[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Samo

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 18:32

@ Dendie, hielpen de biergisttabletten bij jou, of naja bij je paard/pony? Hoelang heb je dat gevoerd en waarom ("ik gaf....") geef je het nu niet meer?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 19:28

Dendie schreef:
ik gaf idd ook 9-15 per dag... ik denk dat 90 pillen een beetje overdreven is Knipoog .. en je bent laaaang bezig met tellen Haha! En je potje is binnen 5 dagen op...

hoe lang heb jij ze gegeven? en hoe snel zag je resultaat?

Dendie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 21:50

Ik heb die biergistpillen vorig jaar zo'n 3 maanden gevoerd. Helaas zag ik bij Den geen enkel resultaat... (Ik was toen ook nog bezig met andere supplementen). Miss dat ik te laat begonnen was of dat de dosering te laag was, maar ik durfde niet meer te geven omdat het bloeddruk verlagende pillen zijn, en ik daar op de één of andere manier niet zo'n goed gevoel bij had. Daarom geef ik het nu niet meer. Maar dat wil niet zeggen dat dat voor jullie paarden ook geldt hè Knipoog De meeste dingen werken voor het ene paard wel en het andere niet.

rianne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 11:24

Vanita d´r manenkam word alweer iets dikker, en ze heeft ook al een beetje geschuurd. Snel de deken kopen dus maar!
Van die van vorig jaar is helaas niets meer over..

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 12:38

pfff lastig he dat ze die dekens niet gewoon heel laten! ik hoop dat indiana haar deken toch wel even heel houdt...

dreamer1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 14:53

zondag ga ik de manen van mn pony flink goed wassen als het goed is, en dan gaat zijn deken erop! Ik hoop heel erg dat hij het allemaal heel gaat houden, en dat de beestjes van hem afblijven dit jaar. Ik ben benieuwd

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 17:23

Heeft iemand ervaring met D-Tox van NAF? Zie omschrijving. Ik had bij de paardendrogist geinformeerd naar Drainage Compositum, maar kreeg het advies om D-Tox te proberen omdat die DC 2x per dag gegeven moet worden en ik niet zo vaak op stal ben.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 17:40

heb je niet iemand anders die de drainage compositum kan gaan geven dan?

ap heeft het 2 jaar geleden gehad, en grappige bij hem is dat hij nog steeds geen stalbenen meer heeft gehad, daar stond ik toen zo versteld van. zijn zomereczeem is er juist erger op geworden dus of t daarop invloed heeft??
kwestie van uitproberen Knipoog

d-tox heb ik goede berichten over gehoord dus valt te proberen denk ik Haha!

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 18:47

Misschien kan je het op een broodje doen en dat bij het voer doen? Dan kan degene die 's ochtends je paard voert het geven.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 19:37

ja, er is vast wel iemand op stal die hem het ook kan geven een keer toch? dat mag niet de reden van een keuze zijn denk ik, eerst kijken wat beter werkt;) al denk ik toch dat het per paard versachillend is...

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 21:57

Weet iemand ook of je puur cullico en puur allergie wel kan geven wanneer je paard net ge-ent is? Of moet ik net zoals bij drainage compositum 3 weken wachten?

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 22:12

Paard in kwestie staat 24/7 op de wei, ik ben 4x per week op stal, soms vaker, maar degene waar wij land huren gaat hem echt niet 2x per dag voeren. Heb wel stalgenoten, maar die zijn net als ik niet elke dag aanwezig. Een middel dat 2x per dag gegeven moet worden is dus niet te doen. 1x per dag gaat prima. Lachen

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 22:38

En een verzorgmeisje ofzo?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 08:48

ik heb t zelfde, maar gelukkig wil de boer bij mij het wel geven. zo moest ik laatst medicijnen 4 keer per dag geven. heeft hij voor mij gedaan. hoe zou jij dat moeten oplossen dan vraag ik me af???

MarjoEisla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 11:19

jaah komende week drooog.. regendekens af, doen jullie boett al op? het is wel steeds rond de 12 graden komende week

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 11:29

die van mij heeft al op:) beter te vroeg dan te laat.

o tis echt heerlijk weer nu, blijft het zo komende week? zou opzich wel lekker zijn. ook voor de wei.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 12:08

Ik hou het goed in de gaten deze week. De paarden staan nu in een heel open land waar het lekker waait, hopelijk kunnen ze nog even zonder deken, anders krijgt hij zijn halsstuk om.

Acilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 12:09

bahbah, mijn pony is ook alweer begonnen... gisteren ontdekt dat z'n staart een flink vogelnestje had Verdrietig ...

vorig jaar is hij pas begonnen met schuren eind april, nu zijn we amper begin maart Verdrietig

deken erop gooien wil ik eigenlijk nog niet, als het zo een hele dag regent en ik kan niet gaan om deken eraf te halen staat hij daar wel mooi kliedernat...

heb al gedacht van z'n bloed eens te gaan trekken, maarja, op wat moet ik hem gaan testen?? het gaat hier om een oude pony die pas om z'n 21ste zomerexceem gekregen heeft... (of in ieder geval geef ik het de naam 'zomerexceem')

pff, zit met de handen in het haar, op de duur moet hij 10 maand van de 12 zo'n deken op...

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 12:18

Die van mij heeft al een week de deken om. Merkte dat ze weer vliegen aantrok. Rillerig met haar huid was.
Ben liever te vroeg dan te laat. Die van mij heeft er helemaal geen problemen mee, steekt zelf dr hoofd wel in het gat.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 12:40

die van mij lijkt er ook geen problemen van te hebben. is superbrtaaf met om doen, maar ik vind t zelf zo`n rotgezicht. t lijkt geen paard meer;)

Acilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 13:41

ja mijn pony steekt ook z'n hoofd er zelf door hoor, is het enige deken waar hij geen zuur gezicht bij trek als ik het hem wil omdoen Haha!

maar mijn pony heeft een beetje een gekke bouw en geen enkel deken past hem dus 'perfect'...en vorige zomer na al die maanden deken was z'n haar ook een beetje vaal en broos...

nuja, vanmiddag ga ik hem wassen met betadineshampoo en dan insmeren met een zalf die ik nog heb staan...volgende week komt er terug een nieuw product binnen die ik wil proberen en als dat niet helpt zal ik toch een nieuw deken moeten gaan bestellen..

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 14:33

Laat z'n bloed eens testen en doe een extra onderzoek op selenium en vitamine E.
Het is trouwens ECZEEM niet, exeem of ecxzeem of exceem of... zie de meest vreemde spellingen voorbij komen Haha! Knipoog

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 14:44

haha, ja idd... ik maak me er zelf ook schuldig aan.

die van mij is super opgeknapt.. ik weet nog steeds niet of hij wel echt eczeem heeft.
hij heeft een zware kuur ivm een bloedwormeninfectie achter de rug. hij had dus wel plekken over zijn hele lijf toen ik hem kocht alleen echt fanatiek schuren doet hij niet. we hebben hem eerst een aantal maal gewassen met imaverol. verder al zijn plekken met uiercreme ingesmeerd en hem elke dag een paar x ingespoten met zinklotion (oplossing van zinkoxide, in water met beetje azijn en dettol erin). hij knapte toen al zo op.
wat hij nu wel heeft is dat hij dus erg ruw met zichzelf omspringt, hij heeft overal littekens en krassen enz. ramt gerust een paal uit de grond als die paal in de weg staat Knipoog
hij heeft tijdens de kuur voor de bloedwormen wel wat nieuwe plekjes gekregen.. ronde plekjes met korstjes erop. de DA komt eerdaags weer controleren hoe de kuur aangeslagen is en dan denk ik dat ik toch hem eens op schimmels/ongedierte e.d. laat testen.
hij schuurt dus vrijwel niet.. (niet meer dan een paard zonder eczeem) maar daarom ben ik zo benieuwd of er nu eczemers zijn die dus wel al schuren. ik denk dat ik het in april pas met zekerheid kan zeggen?

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 14:48

Acilon schreef:
deken erop gooien wil ik eigenlijk nog niet, als het zo een hele dag regent en ik kan niet gaan om deken eraf te halen staat hij daar wel mooi kliedernat...

Misschien een ongevoerde regendeken ONDER de Boett deken doen? Dat wil ik in ieder geval gaan uitproberen. Als je ze andersom aantrekt, wordt de Boett en dus het lijf van je paard alsnog nat doordat de regen via de hals naar binnen trekt.

Zucht, wat een ellende toch allemaal. Gelukkig heef mijn pony 's winters geen dek op, zodat ze in ieder geval een paard maanden lekker bloot is.

Ammy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 16:01

Die van mij heeft sinds vandaag ook weer zijn Boett op. Eerst gewassen met Cojosol, alleen staart en manen, en daarna gelongeerd en daarna losgegooid en laten rollen.
Dan poetsen en Boett erop. Het wordt volgende week de hele week 13, 14 graden.
Hij begon donderdag weer met schuren. Hij is niet de enige zie ik. Het is heel vroeg deze keer.

Ik heb trouwens een ongevoerde regendeken over de Boett heen. Ook omdat het nu nog niet zo heel erg warm is.
Ik zie de Boett echt als een tweede huid. En zo ervaart mijn paard hem volgens mij ook.
De ongevoerde regendeken is een maat groter dan ik hem anders zou komen, en die leg ik er gewoon overheen. Gaat prima, alle sluitingen en riempjes zitten net weer op andere plaatsen, dus dat is perfect. Als het regent dan blijft alles eronder droog, alleen zijn hals wordt dan nat (inclusief Boett stukje daar) maar dat zou ie ook worden als ie niet de Boett op had. Dus ik vind dit een prima oplossing.