Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Misty12 schreef:Ik heb bij Astrid Noordhoek van Pure Paardenvoeding om advies gevraagd wat betreft het voer voor mijn merrie. Zij staat op een pensionstal en daar zit de brok bij in. Ze krijgt 2x daags een volle schep. Ik had het idee dat mijn paard wat in begon te vallen en om het voor te zijn dat ze echt mager zou worden heb ik Astrid om advies gevraagd. Ze krijgt genoeg hooi en nog meer krachtvoer vond ik geen optie. Dus via Astrid bestel ik nu voer en dat krijgt ze sinds begin november. Volgens de DA ( die kwam enten) ziet ze er goed uit , absoluut niet mager. En daar hoefde ik mij ook geen zorgen over te maken. Ze glimt als een malle. En van mijn instructrice kreeg ik te horen dat de opstart-stijfheid sneller weg is. Allemaal positieve dingen. Het enige nadeel is dat ik het voer moet bestellen en dat het hier bezorgd moet worden omdat het hier in de buurt nergens verkrijgbaar is.
simongek schreef:Even een vraagje mbt voeding. Mijn paard krijgt 1 schep care4life en 4x per dag hooi. Onbeperkt hooi willen mijn ouders niet en hij gaat met meer hooi ook smeren in het vlas en dan eet hij het niet meer op.
Hij krijgt een scheut lijnzaadolie en schepje magnesium per dag.
Nu word hij alleen te mager. Ribben kan je inmiddels zien.
Nu heb ik gekeken naar de zetmeel en suiker waardes.
Het moet makkelijk te voeren zijn voor mijn ouders. Weken met water zoals seniores priores of speedibeet is geen optie.
Zou gewone lucerne een opties zijn. Staat onder 10% op voervergelijk.
simongek schreef:Even een vraagje mbt voeding. Mijn paard krijgt 1 schep care4life en 4x per dag hooi. Onbeperkt hooi willen mijn ouders niet en hij gaat met meer hooi ook smeren in het vlas en dan eet hij het niet meer op.
Het moet makkelijk te voeren zijn voor mijn ouders. Weken met water zoals seniores priores of speedibeet is geen optie.
Habore schreef:Ja ben gelijk op een halve begonnen, was het advies van mijn DA.
Hij deed het er heel goed op, maar nu precies een terugval, of er scheelt wat anders....
Habore schreef:Ik ben nog maar heel nieuw met cushing, mijn 25 jarige anda staat nu 2,5 week op de Prascend, een halve per dag.
Tot vandaag ging alles super, na een week begon hij veel levendiger te worden. Ik had mijn paard van 5 jaar geleden terug.
Vandaag is hij zo terug getrokken in zijn stal. Hij heeft geen zin om buiten te komen.
Hij eet wel en als ik hem mee naar buiten neem gaat hij even wat staan kijken en wandelt dan terug richting stal.
Is dit een normaal iets? Schommelt dit? Of is dit typisch dat dit nu na een dikke 2 weken een kleine terugval is?
Meert schreef:Habore schreef:Ik ben nog maar heel nieuw met cushing, mijn 25 jarige anda staat nu 2,5 week op de Prascend, een halve per dag.
Tot vandaag ging alles super, na een week begon hij veel levendiger te worden. Ik had mijn paard van 5 jaar geleden terug.
Vandaag is hij zo terug getrokken in zijn stal. Hij heeft geen zin om buiten te komen.
Hij eet wel en als ik hem mee naar buiten neem gaat hij even wat staan kijken en wandelt dan terug richting stal.
Is dit een normaal iets? Schommelt dit? Of is dit typisch dat dit nu na een dikke 2 weken een kleine terugval is?
Redelijk 'normaal' dat je paard 2-3 weken na de start een dipje krijgt.