[INFO] Cushing/PPID deel 2.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kim1207

Re: [CENTRAAL] Cushing/PPID deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 20:53

Zou eerst dat stuk op face book lezen en dan rechtstreeks contact met haar opnemen dan kan ze je alle antwoorden geven op de vragen die jij hebt en wat jij nodig hebt voor jouw paard.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 20:55

kim1207 schreef:
Zou eerst dat stuk op face book lezen en dan rechtstreeks contact met haar opnemen dan kan ze je alle antwoorden geven op de vragen die jij hebt en wat jij nodig hebt voor jouw paard.

Is dat voor mij? Ik heb nl geen facebook

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 20:58

Maar begrijp ik het nu goed kim1207?

Dat jij hier reclame probeert te maken voor iemand ivm behandeling tegen ppid, terwijl je eigen paard voor iets totaal anders in behandeling is bij die persoon? En dus geen ppid heeft of heeft gehad?

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 21:20

Lees mijn post hoe je het wilt lezen . De Informatie op facebook is vrij om te lezen en er wordt hier door mij geenenkele behandeling aangeraden! Dat is een aanname van jouw kant uit minimelona

Ik zeg: als je vragen hebt kun je ze beter aan ingrid zelf stellen. Die komt niet op bokt. Maar ik weet dat ze met liefde en plezier uitleg geeft .

Het is een zeer informatief kritisch stuk en ikplaats het hier omdat je het mag / kunt lezen zodat je zelf een beslissing kunt nemen over jouw paard. Iedereen een vrije keus.
Laatst bijgewerkt door kim1207 op 23-11-16 21:25, in het totaal 2 keer bewerkt

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 21:22

Fabster schreef:
kim1207 schreef:

Is dat voor mij? Ik heb nl geen facebook

Nee was voor maris omdat ze iets vroeg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 21:27

Laat maar je hebt je post gewijzigd: ik doe geen aannames , ik stelde gewoon een simpele vraag en daar krijg ik geen antwoord op.

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 21:32

Nogmaals. Ik raad geen enkele behandeling aan. Ik ken echter 5 mensen zeer dichtbij met wel een paard met ppid die goed geholpen zijn door haar. Er (zaten iig) zitten ? Een aantal mensen hier in t topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 21:34

Dan zou het super zijn als die mensen zichzelf hier melden toch?

Ik denk dat iedereen hier graag een nieuwe/andere/betere manier zou willen voor hun paard, maar zonder ervaringen uit eerste hand, blijft dat toch een moeilijk verhaal
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-11-16 21:36, in het totaal 1 keer bewerkt

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 21:36

Ervaring uit eerste hand ja ! Eigen paard ppid nee . Maar dat had ik al eerder gezegd. Of was dat je vraag niet minimelona?

Wat ik steeds ervaar in dit topic is een aanvallende houding als je je vraagtekens stelt bij de acth test van boehringer die ook maker vd prascend. Voor mij is dat steeds een beetje wij van wc eend adviseren wc eend en ik vind dat jammer .

Ik denk dat er meerdere wegen naar rome leiden en je nog verder kunt kijken dan prascend.

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 21:36

Die mensen zitten er al , maar zeggen het niet vanwege een aantal reacties die in t verleden zijn geplaatst

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 21:38

Ik hoop dat ze zich melden . Maar ik weet ook uit ervaring dat ze zich op de vlakte houden jammer genoeg

Dus ik blijf bij mijn standpunt : lees dat stuk helemaal en doe er vervolgens mee wat je wilt
Laatst bijgewerkt door kim1207 op 23-11-16 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 21:38

Nou dan heb je niet goed gelezen denk ik: want als er 1 zijn vraagtekens zet bij de "gratis" testen tijdens de SR, dan ben ik het wel...

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 21:40

Ik heb niet t hele topic gelezen nee dat klopt

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 22:15

Ik meng me toch ook maar even in de discussie. Kim, ik vind je reacties erg raar en agressief. Juist MiniMeLona staat altijd open voor andere ideeen. en dat er aanvallende houding is als je vraagtekens stelt bij de test.... nou, daar valt mijn mond helemaal van open. De meesten hier hebben daar vraagtekens bij. Zeker de gratis test. Ik zou zeggen, lees eerst beide topics eens goed door voor je dit soort opmerkingen maakt.

Helaas is het nu eenmaal zo dat er naast prascend geen medicijn is. En mochten er meerdere mensen zijn die al langere tijd goede ervaringen met de door jouw genoemde persoon hebben, dan vind ik het bijzonder raar dat ze daar geen melding van hebben gemaakt. Dan hebben ze ons dus eigenlijk belangrijke informatie ontnomen! En we zijn hier toch juist bij elkaar om elkaar te helpen, om het onze dieren zo goed mogelijk te maken.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 22:20

tine10 schreef:
Ik meng me toch ook maar even in de discussie. Kim, ik vind je reacties erg raar en agressief. Juist MiniMeLona staat altijd open voor andere ideeen. en dat er aanvallende houding is als je vraagtekens stelt bij de test.... nou, daar valt mijn mond helemaal van open. De meesten hier hebben daar vraagtekens bij. Zeker de gratis test. Ik zou zeggen, lees eerst beide topics eens goed door voor je dit soort opmerkingen maakt.

Helaas is het nu eenmaal zo dat er naast prascend geen medicijn is. En mochten er meerdere mensen zijn die al langere tijd goede ervaringen met de door jouw genoemde persoon hebben, dan vind ik het bijzonder raar dat ze daar geen melding van hebben gemaakt. Dan hebben ze ons dus eigenlijk belangrijke informatie ontnomen! En we zijn hier toch juist bij elkaar om elkaar te helpen, om het onze dieren zo goed mogelijk te maken.

Beter kan ik mij niet verwoorden. _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 22:25

:o thanks en veel beter verwoord dan ikzelf tine10!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 22:40

Ha! Dank u! Ik ben zéker van andere wegen naar Rome! Maar zonder facebook kom ik daar niet, blijkbaar. Ik zou er dus geaag meer van horen! Dus kom maar op met de ervaringen, zou ik zeggen!

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 11:43

Mijn pony doet het perfect op de prascend. Never change a winning team :)

jjessica12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 12:43

Even een totaal andere vraag :D ;) :o

De jaarlijkse enting van mijn merrie staat voor de deur, voor het eerst sinds ze PPID heeft. Hebben jullie gemerkt dat jullie paarden nu anders reageren op de enting? Ook i.v.m. de lagere weerstand etc?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 13:05

Ik heb er niks van gemerkt.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 13:16

Hier ook niets van gemerkt.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 13:25

Hier ook niet

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 15:08

Hier ook nooit problemen met enten bij de ppiders.

Discussie over alternatieve behandeling heeft hier volgens mij idd al eerder gelopen. Ik geloof direct dat veel paarden baat kunnen hebben bij aanvullende behandeling. Met de nadruk op aanvullend. Zolang er niet wetenschappelijk bewezen is (klinisch is niet goed genoeg) dat een medicijn of methode de tumor net zo goed of beter kan stoppen of neutraliseren dan de prascend is er geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om paardlief van de prascend af te halen. Ik gok niet met zijn gezondheid. En dat bewijs is nog nooit geleverd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 15:35

Vandaag is de tandarts geweest voor Sedje, en nu blijkt dat 1 van zijn kiezen naar binnen is gaan staan..
Het is ook nog een middelste kies, dus er uit trekken zou het erger maken, omdat de andere 2 kiezen dan naar elkaar zouden (kunnen) gaan schuiven om het gat op te vullen.

Volgens de tandarts gaan PPIDers anders kauwen, en minder krachtig kauwen, waardoor ze de tanden sneller verkeerd gaan slijten, maar dat zou niet verklaren waardoor 1 van zn kiezen is gaan schuiven. De meest logische beredenering daarvoor is dat die kies een kortere wortel heeft. Maar Sedje is nog maar 14, wat nog steeds aan de hand van zn gebit een aannemelijke leeftijd is.

Ook zijn PPIDers natuurlijk vatbaarder voor infecties en ontstekingen, dus het zou ook nog kunnen dat er onder zijn kies een ontsteking heeft gezeten, maar dat denkt de tandarts eerlijk gezegd niet zo. Wel was zijn tandvlees wat geïrriteerd en ontstoken, maar dat komt hoogstwaarschijnlijk door de voedselresten die zich in zijn wangen opstapelden.

Ik vind het wel lastig hoor.. Weet niet zo goed wat ik er nou mee aan moet.. -O-

Wat betreft entingen heb ik nog nooit met geen enkel paard wat gemerkt, dus ook met de PPID niet. Geen idee of je een verergerde reactie kan verwachten als je paard er normaal wel op reageert?

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 15:42

Zijn mond regelmatig spoelen met swedenkruiden. Tip van mijn tandarts. Klein scheutje in bekertje met water doen. Roeren en met spuit eruit halen..en daarmee zijn mond spoelen.
Bij ontsteking eerste week elke dag , daarna 1x per week voor onderhoud.