Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Anoniem schreef:stoppen jullie ook met buitenrijden...?
(ik zit nog zeker 50 km van een besmet gebied af...)
NienSCHaap schreef:rowo schreef:
Hier in Twente wel rhino, maar de abortus variant. Voor mijn paarden niet gevaarlijk en ik heb geen contact met mensen die dragende merries hebben. En mensen die wel dragende merries hebben, nemen imo zelf het risico als ze toch op concours gaan.
Ik vind dat er hier over het algemeen onwijs paniek wordt gezaaid.
Klopt ik ben net op de hoogte gesteld VIA de telefoon de abortus variant.
Mensen hadden het stilgehouden maar door veel roddels dat het neuro zou zijn hebben ze het toch verteld.
Nu zijn er wel meer gevallen van rhino in twente dierenarts doet nog uitslag bij vrienden van mij.
Maar waarschijnlijk geen neurologische variant dus geen paniek.
JoyCiej007 schreef:Anoniem schreef:stoppen jullie ook met buitenrijden...?
(ik zit nog zeker 50 km van een besmet gebied af...)
Nee ikke niet. Ga zo m'n pony inspannen en een stuk rijden. Had ik eigenlijk gister willen doen maar daar kwam wat tussen.
Ik kom haast nooit andere menners/ruiters tegen onderweg, en daarnaast is er méer dan genoeg ruimte om te passeren zodat ze elkaar niet in het gezicht kunnen proesten/briesen.
Verder heb ik m'n eigen wei met m'n eigen pony's.
De hoefsmid heb ik vanochtend na wat twijfelen toch maar afgebeld.
NienSCHaap schreef:orca"
[quote="volbloedfan schreef:Rhino heerst momenteel ook in provincie groningen/Drenthe
[/quote
zou je misschien een bron vermelding willen geven want als dit waar is dan gaat het als een olievlek over Nederland
opisop_shop schreef:nienschaap ik ben benieuwd naar bevindingen, als het ook richting Drenthe/Groningen komt, dan komt het wel erg dichtbij! Welke omgeving is dit?
Vooralsnog zijn hier denk ik geen wedstrijden afgelast, maar hoe gaan de Groningers hiermee om?
demo_love schreef:Ik ben net terug van mijn paard, die op een pensionstal staat, en daar stond levensgroot op het krijtbord dat er een vervoersverbod is, dat instructrices niet meer mogen komen enz. omdat er 5 km verderop in *** ook een stal is die hen persoonlijk heeft gebeld dat er bij hun gevallen van Rhino geconstateerd zijn. Wel heel netjes dat ze dat melden in de omgeving, wel wat minder dat het nu echt heel dichtbij is!