[INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarliesV

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 08:34

Ik heb voor 15+ graden een regenliner onder de eczeemdeken en voor 15- graden een regendeken over de eczeemdeken.

joke165

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 14:04

Net als Marlies V bij 15+ graden en verwachte regendagen een regenliner eronder (zoals nu). Wordt het kouder dan vervang ik de eczeemdeken voor een regendeken met hals.
Zo in september kun je soms wel blijven wisselen van deken ;) Het blijft altijd gedoe de juiste te kiezen en soms klopt er niets van de voorspelling en heb je de foute keuze gemaakt.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 15:05

Gizeppie schreef:
Heb je daar een foto van? Ben nieuwsgierig. Misschien ook wel iets voor mijn dier.

Dit is de 190 maat, ik vind hem vrij ruim vallen.
Afbeelding

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 15:16

Afbeelding

Bucas valt sowieso heel erg ruim. Ik had vorig jaar winter een foto gemaakt waarop mijn deken van Bucas en EJ (zelfde maat) bijna 5 cm scheelden aan de achterkant. Dit is maat 175 en aan alle kanten breed.

zuma1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 16:25

Ik heb beetje tegenstrijdige gevoelens .Mijn paardje heeft werkelijk nog niet 1x geschuurd sinds 10 jaar geen deken niks ? Snappen doe ik het niet het enige is ik geef hem alleen nog een vitaminekorrel van metazoa anders niks meer .Hij is wel ernstig ziek geweest en nog niet helemaal oke .Maar voor hij ziek werd dat was begin juni had hij ook geen jeuk. Snappen jullie het nog ik niet maar ben super blij ,en nu maar hopen dat het zo blijft

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 18:39

Fijn zuma, is hij misschien veel afgevallen?

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 19:59

Hoi! Ik kom een beetje binnen vallen. Lees al een tijdje met jullie mee!
Mijn IJslander heeft afgelopen zomer helaas eczeem ontwikkeld. Nu gaat het met zijn lichaam met deken op eigenlijk prima. Hij jeukte erg bij zijn oren, maar nu met vliegenmasker met iets dichtere oren is dat ook weg.
Hij is alleen de laatste week zn hele neus aan het open schuren ;( Hebben jullie tips? Zn neus inpakken wordt natuurlijk een beetje lastig.. :D Ik smeer het wel elke dag in tegen de jeuk, maar weten jullie of ik nog meer kan doen? Qua voer etc. is er de afgelopen weken niks veranderd...

shadowstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 20:01

Die van mij heeft ook zomereczeem en schuurt de neus, wat echter voor haar helpt is puur pollen geven, het neus schuren komt waarschijnlijk bij haar van een soort hooikoorts.

Schadows17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 10:30

Sting schreef:

Ik vind hem iets ruim qua lengte, maar qua breedte voor lijkt hij we mooi te zitten, klopt dat?
Bij die van mij is die alleen wat lang qua neklengte maar verder prima, is de eerste deken waarvan de mijne 0.0 schuurplekken krijgt en vind hem zelf ook heel prettig in gebruik.

Je kunt altijd een maat kleiner proberen, vraag me alleen af of hij dan voor niet gaat knellen.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 12:00

Klopt shadow. Dat vind ik wel jammer van deze dekens, dat ze aan de voorkant niet te verstellen zijn, idem met de RSIH. Deze zit met een magneetsluiting + een normale sluiting, ook wel bijzonder. In lengte zou hij korter mogen, maar qua breedte kan dit net. Neklengte is inderdaad ook wat lang, maar ook daar heeft hij het in de dikte/breedte wel nodig.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 12:03

https://www.agradi.nl/highlander-plus-b ... -white.htm

Deze heb ik besteld in 180 qua maat, normaal van de RSIH hebben we 183. Komt vandaag binnen.

Iemand die deze ook heeft en weet of hij net zo valt als de RSIH, want daar heb ik iets over in 183 maar 175 is weer te klein.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 13:32

Die valt inderdaad net als de RSIH ik heb daar de 185 van en van de RSIH de 190. Dus denk dat de maat wel goedkomt! Helaas was dit model voor mijn ruin ivm plassen te lang op de buikflap, maar zie dat jij een merrie hebt, dus dat komt wel goed ;).

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 13:48

Mijn paardje had sowieso al minder jeuk als ik gewoon de regendeken op had rond oktober, dus niet moeilijk gedaan met eczeemdeken eronder enzo, maar gewoon die ander deken op.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 14:04

Sting schreef:
Die valt inderdaad net als de RSIH ik heb daar de 185 van en van de RSIH de 190. Dus denk dat de maat wel goedkomt! Helaas was dit model voor mijn ruin ivm plassen te lang op de buikflap, maar zie dat jij een merrie hebt, dus dat komt wel goed ;).

Oe dat zijn erg bemoedigende berichten!

Lange buikflap zou ideaal zijn, haar 'navel' is best gevoelig voor jeuk en zo. Dat zou goed uitkomen.

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 16:18

Ik zoek iets om te smeren wat de jeuk bij de staart van mijn merrie verzacht. Heb de derfen geprobeerd maar dat is echt veels te heftig voor dr. Daar ging dr huid op de staartwortel letterlijk van kapot.

Heb van een stal genoot een fles manen/staart liquid van leovet gehad om te proberen maar dat doet dus helemaal niets.

Wat raden jullie aan of hebben jullie goede ervaring mee?

Heb zojuist Detox en Oerbalans besteld van Ecostyle, hopelijk gaat dar haar ook wat helpen tegen de jeuk.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 16:44

sweet itch van sectolin.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 22:45

Hier sinds vandaag mijn eczeemdeken verwisseld voor een regen/vliegendeken. Ben benieuwd of ie nu niet meer jeuk krijgt. Maar normaal wissel ik einde seizoen ook naar regendeken en dat gaat goed.
Maar nu met dat wisselvallige weer was ie toch af en toe wat koud. En voor een regendeken is het nog te warm...
deken past hem mooi, en buikflap met klittenbandstrook en 3 buikriemen.

Afbeelding

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 23:34

Sting schreef:
Gizeppie schreef:
Heb je daar een foto van? Ben nieuwsgierig. Misschien ook wel iets voor mijn dier.

[ [url=m/QFeFJJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat gek dat die hals wel vrij strak zit! Dat zou bij mijn paard dus echt niet dicht kunnen.. Jammerrrr.. is de stof heel syntetisch of valt het mee?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 07:52

jammer dat de hals te kort is.
ik heb op het punt gestaan om deze te bestellen.
maar als ze gaan grazen dan schuift het zo omhoog dat die van mij zeker weten veel meer jeuk zou krijgen.
dit is die 3 in 1 van agradi denk ik?

Schadows17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 08:16

Ik heb meestal gewoon de eczeemdeken op tot ergens oktober en het echt gaat afkoelen.
Maar heb er wel een paar, dus als de een nat is dan gaat die aan het eind van de dag af en krijgt ze een andere op.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 10:14

Schadows17 schreef:
Ik heb meestal gewoon de eczeemdeken op tot ergens oktober en het echt gaat afkoelen.
Maar heb er wel een paar, dus als de een nat is dan gaat die aan het eind van de dag af en krijgt ze een andere op.

Ik heb er ook 3, maar met hele dag buiten merkte ik dat hij toch wat koud was soms door hele dag natte deken. En ik ben er niet alle dagen om een deken te wisselen. Vandaar deze keuze.

Schadows17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 10:17

Darkadia, ik begrijp je keuze, de deken ziet er ook erg mooi uit! En zeker als je paard koud aanvoelt dan zou ik dat ook doen :).
Maar voor mijn fries zou die nek niet breed genoeg zijn en idd net als eilepel zou ze vermoedelijk jeuk krijgen als die nek schuift en ze gaan grazen :).

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 10:30

Ik had nu zijn masker niet om, maar er zitten 3 lussen aan de hals om vast te maken aan bijv een halster.
Dus dat ga ik van de week doen. (Overigens is de zebra van première).

Stukje op de schoft is elastisch en dat is een plek waar hij snel schuur plekken krijgt. Maar kan me voorstellen dat paarden met een langere/bredere hals deze inderdaad niet gaan passen.

Ik had ook die van amigo besteld, maar die is bij mijne wel ruim, en ben bang dat ie op die zij flappen gaat staan na het rollen (hij is nogal flexibel), dus die gaat retour:

Afbeelding

Edit: En mijne schuurt vooral z’n staart en soms z’n boeg, manen gelukkig eigenlijk amper. Heeft ook tijdje met deken zonder hals gestaan zonder problemen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 13:13

oh maar die is wel erg mooi!
die kleurtjes zijn lekker vrolijk,dat mis ik soms wel bij eczeemdekens :o :D

dat de zijkant lang is zit ik ook vaak mee,net alsof alle dekens gemaakt worden voor langbenige paarden met korte halsjes :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 07:43

Hoe gaat t met de jeukers? Merk dat het hier minder wordt en de wondjes mooi aan t genezen zijn en haar op groeit.