Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kinke schreef:geen plek om te schuren of schuren totdat ze tot bloedens openliggen zijn uitersten. En we kunnen wel zo redeneren dat het voor onze paarden beter is om niet te schuren, maar dat weten ze zelf niet. Zo'n dier verrekt van de jeuk maar kan er niks aan doen, dat lijkt mij een grote geestelijke belasting. Aan ons dus de taak om ervoor te zorgen dat ze wel kunnen schuren maar op zo'n manier dat de schade beperkt blijft. Bijvoorbeeld schuurborstels, een paal met daar omheen een gladde kunststof buis oid.
ellepel schreef:nu krijgt ap probiotica van Bloem, kost 12 euro voor een pot met 60 capsules, hij krijgt nu elke dag 1 capsule.
XxSultanxX schreef:hebben al weer mensen de eczeemdekens op?
Dendie schreef:En hij heeft genoeg (eczeem)vriendjes om mee te kriebelen, verder is hij zelf ook heel lenig en kan hij zijn eigen staart (en dus ook rest van zn lichaam)bijten... Tuurlijk zorg ik er zo goed mogelijk voor dat hij zo min mogelijk last heeft van het eczeem.
Dendie schreef:en bovendien.. 1 plek om te schuren = per week 1 nieuwe deken...
XxSultanxX schreef:XxSultanxX schreef:hebben al weer mensen de eczeemdekens op?
AngelsDitch schreef:jupzzIs drainage compositum ook te gebruiken voor gechipte paarden?
shadowlover schreef:Opmerkelijk dat die van mij wel zo lenig is met jeuken, en niet met rijden....haha! zo 1 heb ik er ook! Vond het erg knap dat hij bij zijn eigen staart kon en tegelijk ook erg vervelend. Als zijn weidevriend krabt gaat het tenminste niet open. Shadow krabt en bijt tot bloedens toe. Ook met het achterbeen achter het oor krabben vindt hij heerlijk en ik weer minder. Ik hoop maar dat hij komende zomer net zo goed doorkomt als vorig jaar. Toen viel het erg mee vond ik.
Dendie schreef:AngelsDitch schreef:jupzzIs drainage compositum ook te gebruiken voor gechipte paarden?
shadowlover schreef:Opmerkelijk dat die van mij wel zo lenig is met jeuken, en niet met rijden....haha! zo 1 heb ik er ook! Vond het erg knap dat hij bij zijn eigen staart kon en tegelijk ook erg vervelend. Als zijn weidevriend krabt gaat het tenminste niet open. Shadow krabt en bijt tot bloedens toe. Ook met het achterbeen achter het oor krabben vindt hij heerlijk en ik weer minder. Ik hoop maar dat hij komende zomer net zo goed doorkomt als vorig jaar. Toen viel het erg mee vond ik.
XxSultanxX schreef:ik heb ook een vraagjeals jullie hebben gereden en je paard heeft erg gezweet en je hebt hem dus ff gedoucht doe je dan meteen het eczeem/vliegendeken weer op? of wacht je totdat hij droog is?