Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Chesss schreef:ik ben nu af aan het bouwen van de zakjes, hij loopt nu ongeveer 6/8 uur per dag op de wei en verder krijgt ie luzerne met suiker/zetmeel arm voer.
nu gaf ik voorafgaand aan de kuur omeprazol, maagcompositum. nu ben ik heel bang dat dit niet toereikend gaat zijn, nu ben ik aan het twijfelen tussen synovium gastrosafe en audevard ekygard.
hebben jullie ervaringen met een van de producten of iets anders. wat ik zelf echt heel lastig vind zijn poeders, die eet hij echt heel slecht, de korrels is ook elke dag een drama om die naar binnen te krijgen.
inmiddels hebben we een nieuw favo hapje, verantwoord, agrobs mash, daar gaat ie gewoon voor brullen. nadeel is dat het een soort slobber is, dus gooi de korrels voor de box erdoorheen en dan geef ik direct.
Femke_Tweety schreef:Moeilijker aan been, stugger in buiging (in mijn geval met name links/rechts, hoewel hij zeker ook minder goed ondertreed)
Wat zuur met zadel opleggen, nog wat zuurder met aansingelen.
Wanneer hij echt last heeft,werkt hij ook echt niet meer mee. (en dat laatste is zeldzaam, héél werkwillig paard nl)
Dat zijn eigenlijk bij Tweet qua rijden wel de duidelijkste dingen.
Ik merk het uiteraard aan nog veel meer, maar je vroeg expliciet naar rijden/zadelen.
AmFe schreef:Herkenbaar wat jullie beschrijven!
Mijn paard is de laatste weken ook super nerveus/gespannen. Kan dat er ook mee te maken hebben?
Ik dacht dat dat dan meer door iets anders zou moeten komen (magnesium kort o.i.d.) en dat de maagzweer dan weer door die stress veroorzaakt wordt? Ik wil binnenkort sowieso ook nog even bloed laten prikken.
Abercrombie schreef:Maagzuur is een pijnlijke aangelegenheid. Kan best dat hij dan rustiger is.
Weet niet of er magnesium in het supplement zit. Dat zou ook een kalmerend effect kunnen hebben begreep ik.