Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jannepauli schreef:Veel drinken/urineren is een typisch verschijnsel van "suikerziekte" - te veel glucose in het bloed.
Dat kan inderdaad te maken hebben met Cushing en Insuline Resistentie.Beweegt je paard soms veel minder? Glucose wordt bij beweging verbruikt door het lichaam.
Imago01 schreef:Haha nou dat laat ik aan kenners over![]()
.
Ik ben vanmiddag ergens te gast en ga me dus niet zo onbehouwen gedragen.
Maar goed, zoals ik al zei, als ik de kans krijg, laat ik de kans niet schieten om een paar (kritische) vragen te stellen.
Nammie: en ik heb niet genoeg achtergrond kennis (écht diepgaand dus) om bepaalde zaken te onderbouwen, dus daar waag ik me niet aan.
Ik vraag me wel af: waarop baseer je hun 'gedraai en gekonkel' dan? Heb ik afgelopen tijd iets gemist, vanuit BI?
Imago01 schreef:Helaas is het geen openbare lezing, anders zou ik zeggen: misschien kun je beter juist wel heen gaan en je antwoorden rechtstreeks krijgen?
Maar ik zal de vragen, die ikzelf kan onderbouwen, stellen!
Batlow schreef:Jannepauli schreef:Veel drinken/urineren is een typisch verschijnsel van "suikerziekte" - te veel glucose in het bloed.
Dat kan inderdaad te maken hebben met Cushing en Insuline Resistentie.Beweegt je paard soms veel minder? Glucose wordt bij beweging verbruikt door het lichaam.
hij eet inderdaad nu wel sinds een paar dagen weer krachtvoer. Zou dat het kunnen zijn? Verder qua beweging niks veranderd, af en toe bosritjes..
IMJ schreef:SR, dat het weinig voorkomt bij paarden geloof ik wel! We weten het natuurlijk ook niet, niet elk paard toont dit of niet elke eigenaar ziet het mogelijk..?
Maar nu de oplossing..
Heeft de arts daarover gesproken?
Vaker kleine beetjes eten?
wel fijn dat fiek nu geen last had!
Jannepauli schreef:Veel drinken/urineren is een typisch verschijnsel van "suikerziekte" - te veel glucose in het bloed.
irmaz schreef:Een week geleden heeft ze door omstandigheden een paar dagen geen kelp gehad en toen ik haar na die dagen zag schrok ik eigenlijk van de terugval, merrie was weer bijzonder traag en chagrijnig. Wonder boven wonder is ze na een paar dagen kelp weer opgeklaard. Alles kan nog steeds toeval zijn (ze krijgt bij mij sowieso een heel ander rantsoen dan op de pensionstal) maar ik ben eigenlijk toch benieuwd geworden of hier mensen zijn die kelp hebben gebruikt.