Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
annenna schreef:Hallo,
Ik heb al eens vaker hier gepost, ik heb du sook een luchtzuiger, een ruin van 15 jaar die zeker al 10 jaar zuigt. Ik geef hem nu ongeveer 2 jaar maagcompositum en weet neit zo goed of dit nu nog werkt..
Zijn er meer mensen die al zo'n lange tijd maagcompositum voeren??
Mijn pony is ook erg gevoelig op zn buik, vooral met aansingelen, hebben die van jullie dit ook?? Die van mij heeft dan ook echt een enorme gasbuik.... Vooral tijdesn de overgang van stal naar de wei en nu weer van wie naar stal.. Imand tips wat ik hier tegen kan doen?? Zodat er wat minder gas in zijn buik zit.
LindyH schreef:Een middel tegen verslaving zal sowieso niet werken want luchtzuigen is geen verslaving.
Anya schreef:Je zou haar op stro kunnen zetten dat helpt al. Het voer in overleg met de DA aanpassen, geef haar bijvoorbeeld onbeperkt hooi. Verder zou ik er een hele goede wormkuur in stoppen. Een paard valt niet zo in een week af van het luchtzuigen. Waarschijnlijk heeft ze dat al wat langer maar zie je het niet door de wintervacht dat ze zo afvallen.
Dus ik zou de da er idd bijhalen en het niet zo makkelijk op luchtzuigen gooien maar haar goed onderzoeken.
Yellomofoon schreef:oh we hadden ze net op houtkrullen gezet toen we haar zuigband afdeden
kan je misschien vertellen waarom op stro beter is?
manueeltje82 schreef:Even iets rechtzeten met betrekking tot de oorzaak van luchtzuigen. Daar zijn de onderzokers namelijk nog niet uit. Er is een verband tussen maagzuur en luchtzuigen en stress. Maar of het nu met maagzuur begint of met stress die weer maagproblemen veroorzaakt is nog niet bekend. Dat zou ook wel weer eens per paard verschillend kunnen zijn. de mijne krijgt in elk geval nu maagcompositum om te kijken of het in zijn specifieke geval helpt.