Nandos schreef:Ik herken echt dat je spoken gaat zien en niet meer weet wat normaal is. Volgens mij zie je altijd de buik wel iets bewegen, het heeft vooral te maken met die onderste buikspieren. Dat je echt een "lijn" ziet.
Mijn merrie heeft trouwens stofallergie/schimmelallergie, maar volgens mij heeft ze ook last van pollen. Als zij last heeft knijpt ze ook een beetje. Dat is omdat het slijm het uitademen (en in) moeilijker maakt. Dat naknijpen is dus niet alleen voor paardjes die dampig zijn.
OleJon, heb je misschien de mogelijkheid om haar helemaal de stal uit te krijgen? Zodat ze gewoon hele dag en nacht buiten staat? Mijn merrie heeft zelfs last van het stof in de stallen (zijn geen vieze stallen trouwens!) er zweeft gewoon heel veel in afgesloten ruimtes.. Ook van de mesthoop, dat slaat haar ook op de longen. Als je paardje geen snot heeft kan het dat het slijm te vast is/zit. Dan krijgt ze het misschien niet naar buiten (o.a door hoesten etc). Een slijmoplosser kan dan helpen. En anders iets wat ondersteunend zorgt voor meer lucht. Ik heb ook wel eens een soort hoestdrankje van NAF gegeven, daar was ik wel tevreden over maar het is duur. Het hoesten gaat er niet van over maar het moet wel positief werken op de luchtwegen enzo. Je kan ook altijd een scopie doen. Mijn dierenarts is dit aan huis komen doen. Het is heel fijn om te zien hoe alles er van binnen uitziet, dan kan je heel specifiek behandelen.
de dierenarts is vanmidag geweest voor de 3de spuit. heeft haar beluisterd, en zei dat er geen slijm zat. hij wou haar ook 24/7 op de wei zetten. en dan alleen gras. het probleem is dat ik daar geen genoeg gras voor heb. en haar maatje, mijn oudje van bijna 26. die doe je er geen plezier mee om snachts buiten. en om ze uit elkaar te halen is vragen om ogelukken, hij heeft stofallergie. 10 jaar geleden van hooi naar kuil gegaan en nooit weer gehoord. ik heb het voordeel dat ik ze thuis heb. ze krijgen allemaal natte kuil nu en vlas in de stal.