Rhinovirus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Rhinovirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 15:13

stoppen jullie ook met buitenrijden...?
(ik zit nog zeker 50 km van een besmet gebied af...)

Eliine

Ook wij wonen niet heel ver van Woubrugge af, en in *** gaan momenteel ook geruchten, maar zijn (nog) niet bevestigd. Begrijp de angst wel hoor, het is vreselijk om je paard verlamd in de stal te zien liggen en er helemaal niks aan te kunnen doen dan hopen en bidden dat ie weer opstaat. (spreek uit ervaring helaas, wonder boven wonder wel goed afgelopen)
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 03-03-12 15:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Plaatsnaam verwijderd.

Shalot

Lekkere topic is dit. Inplaats elkaar te informeren wat handig is wat wel en niet kan. Elkaar constand te verbeteren en de grond in te trappen.

Shalot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 15:14

Oja en voor diegene die het al op stal of omgeving hebben wens ik heeeeeeeeeeeeeel veel sterkte in deze moeilijk tijd

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 15:16

Anoniem schreef:

Nee ikke niet. Ga zo m'n pony inspannen en een stuk rijden. Had ik eigenlijk gister willen doen maar daar kwam wat tussen.
Ik kom haast nooit andere menners/ruiters tegen onderweg, en daarnaast is er méer dan genoeg ruimte om te passeren zodat ze elkaar niet in het gezicht kunnen proesten/briesen.
Verder heb ik m'n eigen wei met m'n eigen pony's.

De hoefsmid heb ik vanochtend na wat twijfelen toch maar afgebeld.

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 15:18

NienSCHaap schreef:
rowo schreef:

Hier in Twente wel rhino, maar de abortus variant. Voor mijn paarden niet gevaarlijk en ik heb geen contact met mensen die dragende merries hebben. En mensen die wel dragende merries hebben, nemen imo zelf het risico als ze toch op concours gaan.

Ik vind dat er hier over het algemeen onwijs paniek wordt gezaaid.

Klopt ik ben net op de hoogte gesteld VIA de telefoon de abortus variant.
Mensen hadden het stilgehouden maar door veel roddels dat het neuro zou zijn hebben ze het toch verteld.
Nu zijn er wel meer gevallen van rhino in twente dierenarts doet nog uitslag bij vrienden van mij.
Maar waarschijnlijk geen neurologische variant dus geen paniek.

ik laat me niet snel negatief uit over iets, maar dit vind ik dus niet kunnen, het is de abortus variant, dus we vertellen het lekker niet verder!
er zijn zo veel drachtige merries in nederland, misschien toch wel handig dit in het openbaar te brengen.
misschien kan mijn hengst dit niet krijgen (niet eens misschien, kan dus niet :D ) maar kan hij het wel overbrengen naar de drachtige merries hier op stal, die na hem in het zelfde paddockje staan.
ik ben dus echt voorstander om de abortus en de neuro ten alle tijden te melden.
denk niet alleen aan je zelf!!!!!!!!

(dit is niet aanvallend bedoeld voor de gene die het gepost heeft, maar voor de stal die nix gemeld heeft)

CharlotteMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 15:18

Oh bah het komt me nu echt allemaal te dichtbij. Ik sta in Aalsmeer en dat ligt niet zo ver weg van Woubrugge...
Laten we hopen dat het mijn stal overslaat, wij hebben nu wel maatregelen genomen, moet ook wel met zo'n grote stal.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 03-03-12 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 15:19

Moderatoropmerking:
Weer een plaatsnaam verwijderd. Als je van een geval gehoord hebt, wil je dit dan bij de nieuwsredactie melden en niet hier in het topic melden. De nieuwsredactie zal het verifiëren en op het voorpagina nieuws plaatsen. Wees voorzichtig met allerlei plaatsen noemen waar het mogelijk heerst. Vaak is nog niet eens bekend of het echt om Rhino gaat. Meld het vooral wel snel met zoveel mogelijk gegevens bij de nieuwsredactie zodat deze ermee aan de slag kunnen.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 15:19

@ Nuka: betreffende stal is volgens mij ondertussen wel bewust van het feit dat ze het niet zo slim aangepakt hebben :+ (om me ff zacht uit te drukken)

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 15:20

rowo schreef:
@ Nuka: betreffende stal is volgens mij ondertussen wel bewust van het feit dat ze het niet zo slim aangepakt hebben :+ (om me ff zacht uit te drukken)

Dat denk ik ook wel ;)

dodo1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 15:20

JoyCiej007 schreef:
Anoniem schreef:

Nee ikke niet. Ga zo m'n pony inspannen en een stuk rijden. Had ik eigenlijk gister willen doen maar daar kwam wat tussen.
Ik kom haast nooit andere menners/ruiters tegen onderweg, en daarnaast is er méer dan genoeg ruimte om te passeren zodat ze elkaar niet in het gezicht kunnen proesten/briesen.
Verder heb ik m'n eigen wei met m'n eigen pony's.

De hoefsmid heb ik vanochtend na wat twijfelen toch maar afgebeld.

Tja, dat vroeg ik me ook af: is het slim om nu het bos in te gaan. Wij zitten aan de rand van de Veluwe, tegen het Veluwemeer aan. Je komt bijna nooit andere paarden tegen, maar toch...

Shalot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 15:21

Ik zeg maar zo. Rhino kan je niets aan doen. Maar geeft het aub door. Je kan er een ander paard mee redden.

Dit is de grootste nachtmerrie voor paardeneigenaren

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 15:21

echt paniek zeg, sterkte voor de getroffenen!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 15:22

Als je ze tegenkomt is er nog steeds geen probleem, mits je ze niet erg dicht bij elkaar brengt.

Al kan ik snappen dat pensionstallingen etc. uit voorzorg meteen niemand meer het erf op of af willen hebben, dus ook geen buitenritten. Dan ben je afhankelijk van hoe anderen er buiten mee omgaan.

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 15:23

NienSCHaap schreef:
orca"
[quote="volbloedfan schreef:
Rhino heerst momenteel ook in provincie groningen/Drenthe :(
[/quote

zou je misschien een bron vermelding willen geven want als dit waar is dan gaat het als een olievlek over Nederland

Ja welke varriant, klopt der is rhino vriendin haar twee drachtige merrie's hebben veulen verworpen Da is geweest.
Maar of die neurologische er ook echt is is nog de vraag.....[/quote

Ja idd, waar en in welke omgeving en is dit ook bevestigd??
Laatst bijgewerkt door deflin op 03-03-12 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 15:23

nienschaap ik ben benieuwd naar bevindingen, als het ook richting Drenthe/Groningen komt, dan komt het wel erg dichtbij! Welke omgeving is dit?

Vooralsnog zijn hier denk ik geen wedstrijden afgelast, maar hoe gaan de Groningers hiermee om?

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 15:24

dodo1971

@Joyiej007
het is volgens mij inderdaad het meest verstandige om te doen. Je zou het toch op je geweten hebben het virus op stal te brengen. Dan maar lekker in de bak rijden,het is gelukkig goed weer.

Niene87

Rowo als het om de stal in twente gaat, ze zijn vandaag nog gewoon naar buiten geweest.

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 15:25

Ik ben net terug van mijn paard, die op een pensionstal staat, en daar stond levensgroot op het krijtbord dat er een vervoersverbod is, dat instructrices niet meer mogen komen enz. omdat er 5 km verderop in *** ook een stal is die hen persoonlijk heeft gebeld dat er bij hun gevallen van Rhino geconstateerd zijn. Wel heel netjes dat ze dat melden in de omgeving, wel wat minder dat het nu echt heel dichtbij is!
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 03-03-12 15:26, in het totaal 1 keer bewerkt

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 15:26

opisop_shop schreef:
nienschaap ik ben benieuwd naar bevindingen, als het ook richting Drenthe/Groningen komt, dan komt het wel erg dichtbij! Welke omgeving is dit?

Vooralsnog zijn hier denk ik geen wedstrijden afgelast, maar hoe gaan de Groningers hiermee om?

De abortus variant was vorig jaar ook al in groningen en drenthe vorig jaar zijn deze mensen ook al getroffen, hoe het nu weer gebeurd is geen idee alles is bij hun dicht.
De omgevingen mogen niet genoemd worden maar dit is niet de neurologische waar ze verlamd bij raken wat nu momenteel zo op waait dus denk dat het wel mee valt.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 15:26

demo_love schreef:
Ik ben net terug van mijn paard, die op een pensionstal staat, en daar stond levensgroot op het krijtbord dat er een vervoersverbod is, dat instructrices niet meer mogen komen enz. omdat er 5 km verderop in *** ook een stal is die hen persoonlijk heeft gebeld dat er bij hun gevallen van Rhino geconstateerd zijn. Wel heel netjes dat ze dat melden in de omgeving, wel wat minder dat het nu echt heel dichtbij is!

En die stal heeft het eerst verzwegen. Die waren vorige week nog op concours. Maar ja, collegaruiters zijn er waarsch niet gecharmeerd van geweest, want zoiets komt uiteraard uit.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 15:27

Ja het heerst daar schijnbaar al 3 weken, dus zijn ze lekker op tijd mee om anderen in te lichten... :n
Laatst bijgewerkt door Hoipiepeloii op 03-03-12 15:28, in het totaal 1 keer bewerkt

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 15:27

ja dat artikel had ik gezien inderdaad.
Maar als het wel richting Drenthe zit ook, je weet natuurlijk niet wie er wel uit een gevaren-regio komt met het paard en bij jou op wedstrijd verschijnt. Mag toch hopen dat iedereen er sowieso versnatdig mee omgaat maar dat zal wel niet.

Nienschaap, wij hebben wel een drachtige merrie op de stalling staan, dus ook die variant willen we hier natuurlijk niet hebben.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 15:29

Nee snap ik op de vraag van iemand anders, Ja dierenarts heeft bevestigd bij de eerste symptomen ging hun hek al dicht veder heb ik niets gehoord of het verspreidt was, was groningen in ieder geval maar alsnog gaat het om de abortus variant.