Voor mij alleszins een klein wondermiddeltje

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Pandora2 schreef:Die Yea Sacc is niets anders dan gist...Alleen is biergist zo ongeveer het goedkoopste pre-of probiotica ( kan nooit het verschil tussen die 2 onthouden
) dat je kan vinden!
Voor mij alleszins een klein wondermiddeltje
geerke schreef:seleniumoverschot gaan ze gewoon dood van....weet je de polo pony's nog?
ohjajoh6 schreef:Jeetje SR, geen leuk nieuws. Maar toch snap ik het niet helemaal ben ik bang, want er is tegen mij gezegd dat I.R. en EMS weer helemaal goed kan komen, mits er geen suikers meer ingaan en nou kan ik mij zo voorstellen dat SR dit al die jaren al als een havik in de gaten houd, komt het dan alleen door de cushing dat het nu dan weer zo opspeelt?
IMJ schreef:Maar dat weet jij ook niet, want dan zou ze constant het rare gedrag vertonen en dat doet ze niet toch? Ze hoort te stijgen na het eten, dat zal ze vast ook doen, anders was ze wrs al in en coma geraakt(diabetes patiƫnten behandelen is mijn dagelijks werk
)
Maris schreef:Pandora2 schreef:Krullen en kruinen komen misschien door een veranderde haarstructuur ? Ik denk dit zomaar omdat ik verleden jaar een schaapje had en dat haar was duidelijk anders van structuur dan ze nu heeft...leek een beetje op mamoetharen ( niet dat ik al ooit een mamoet tegenkwam, maar daar leek het in elk geval op)
Maar waarom veranderd die haarstructuur ? Ook door te hoog cortisol ?
Batlow schreef:Nog steeds niet helemaal bij, maar nog ff doorlezen! Is het trouwens normaal dat cushing paarden veel drinken, of is dat als dsymptoom van cushing? Die van mij drinkt de laatste dagen echt heel zijn ton leeg elke nacht... Is zeker wel 25 liter. Normaal drinkt hij de helft...
Pandora2 schreef:Toen er destijds een seleniumtekort in de belgische ( en waarschijnlijk ook nederlandse en duitse en franse enz...) bodem vastgesteld werd, zijn de voederfabrikanten op de kar gesprongen maar ook de meststoffenfabrikanten...waardoor de paarden nu dus langs alle kanten meer dan voldoende selenium binnenkrijgen ( of teveel)
Dit is in 't kort wat ik hier door de boeren hoor vertellen...geen idee of het klopt, maar lijkt mij wel een logische uitleg
Imago01 schreef:Nammie schreef:Het is maar goed dat ik daar niet heen ga...is niet goed voor mijn hart
Hoezo dan, waar maak je je zo boos over?