[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 14:47

net maar meteen 4 proefmonsters derfen besteld,zijn ze lang onderweg?
kan niet wachten,straks sunrise nog 1x TKC smeren

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 15:09

Dag mensen, sorry dat ik zomaar kom binnenvallen!
Is het ook zinvol om derfen puur te gebruiken om insecten te weren? Mijn paard heeft GEEN eczeem, maar staat wel in een gebied met erg veel vliegen en muggen.
De meeste anti-vliegmiddelen werken matig.
Ik zie bij de eczemers dat vliegen ze beginnen te mijden.. dus dat is goed nieuws.
Nu wil ik haar niet volsmeren, maar hier en daar een likje 1x id 2 dagen om haar een beetje rust te gunnen dacht ik.
Kan dat?

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 15:15

happytime schreef:
net maar meteen 4 proefmonsters derfen besteld,zijn ze lang onderweg?
kan niet wachten,straks sunrise nog 1x TKC smeren

Ik heb Derfen vanmorgen bij Vidoma besteld en zie net dat ik een mail heb gekregen dat de bestelling is verzonden. Het is verzonden als briefpost dus als alles goed gaat dan heb ik het morgen binnen denk ik.

aam_mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 17:33

Ik denk niet dat het handig is om een anti jeuk product als anti vliegmiddel te gebruiken. Ik denk dat je hem dan beter vaker kan wassen met shampoo met tea tree erin. Atex daas spray heb je die wel eens gebruikt? Die werkt wel super. Wat je misschien wel kan gebruik is tea tree lotion en dat op het paard smeren, dat is namelijk ook voor insecten wondjes en verzachtend.

_CS_

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 18:28

30 ml is niet echt veel of wel.
* Ziet een maatbekertje voor zich, en denkt, huh? dat is weinig *

MuzefeeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 18:31

Da's niet heel veel nee, maar je moet het er ook niet overheen gieten. :')

Ik doe gewoon met een vinger uitsmeren, gezien er bij 30ml geen doseerdop zit.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 18:33

voor ik het vergeet!!!

is er ook iemand die dit wil proberen?
Citaat:
De effectieve huidspray wordt snel opgenomen en dringt diep door in de huid om deze te reinigen, te hydrateren en te beschermen. Deze spray levert de huid essentiële voedingsbestanddelen die de huid ondersteunen in het helingsproces.

De Intensive spray van Bloem is ontwikkeld en samengesteld met natuurlijke ingrediënten die een jeukremmende, schimmelwerende en antibacteriële eigenschappen hebben.

De ingrediënten in Intensive spray van Bloem zijn uiterst effectief en dringen snel en diep door de huid heen om deze te reinigen, hydrateren en te beschermen. Het bevat geen corticosteroïden, paraffine, alcohol, parabenen, lanoline, antibiotica en andere schadelijke chemicaliën.

Intensive spray bestaat alleen uit natuurlijke oliën, mineralen en vitamines die de huidcellen voorzien van essentiële voedingsstoffen, waardoor de huidcellen in een optimale gezonde conditie worden gehouden.

het is dus wel een spray voor MENSEN!
hier staat meer info;
http://www.bloem.net/intensivespray
of
http://www.bloem.net/gentlespray

lijkt me wel fijn spul voor de plekken op het hoofd

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 21:31

CS daarom heb ik er meteen 4 besteld ;)

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 22:58

haha vandaar dus!!
Nou ik kijk even of ik nog een proefje bestel.

Vandaag immers weer een geheel jeukloos paard.
Snap er werkelijk geen houtje van, van dat beest, haha.

Vidoma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 23:01

Ninx schreef:
Dag mensen, sorry dat ik zomaar kom binnenvallen!
Is het ook zinvol om derfen puur te gebruiken om insecten te weren? Mijn paard heeft GEEN eczeem, maar staat wel in een gebied met erg veel vliegen en muggen.
De meeste anti-vliegmiddelen werken matig.
Ik zie bij de eczemers dat vliegen ze beginnen te mijden.. dus dat is goed nieuws.
Nu wil ik haar niet volsmeren, maar hier en daar een likje 1x id 2 dagen om haar een beetje rust te gunnen dacht ik.
Kan dat?

Derfen is geen anti-insectenmiddel, maar er zijn wel een aantal mensen die hebben gemeld het als middel tegen teken te gebruiken en ik heb begrepen dat het tegen dazen ook werkt, maar aangezien er in onze omgeving nog geen Daas te zien is kan ik dat niet bevestigen. Ervaringen hoor ik graag dus als iemand er nog wat over kan zeggen, dan graag.

Groet,
Martine de Koning

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 23:32

Wisse is nu een week van de drainage en biergist af en tot nu toe merk ik geen verschil, heeft nu dus alleen nog zijn deken op :)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 07:17

nou dit is fraai!!!!

krijg net email van de paardendrogist,die hebben een online boekje over zomereczeem
http://www.paardendrogist.nl/Specials/

openen en dan kun je bladeren...pagina 5 de foto van de afgesleten staart...dat is toch echt die van appie! :D
ik heb wel wat met hen geloof ik,( of zij met mij)

mogen ze dat zomaar doen eigenlijk??
Laatst bijgewerkt door ellepel op 24-06-10 07:25, in het totaal 1 keer bewerkt

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 07:17

opisop...waarom ben je gestopt met de biergist?

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 09:32

@Ellepel, grappig..
Tsja, als jij dat echt niet wilt, dan kun je gewoon bellen/mailen en dan halen ze het er vast wel af.. Misschien kun je er nog een mooie korting mee krijgen: "Hoi, jullie hebben mijn paard gebruikt" ;)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 10:23

ja dat zou ik ook proberen, korting :D

Ik ben gestopt met de biergist om te kijken hoe het zou gaan.
Vorig jaar had hij alleen de deken op en wat smeersels enzo en ging het nog niet denderend.
Nu wil ik kijken, nu het zo goed gaat, of het met alleen de deken op ook goed blijft gaan.
Als het dan slechter gaat, weet ik waar het aan ligt en begin ik gewoon eerst weer met de drainage en evt. nmog met de biergist.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 10:27

Ellepel natuurlijk mogen ze dat niet zomaar! Even een berichtje sturen of ze die meteen eraf halen. Jouw foto, dus soort van auteursrecht. Ze mogen het niet voor commerciele doeleinden gebruiken en dat is dit wel.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 10:37

ellepel schreef:
nou dit is fraai!!!!

krijg net email van de paardendrogist,die hebben een online boekje over zomereczeem
http://www.paardendrogist.nl/Specials/

openen en dan kun je bladeren...pagina 5 de foto van de afgesleten staart...dat is toch echt die van appie! :D
ik heb wel wat met hen geloof ik,( of zij met mij)

mogen ze dat zomaar doen eigenlijk??

Het zit jou niet mee met de Paardendrogist. Misschien kan je er weer korting uithalen ;)
Als jij niet wilt dat ze die foto gebruiken dan mogen ze dat volgens mij ook niet.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 11:15

dat is schending van fotorecht (of zoiets).
Zou het gewoon melden, misschien bieden ze zelf al iets aan :D
En anders een slaatje uit slaan.
Of ze moeten hem eruit halen.
Zonder toestemming mogen ze dat niet gebruiken, dan zijn ze strafbaar.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 11:17

ik val hier even binnen,is weer even geleden.
mijn haflingermerrie doet het super,sinds haar voerbeleid is aangepast ( en ze staat onder een deken) is ze zoveel opgeknapt.Manen groeien flink en ze schuurt eigenlijk niet meer.
zijn er meerdere die van de eczeem af zijn gekomen door het voeren om te gooien?
ik twijfel nu namelijk of er misschien toch een tijd zal komen dat ze eczeem 'vrij'kan zijn. of zou dit echt door bescherming van de deken komen?
rijden jullie je paarden overigens met een vliegendeken nu of zonder iets?

MuzefeeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 11:23

Ellepel, dat mogen zij niet doen zonder jou toestemming te vragen. :n Ik zou er zeker achteraan bellen en laten weten dat, als je er niet blij mee bent, dat je het niet goedkeurd. In feite zou je ze een dikke rekening kunnen sturen, op elke foto, door wie ook gemaakt, zit copyright en dat mag nooit geschonden worden.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 11:24

Hier ook een heel strak dieet, werkt super!
Dan nog een hele reiniging van binnenuit erbij gegooid.

En klaar was ik, deken op, en hoef nergens meer naar om te kijken.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 12:00

Even een kleine update vanaf hier.

Klaartje staat nu een dikke week alleen. Na de schuur aanval van vorige week heeft ze niet meer geschuurt! Haar manen bij de schoft zijn wel flink dun geworden. Daar had ze al niet veel en nu helemaal niet meer. Haar staart heeft ze ook met rust gelaten. Aan haar hoofd schuurt ze wel nog . Ze vind het overigens wel weer helemaal lekker als haar staart wordt geborsteld.

Ze staat sinds dinsdag ook weer 2 uur per dag op het hoge gras. Het kale weiland had ze nu echt helemaal kaal gegeten. En ze stond zich eigelijk behoorlijk te vervelen. Vanaf vorige week mocht ze af en toe een half uurtje op het gras. Aangezien dit goed is gegaan staat ze nu maximaal 2 uur op het hoge gras.

Mijn drainage druppels zijn op. Zou ik nu over kunnen stappen op de druppels van Puur, of toch nog een nieuw flesje drainage? Ik bestel denk ik ook de proefverpakking van Derfen :)

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 12:53

Ik zou nog even een tijdje drainage door geven!

saskia_l

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 13:55

Kom zomaar binnen zonder kloppen.....
Mijn 2-jarige Tinkerruin heeft helaas het ZE van zijn moeder overgenomen.... En er dit jaar veel meer last van dan vorig jaar (vorig zonder Burka, dit jaar met maar te laat opgedaan :o ). Heeft geen manen meer over, staart nog wel en voorpluk.

Ga eerst de Derfen ook proberen waar een aantal posters zo over te spreken zijn!

Heeft iemand hier Hypo Ex Cema al een keer geprobeerd?

Biies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 18:35

mijn haflinger heeft ook erge last van zomer eczeem. !! :( hij heeft 24/7zijn deken op. en ik smeer elke dag in metsweet itch dit werkt perfect en koelend. ik was hem ( als het goed weer is ) om de 2 dagen met Z-Tshampoo. en je ziet hem echt genieten haha. ook had hij hele zwarte plekken om zijn ogen maar deze trekken nu wel weg.

ik heb de deken van horze. deze blijft super goed zitten verschuifd echt helemaal niet. klitenband sluiting valt reuze mee hoe het is met slijtage. de hoofdkap daarin tegen is een drama. ik had wel 1 die te groot was maar hij blijft egt voor geen meter zitten. ik heb dus die hoofdkap om zijn hals tebeschermen en de hoofdkap van pagony voor zijn hoofd. halster erom heen en alles blijft uitstekend zitten.

als ik 1 dag niks aan zijn zomereczeem doe dan gaat hij jeuken.