Zo ziet het been van Verona er nu uit heb ook van die droogzetters. Alleen vandaag niet gedaan omdat ik weer met betadine behandeld heb en met Dermiel wondspray Ik wacht nog op antibiotica van de dierenarts die moest het bestellen.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
chanouk schreef:Hallo,
Ik las jullie problemen over mok misschien heb ik een tip voor jullie die kreeg ik ooit eens van mijn vorige hoefsmit, ik had ook altijd hele dure zalf enz en mijn pony had altijd last van mok mijn hhoefsmit zei probeer een zwafelpoeder(gele poeder) en dat mengen met uiercreme( ongeparfumeerd) ik heb t gekocht het is echt heel goedkoop en het werkte prima en mijn pony heeft tot nu toe geen last van mok meer gehad misschien heeft iemand er iets aan.
loontje73 schreef:Heeft iemand ervaring met de mok beschermers.............
http://www.paardendrogist.nl/index.asp? ... tID=34774#
Mijn paardje heeft in december naar binnen geslagen mok gehad en dit wil ik absoluut niet meer meemaken.
Het ging nu goed en ben dus een week geleden weer begonnen met rijden maar helaas weer wat dikke benen en wat korstjes.
DA vandaag geweest en die was toch zeer tevreden hoe alles eruit zag, maar ik mag voorlopig weer niet de bak in en moet haar op het droge houden. Ik heb tevens een poeder gehad wat ik 2x daags in haar voer moet doen. Het is een antibiotica die van binnen uit aan het werk gaat. Haar lymfebanen waren toch nog niet helemaal genezen volgens de dierenarts. Vandaag begonnen met de poeder en moet DA maandag weer bellen.
avensis schreef:mijn paard heeft al de hele winter ernstige mok, ongeveer richting de mok van het paard van tyke, ben nu al enkele honderde euro's kwijt aan da, maar er komt nu verbetering in!
hij krijgt nu al bijna 4 weken prednison en antibiotica (cubarmix) en ik smeer het 4x daags in met hydrocortiderm. Dit moet ik blijven doen tot de mok echt helemaal weg is! Ik vind het niet prettig, zoveel rommel in en aan m'n paard maar zoals het ging kon niet meeer, we kregen de mok echt niet onder controle.
Nog even doorbijten, dan is ie er binnenkort hopelijk vanaf!