[INFO] Mok

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Woody2015

Re: centraal topic over mok

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:52

@ Tyke, wat balen joh!
Zul je net zien dat je zo'n ongelukje met de trailer krijgt, ook nog eens ;)

Heb je al eens om een secons opinion gevraagd bij een andere kliniek?
Verschillende meningen en gedachten zijn soms wel eens goed.

Met Wodan gaat het gelukkig super, krijgt nog wel wat antibiotica poeder en smeer het dagelijks in met Billetjes Creme ( B-merk van SudoCreme, gewoon van de Kruidvat) en het gaat super.
Doe het andere been voor nu ook aangezien daar laatst een plekje zat maar die is nu gelukkig weg.
Geen wondjes meer, mooie roze velletjes met nieuwe huid erop!

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 19:26

Ik ben al bij de tweede kliniek. Tot nu toe erg tevreden. Hun kunnen ook niet meer als dat ze nu doen. Maar het is gewoon hardnekkig en vreselijk.
Morgen weer bellen.
Vanmorgen tijdens stappen moest mw zonodig precies op glad stuk gaan draven en hoppa gleed half uit. Ik wordt moedeloos van paarden momenteel. Geluk is me niet gegund. Gaat het goed dan gaat het gelijk fout

alwaystazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 19:58

Hallo Allemaal,

Ik heb even een vraagje,

Wat zijn jullie ervaringen m.b.t MOK?

Ik heb n KWPN-ner op stal staan, maar ze heeft op dr achterbenen MOK. ;(

Wat zijn jullie BESTE ervaringen, wat helpt het beste, heb al zo veel gehoord en gelezen, weet gewoon niet meer hoe en of wat...

Kan iemand me helpen?

vast bedankt,

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 21:55

Bij mij heeft dit enorm goed gewerkt, maar zoals je misschien wel weet is de oplossing niet bij elk paard hetzelfde ;) :
Schoonmaken met een biotex oplossing
In het begin 2-3x per dag Vetaderm smeren, als het iets opknapt ca 3x per week

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 21:58

Ik heb een kwpn'er die al zo'n jaar last heeft van mok. Het zit op 3 plaatsen in de kootholtes. Heb er al vanalles opgesmeerd, maar het word niet minder (ook niet meer trouwens)
Verder heeft hij er geen last van, maar zou toch fijn zijn als het eindelijk eens weg gaat.
Heeft iemand nog tips?

En wat voor iets is dat vetaderm?

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 22:04

Tommie heeft niet echt mok, maar wel iets wat er op lijkt. Het zijn geen korsten, maar meer schilfertjes. Soms zit er wel een minikorstje, maar het zou nt zo goed een wondje kunnen zijn.
Vooral de sokken moet ik goed controleren.
Ik smeer ook Sudocreme en ben erg tevreden.

Wat ik wel vreemd vind dat het nu opspeelt terwijl hij al een tijdje droog staat. Zou hetook met kou te maken kunnen hebben??

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 01:39

Hier een update van been van Verona. foto's zijn van eergisteren. Helaas zag het er gisterenavond weer minder uit. |( (iets)
maar goed met hoe het geweest is is het een verbetering. deze foto's zijn gemaakt in de ochtend. Zwachtels waren er net af. (bandages sorry)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

loontje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 22:18

Ik ben ook erg tevreden over vetaderm. Na van alles te hebben geprobeerd kreeg ik dit van de dierenarts na het naar binnen slaan van de mok. Hij adviseerde mij dit altijd op voorraad te hebben, omdat er ook antibiotica inzit en je het dus meteen goed aanpakt. Je kan het alleen op de open plekjes smeren dus eerst de korstjes eraf krabben (advies DA).
Succes alwaystazz.

Groetjes ilona

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 22:26

Hier ben ik weer!

Mijn paard zn benen werden geschoren en behandeld met antibioticazalf. Dit ging een tijdje erg fijn, maar toen ik dacht dat ik er 'vanaf' was gestopt met behandelen en 2dagen later kwam het weer wat terug. Dus opnieuw begonnen.
Haar is ondertussen weer langer waardoor het precies weer aan het verspreiden gaat... Denk dat ik de DA er weer ga moeten bijhalen...

Wat ik wou vragen: iemand ervaring met Cavalor MudDoc??? http://www.kerckhaert.be/nieuws/?id=280

Omaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 15:01

Mijn paard heeft regelmatig last van mok. De mok die ze in de zomer vaak heeft krijg is redelijk makkelijk weg te smeren met huistuinenkeuken zalfjes.
Nu staat ze op stal en heeft ze op haar voorbeen een mokplek zitten die maar niet weg gaat en langzaam steeds verder omhoog kruipt. Heb van de DA een zalf met antibiotica gekregen, maar dat ging niet zo goed. Na een paar dagen heeft ze bloedvergiftiging opgelopen (heeft ze vaker door de mok). Ze heeft nu ontstekingsremmers gehad en gelukkig geen dikke benen meer. Maar die mok blijft maar zitten.
Echt akelig die mok!

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 15:23

Ik heb nu ipv Vetaderm Hydrocortiderm meegekregen. Eens kijken of dat het laatste restje mok weg krijgt!

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 18:01

Nou bij mij schiet het niet zo op.
Na de laatste foto's ben ik weer bij de dierenarts geweest en ben overgegaan op wassen met betadine shampoo 2 keer per week en smeren met helosan of ...spray (zelfde werking als vetaderm/ vetramil???)
En moest het bandageren even stoppen zodat het niet afgesloten werd. dit 11 dagen aankijken. Nu is het been dus iedere keer flink dik (onderaan vooral) en daardoor barst er veel. BAal als een stekker.
Ben ook begonnen met Mud gard. Maar dat is best duur.

Wat is jullie advies. Door gaan met mudgard of cure mok? Hebben jullie ervaring.

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 12:11

Cure mok? Die pillen?

Helpt voor geen ene meter. Zonde van je geld.
Beter een middel van de DA smeren. Met hydrocortiderm is het bij mijn pony helemaal genezen. Het duurde iets langer als weken maar daarna was het helemaal weg.

Tyke schreef:
Nou bij mij schiet het niet zo op.
Na de laatste foto's ben ik weer bij de dierenarts geweest en ben overgegaan op wassen met betadine shampoo 2 keer per week en smeren met helosan of ...spray (zelfde werking als vetaderm/ vetramil???)
En moest het bandageren even stoppen zodat het niet afgesloten werd. dit 11 dagen aankijken. Nu is het been dus iedere keer flink dik (onderaan vooral) en daardoor barst er veel. BAal als een stekker.
Ben ook begonnen met Mud gard. Maar dat is best duur.

Wat is jullie advies. Door gaan met mudgard of cure mok? Hebben jullie ervaring.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 12:22

Ik las net ergens iets over wassen hmet head&shoulders shampoo, waar sulfide.... in zit. Dit schijnt soms ook te helpen. Ik ga het zeker proberen, als het werkt is het een goedkope oplossing :D

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 14:41

@linzzz: ik ben al honderden euros lichter door dierenartsen en het is niet over. Dus ben wat anders aan het proberen. Maar heb van iemand anders wel postitieve reacties over mud gard. Maar dat is duurder als cure mok.

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 19:09

@ Tuke... wat balen zeg! Heb je hydrocortiderm al geprobeerd?
Zo ja, dan zou ik dat Mud gard proberen.
Natuurlijk reageert elk paard er anders op maar Cure mok werkte bij mijn pony niet, gewoon geen verbetering.

Tyke schreef:
@linzzz: ik ben al honderden euros lichter door dierenartsen en het is niet over. Dus ben wat anders aan het proberen. Maar heb van iemand anders wel postitieve reacties over mud gard. Maar dat is duurder als cure mok.

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 01:52

Hier wel goede ervaringen met Cure Mok van VSM.

Karin1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 12:23

Op aanraden van mn hoefsmid heb ik tandpasta erop gesmeerd, nadat ik na gebruik van mokzalf geen verbeteringen zag.

Ik moet zeggen dat het na 2 keer smeren al behoorlijk beter eruit ziet.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 14:22

Ik ga morgen weer wat nieuws proberen; droogzetters voor koeien :P
Ik zie er niet veel heil in maar op t laatst wil je alles wel. Ik hou jullie op de hoogte!

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 14:29

Wij halen altijd een fles anti-mok van DAP Aa en Hunze (http://www.dap-aaenhunze.nl). Geen flauw idee wat er in zit, ik wil het ook liever niet weten, maar echt een wondermiddel. Drie dagen smeren, week wachten, weer drie keer smeren - en dan is het eigenlijk altijd weg.
Ik weet niet of het ook helpt voor zeer extreme gevallen, maar ik heb wel paarden gezien met echt dikke vieze benen waar het na twee weken over was. Misschien de moeite waard om eens te proberen?

pip85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 18:35

als mijn paard mok heeft, dan gebruik ik een zalf van de DA. het is een goede zalf en het werkt erg goed. het is een eigen brouwsel van DA Nas in Bemmel. :D

bij ons op stal gebruikt bijna iedereen deze zalf. ook bij ernstige mok gevallen.

wat ik altijd doe als mijn paard mok heeft is eerst met betadine wassen en dan kun je makkelijk de korsjes eraf halen, dan droog maken met een handdoek (want als een paard mok heeft, mag het been met de mok niet met water in aanraking laten komen, je moet het been droog houden eigenlijk) en dan doe ik de mok zalf er op en na een paar dagen is het weer weg. de korstjes krab ik er af omdat anders de zalf niet goed doordringt en dan duurt het alleen maar langer.

Sjoiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 20:27

Ik heb zelf ook een paard dat regelmatig last heeft gehad van mok. Ik heb ook hydrocortiderm gehad, maar het probleem was dat het daar steeds mee terug kwam. Omdat ik apothekersassistente ben heb ik het eens met mijn dierenarts over zinkzalf met zwavel gehad. Zink heeft namelijk een astrigerende werking (indrogend) en zwavel werkt sterk op bacterien. Mijn dierenarts vond het een goed idee. Ik heb het gemaakt in de apotheek en ik moet zeggen dat het geweldig heeft geholpen. Mijn dierenarts schrijft dit nu voor als eerste keuze middel. Wel waste ik elke dag de plekjes met betadineshampoo. Goed droogmaken en dan een flinke dot zalf.

(De groene os heeft ook een Zwavel-zink pasta.)

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 09:48

Elke dag wassen met Bedatine schijnt niet goed te zijn omdat het de huid aantast. Heeft jou paard daar geen last van Sjoiske?

Ik heb nu 4 dagen met droogzetter gesmeerd en de mok is zo goed als weg :D
Ik doe nu even een paar dagen niks even afwachten of het echt zo is!

Arizona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 18:06

Nibbit schreef:
Ik ga morgen weer wat nieuws proberen; droogzetters voor koeien :P
Ik zie er niet veel heil in maar op t laatst wil je alles wel. Ik hou jullie op de hoogte!

Ik ben benieuwd, dat is toch vloeibaar spul? Waar koop jij dat, bij je DA of bij de Welkoop ofzo?
Ik heb inmiddels ook alles al geprobeerd, maar het lijkt er niet echt beter op te worden. Die vettige mokzalfjes lijken alleen maar meer vuiligheid aan te trekken (ik heb een Fries met behoorlijke sokken).

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 18:14

De droogzetters lijken echt te helpen, de huid wordt mooi droog en schoon.

Arizona; Ja het is een soort vloeibare zalf. Je DA heeft het wel. Ik krijg het van mn zwager, die is boer.
Ik heb wel de plekken + iets er omheen kort geknipt, dan kun je beter zien of het zich uitbreid of juist niet.