EmmyJoycee schreef:Hoi bokkers!
Ik had een vraag aan jullie.. Wat voor reacties geven jullie eczemers? Ik heb het er over gehad met mensen over mn haflinger. Alleen we twijfelen als ze het wel echt heeft. Ik ga proberen te omschrijven wat zij vertoont. Ze heeft als ze op stal staat wel wat jeuk, dan jeukt ze wel wat. Ene keer veel meer als de andere keer. Vandaag had ze bijna niet gejeukt toen ze op stal stond. ( ze staat dag en nacht nu buitenn) In het land jeukt ze niet, er staat gewoon een waterbak, waar ze aan kan jeuken als ze wil. De helft van haar manen breekt wel af, maar weet niet als het komt door de deken en het kriebelen of de jeuk.. Staart is wel een heel kapot geweest, maar daar jeukt ze nu bijna tot niet meer mee.. Ze heeft geen bulten of iets bij haar manen zitten of iets. Ze heeft wel een eczeemdeken op. Alleen ik twijfel wel een beetje. Aangezien ik andere eczemers ken die bulten etc krijgen bij de manen. Lycke heeft alles gewoon vlak net zoals de paarden zonder eczeem. Wat denken jullie? De DA Heeft wel gezegt dat ze het heeft 3 jaar geleden. Toen was het ook een stuk erger het jeuken, maar nu met beter voer etc betwijfel ik het. Hopelijk kunnen jullie me een beetje helpen.
Wat bedoel je precies met bulten ?
Mijn pony schuurt ook, maar bulten nog nooit gezien. (in 10 jaar tijd)
Wel grote wonden..