[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Roquen

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 14:00

Hebben jullie geen last van haren in de wasmachine?

Eerst waste ik mijn dekens ook in de wasmachine, maar toen woonde ik alleen. Mijn vriend nu vind het niet zo'n tof idee... En elke keer wegbrengen is ook zo duur...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 14:01

Nee hoor gewoon je filter regelmatig schoonmaken.

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 14:14

Daarna ff wat oude handdoeken evt op 90 graden.
En hij is weer brandschoon!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 15:22

Haren?
Nee joh appie zit in zijn zomervacht,zit geen haartje op de deken,dus kan prima de wasmachine in.
en ik spoel het dus uit van te voren he, dat scheelt weer.

Mi amore,dat groeit inderdaad al mooi bij *\o/*

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 15:32

gewoon wassen als er niemand thuis is..... O:) drogen doe ik wel op stal en niemand die weet dat ik er ponydekens in heb gehad _O-

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 15:49

Was nu op het werk , maar voorheen gewoon thuis .
Na een paarden was , spijkerbroeken wassen en niemand heeft last van paardengeurtjes of haartjes

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 16:19

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 16:20

Ik kom me ook melden!

Ik heb een kruising tinker die (helaas) ook exceem heeft. Heb afgelopen week de manen er maar helemaal afgeknipt, want het zag er echt niet meer uit ;(

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 16:23

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 16:24

ellepel schreef:
maralyn schreef:
Ervaringen gezocht.
Zowel negatief als positief!!!

http://www.derby.de/de/derby/naviderby/startseite_4/

Er wordt geopperd dat dit HET middel is namelijk.

Ik krijg de algemene site er dan voor.Om welk middel gaat het?

Zelfde idd, ik wordt op die site niets wijzer

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 16:29

Ik ga hem ff uit elkaar trekken haha.

http://www.derby.de/de/derby/naviderby/ ... _1218.html

Denk ik.
Maar degene met de grote mond, houdt zich nu heeeel erg stil..
Die oppert:

Hautlotion mit kamille van Derby( te bestellen op http://www.derby.de.
Het hersteld en houdt jeu weg, zijn zelfs al paarden genezen van zomerexceem door( in nederland wordt het nietgeloofd,maar heb het zelf ondervonden) Duitsland wordt ook veel beter getest dan in Demarktbijuthuis Nl

Zou zeggen zorg dat je die lotion krijgt, het is direct werkzaam, dus jeuk en pijn verdwijnt( even laten intrekken zonder andere paarden er direct bij anders likken ze het er gelijk af, je zult merken dat een paard met exceem direct heel ander karakter en gemoedelijk wordt dan als voorheen wink-emoticon

Ik geloof er geen barst van.

FD_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 22:25

Nog meer paarden die deze deken afkrijgen?

http://www.divoza.com/nl/equest-culex-c3-eczema-deken

Mijn haflinger heeft hem nu al voor de 3e afkregen en gesloopt.. }:) Alle riempjes etc. zaten gewoon stevig vast. Helemaal kapot in de wei gevonden, vandaag gelukkig de nieuwe binnen gekomen. Ook die bruine deken van pagony krijgt hij af, en zelfs bij de rambo sweet itch krijgt hij de sluitingen los..

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 23:32

Af? :?

Wat een houdini én boef! Met winterdekens hetzelfde? Of gebruik je die niet?
Je zou 'm bijna met graasmasker oid zetten... En zulke hengstendekens van canvas met gesloten voorkant? Kan me nog bedenken dat je daar hals ed aan maakt als dat wel heel blijft.
Of dekensingel, misschien zelfs longeer- of anti-rolsingel?

Wel lastig zeg, je wilt je paard ook weer niet vastbinden... onze merrie sloopt alleen haar hoofdkap af en toe, of de clipjes waarmee die vast zit.

Oh, wat me nog te binnen schiet: heb je al van die rubbertjes om de sluitingen? Je hebt daar verschillende soorten van. Of touwtjes/tie rips... hmm paard gewoon in de duct tape :+

edit: verkoopt gpd ( http://www.goedkopepaardendekens.nl/cat ... iologisch/ ) nou ook Equi Protecta of is dit weer wat anders?
Overweeg na de berichten hier toch de spray/lotion te proberen. Welke moet ik dan hebben?
Nog geen allergische reacties hier? Derfen ging niet daardoor.
Laatst bijgewerkt door Safiera op 29-07-15 23:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 23:41

Bijzonder knap. Dekens blijven netjes om gelukkig.
Hoog uit soms scheurtje. Maar dit jaar nog njet 1

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 07:53

Maralyn, als die paarden genezen waren door dat zalfje,dan was het geen zomereczeem.
maar zoals elk middel valt het te proberen :j

Fd horses, appie heeft ook el dekens uitgekregen,maar dan waren die wel te groot.
de rsih heb ik passend gemaakt,dus die blijft wel zitten

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 09:49

ellepel schreef:
Maralyn, als die paarden genezen waren door dat zalfje,dan was het geen zomereczeem.
maar zoals elk middel valt het te proberen :j

Fd horses, appie heeft ook el dekens uitgekregen,maar dan waren die wel te groot.
de rsih heb ik passend gemaakt,dus die blijft wel zitten

Dankjewel voor je antwoord! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 16:01

Hopelijk kan iemand hier mij verder helpen...
Ik heb sinds korte tijd een jonge haflinger op het oog. Deze is gefokt in Limburg en daarna naar Noord-Holland (aan zee) vertrokken. Zelf woon ik Noord-Limburg en ben erg bang dat deze haflinger niet voor niks naar zee is vertrokken. Echter staat in de advertentie dat deze haflinger geen eczeem heeft, maar hoe weet ik dit zeker? Hoe lang gaat het duren voor zoiets tot uiting komt wanneer deze haflinger hier staat?
Sowieso wordt er een contract opgesteld, maar binnen welke periode zou ik kunnen verwachten dat dit aan het licht komt? 2 weken, 2 maanden? Iemand die hier ervaring mee heeft? Vanaf volgende week is mijn eigen dierenarts weer terug en kan ik contact op nemen met hem...

MandyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 16:05

Guusje daar kan ik je helaas niet mee helpen.

Pff nu zelfs met het slechte weer schuurt tut hola hele dagen door.
merken jullie ook verschil dat het nu ineens erger wordt ook al lijkt er niet direct aanleiding te zijn door bijvoorbeeld het weer

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 16:30

Dat is lastig Guusje, ik zou er echt heel goed naar vragen of het bekend is bij de verkoper. En ook in het contract op laten nemen.
Ik heb eind februari mijn paard gekocht en een maand later bleek ze eczeem te hebben. Ik heb eigenlijk nooit stilgestaan bij de mogelijkheid dat een paard eczeem kon hebben, omdat ik er nooit echt mee te maken heb gehad.
Mijn merrie kan haast niet dichter bij zee staan dan ze nu doet, maar doordat er veel bomen staan en beschut achter de duinen heeft ze toch veel last van eczeem.

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 16:44

Een paard kan buiten zomer exceem ook stressexceem hebben dan kan ke hem op de pier vh strand vastbinden bij wijze van maar dan nog zal deze exceem vertonen!

Daar wordt heel vaak niet aan gedacht helaas.
Mijn merrie schuurt nu eindelijk wat minder. Elke dag smeren met AVS 14 werp z'n vruchten af! Al hoor ik ook steeds meer goede verhalen over die equi protecta dus wil dat als mijn AVS op is maar eens gaan proberen is een stukje goedkoper dan de AVS namelijk

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 17:40

Guusje: daar zijn vaker juridische vragen over voorbijgekomen op TAO hier op bokt.
Ik weet niet hoe sterk je staat met een contract... Misschien moet je een dier op proef nemen en nog niet volledig betalen (?) maar dat is voor beide partijen een vrij onzekere en 'gevaarlijke' oplossing. Vaker een paard gezien dat op proef ernstig geblesseerd raakte bijv.

Zomereczeem is nog niet in het bloed te vinden zolang het zich niet uit, wél ligt het vast in de genen. Volgens mij is daar nu ook nog niet op te testen, dat is wel jammer.

Je zou de ouders kunnen opzoeken (als die geen -zichtbaar- ZE hebben zegt dat al best wat).
Verder? Tsja, ik geloof ook niet dat het gebruikelijk is een paard te injecteren met speeksel van knutten om te kijken of er reactie komt. En dan nog... vaak worden allergieën pas erger als er meer blootstelling is, zonder knutten kan het afweersysteem daar ook niet tegen gaan bouwen zeg maar.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 18:05

@xLaus : hier dachten we in eerste instantie bij mijn merrie ook aan. Maar ze heeft nu alleen nog jeuk op de plaatsen waar geen deken zit. Dus dan is het wel echt zomer eczeem lijkt me.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 19:49

-O- mijn vliegenmasker is opgegeten door het weiland. Spoorloos. Ze had hem zaterdag met de storm nog aan, toen ik op stal kwam was het laatste bandje van de deken stuk (bij de kaak) en het vliegenkapje foetsie. Dus ergens aan blijven hangen en de boel stuk getrokken denk ik. Kapje is alleen nergens te vinden. Hoe ver kan zoiets wegwaaien in zo'n storm? :7

Maar Mone heeft erg veel jeuk op haar rug. Manen en staart vallen heel erg mee, maar veel jeuk op de rug (denk van de deken en het feit dat ze niet lekker kan rollen). Was het seizoen maar voorbij, kan ze weer lekker zonder deken.

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 21:13

Afbeelding

Bis met haar nieuwe eczeemdeken! *\o/*
Vinden jullie hem passen?

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 21:26

Biscuit; ziet er netjes uit. Kijken hoe lang hij schoon blijft.