de eigenaar van stal had nog wel een echt wondermiddeltje, die helaas alleen in spanje te koop is :( maar in nederland is een vergelijkbaar middeltje, wat men in het ziekenhuis gebruikt bij grote wonden, en amputaties (klinkt eng, maar is het niet haha )

misschien is dit niet de juiste manier zoals jullie gewend zijn, maar mijn paard was er binnen een maand vanaf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 20:42

mijn eigen paardje heeft nog geen mok gehad, maar een paardje dat bij ons staat wel en dat heb ik even moeten verzorgen toen mijn nichtje er niet was

naadjuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 12:37

Zijn er ook mensen die ervaring hebben schilfers na mok?

ben nu al een jaar bezig en al heel wat smeerseltjes verder..
heb al hydrocortiderm, glyndacutin, zinkzalf, sudocreme, calendulazalf, lurax gebruikt
de dierenarts zegt dat het chronisch is en dat ik waarschijnlijk zal moeten blijven smeren :n
steeds zijn de korsten weg, lijkt het goed te gaan en dan gaat het weer schilferen en zitten er ineens weer korsten..

mn paardje is al 25 en gebreken komen met jaren maar er moet toch iets zijn wat helpt??
pfff.. wordt er gek van en weet t ff niet meer :?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 12:41

Ik heb vreselijke schilfers :j wat in de kogel heel erg is en loopt nu door naar boven het pijpbeen en knie omhoog.

We hebben eerst 2x gewassen met een middel tegen mijt, het is wel rustiger geworden, tevens is er een kweek genomen.
Uit de kweek kwam dat ie ook een schimmel heeft.

Vanmiddag komt de da weer voor de schimmel we laten hem enten 2x en misschien nog een zalf proberen.
Maar ik vind het altijd zo typisch dat men al gauw zegt mijn paard heeft mok welk zalf moet ik gebruiken.

Je moet namelijk altijd eerst uitsluiten dat het geen mijten zijn want dan helpen de zalfjes niet

avensis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:07

naadjuh, heb je wel eens cure-mok geprobeerd van vsm? Het zijn pilletjes die je hem kunt geven. Mij paard is helemaal van z'n mok afgekomen hiermee, en hij had het ècht erg!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:32

mijn tinker heeft aan beide voorbenen een beetje rap. niet heel erg.
ik heb wel de da erbij gehaald; standaardprocedure als ik het zelf binnen 14 dagen niet wegkrijg.
Ze is gespoten tegen mijt en ik heb een vloeistof gekregen die ik met een tussenliggende tijd van 10 dagen steeds 3 dagen moest gebruiken. Het zou een mengseltje zijn met Ab en iets tegen de mijt.
Nou het heeft geen zak geholpen en ik ben weer 100 euro lichter...

cojo79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:34

CLINDACUTIN (60 gram)

naadjuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 11:16

avensis schreef:
naadjuh, heb je wel eens cure-mok geprobeerd van vsm? Het zijn pilletjes die je hem kunt geven. Mij paard is helemaal van z'n mok afgekomen hiermee, en hij had het ècht erg!

hej avensis
nee.. heb ik nog nooit geprobeerd.
en gebruik je hier dan ook nog uitwendig iets bij, zoals een zalf of 1x per week wassen met betadine?

thnx iig voor tip

mandy_wittie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 22:21

Kitty1 schreef:
De ultieme behandeling voor mok is: Halve mok zonnebloemolie en 40 druppels teatree olie hierin mengen. De mok verdwijnt onder je ogen! Binnen een week is het verdwenen.

en waar moet ik die 40 druppes teatree olie halen?
en waar moet ik dat op doen?
door de brokken?
of op de benen.
grt.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 13:33

Hoi,

Weten jullie ook wat je kan doen aan mok ontstaan door zonnebrand ? En kan er dan ook mok ontstaan om door witte haren begroeide huid, of alleen maar op de roze kleurige huid zonder haren ?

Mijn paard heeft namelijk nu sinds 2 weken mok, het begon in de kootholte waar de huid roze is. Maar nu zit het aan alle 3 zijn witte benen en niet alleen in de kootholte. Maar het komt absoluut niet op de zwarte delen van zijn benen.

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 10:52

ik heb een vraagje.

sinds de winter heeft mijn pony in extreem kleine mate mok!
het is niet groter dan 1cmx1cm in een cirkeltje, er zitten wel kloven bij... in het begin wist ik niet wat het was, en ging het vanzelf over. daarbij deed ik er wel een beetje leem bij, en maakte ik het goed schoon.

zal het zo blijven komen? of is het maar 1 keer, want nu heeft ie het weer, zal het dan altijd blijven terug komen?

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 18:21

eeeh ik heb geen zin 108 blz bij te lezen, maar doen jullie ook iets inwendigs aan de mok, want het is toch ook een kwestie van afvalstoffen afvoeren...dus reinigingskuur (drainage comp), probioticakuur (probio forte) voor weerstand en immuunsysteem envoor buitenkant heb ik de multi olie, geweldig middel wat ik heb uit laten proberen door klanten en stuk voor stuk waren ze zeer tevreden, mok en rasp verdween! mag alleen niet in de volle zon gebruikt worden omdat er ook minerale olie in zit, maar ik adviseer dus 's avonds op te smeren en 's morgens uit te borstelen. is met een week verbeterd volgens mijn klanten (ik heb geen paard met mok dus kan niet uitproberen bij eigen paarden helaas :D )

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 18:28

Hoi,

Josefien, hij krijgt drainage comp. En ik heb net chevaldonyll besteld ( mokthee ).
Mag ik die trouwens tegelijk geven ? Of beter alleen de thee als ik die in huis heb ?

Ik snap trouwens de gebruiksaanwijzing van de thee niet :o 1 Eetlepel op 1 liter water en vervolgens moet je er dan maar 1/2 liter van geven ????

Olie durf ik niet aan ivm de zon ( ik kom tussen de middag bij mijn paard ). Al helemaal niet omdat ik denk dat de zon de oorzaak is van de mok. Tenminste .....waarom zou de mok zich anders alleen tot de witte huid van de benen beperken ?!

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 18:55

dat is inderdaad die verbranding van de zon, vrees ik
Ik maak de chevalcare kruiden altijd iets sterker, dan leng ik het aan met water in een anderhalve litercola fles en dan elke dag een flinke scheut over het voer of maak er slobber van..en ja je mag het wel gelijk geven, eerst de drainage een week en dan aansluiten met de chavadonyll!

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 19:04

Maris schreef:
Hoi,

Weten jullie ook wat je kan doen aan mok ontstaan door zonnebrand ? En kan er dan ook mok ontstaan om door witte haren begroeide huid, of alleen maar op de roze kleurige huid zonder haren ?

Mijn paard heeft namelijk nu sinds 2 weken mok, het begon in de kootholte waar de huid roze is. Maar nu zit het aan alle 3 zijn witte benen en niet alleen in de kootholte. Maar het komt absoluut niet op de zwarte delen van zijn benen.

heb het zelfde probleem, voor mij is er maar 1 oplossing en dat is hydrocortiderm. vorig jaar pas na 1 week hiermee begonnen. dierenarts zei zonnebrand mok..... ik dacht ja ja zal wel....dus ik smeren met dat spul, na ongeveer 2 weken was het over.
nu een jaar verder.... tot mijn verbazing( heb een 3jarige nu) weer zomermok, ik gelijk de pot hydrocortiderm erbij en smeren, en ja hoor, binnen 2 weken alle mok weer weg. maar wel elke dag goed smeren.
het is echt een goed middel, duur maar wel effectief! ik zweer erbij!!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 19:13

Hebben jouw paarden het dus ook enkel op de witte delen ? En snap jij misschien hoe die zon op de huid kan komen ( er zitten toch een berg witte haren voor ) ?