[INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 11:19

Isabel_k schreef:
Ik had dat met die brokken juist helemaal niet en ik heb ze wel een poosje gevoerd. Nu zit ik in een test van Ecostyle en krijg ik andere brokken. Die werken wel mega goed. :+ Mijn paard staat al weken zonder deken en pas gisteren heeft hij iets geschuurd, maar dat kwam door zijn eigen frustratie met betrekking tot de regen. Dat flikt hij swinters ook, hij heeft er gewoon een pest hekel aan.

Pin je dus niet vast op die OerBalans.

Nee pin me er ook niet op vast, wat geef je nu dan van ecostyle. Ik hoop dat ze door de test komen

Dribbel09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 20:29

Hoi allemaal, ik heb ook een vraag. Mijn hengst shetje van nu 14 maanden oud schuurt de hele stal rond. Hij begint door zijn billen te schuren tegen de voerbak, loopt dan met zijn lijf langs de zijkant van de stal... gaat vervolgens liggen en rollen en is dan weer klaar. Dit doet hij al een tijdje. Hij heeft geen kale plekken of wondjes of luis. Weet iemand wat dit kan zijn?? Het ziet eruit alsof hij even heel ander gek paard word.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 20:48

mijn merrie jeukt nu ook zo, bij haar is het vaak een gevolg van verharen.
en de wintervacht komt er op dus dat klopt wel.
en ze heeft sowieso overgang seizoenen dat ze erg jeukerig is.
ik poets haar flink.maar doe ik er niet aan,gaat wel over.
misschien kun je een keer wassen om te kijken of het verbeterd?
kijk ook even goed naar het voer,is dit misschien wat te veel of te rijk.
goed ontwormen.

kusvoorjou

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 22:09

Hmmm ik ben juist gestopt nu met ecostyle per balans. Voer het bijna een half jaar. Hij zit wel mooi in z’n vacht, glanst mooi en glad. Maar begon dus toch te schuren.. ga nu huid vitaal brok voeren van voermeesters. Hij kreeg daar de basis brok van met poeder ecostyle Oerbalans. Nu dus alleen de brok huid vitaal, wel zo makkelijk. Mensen ervaringen met dit product?

Bloemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 04:31

Ook ik voer oerbalans en het testproduct van ecostyle. onze haflinger schuurt dit jaar bijna niet terwijl ze vorig jaar haar manen er allemaal af had geschuurd. Ik blijf het dus lekker voeren!

evelienn28

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 08:59

Ik ben wel erg benieuwd naar dat testproduct wat dat precies is.
Hier nu ook al een tijdje op oerbalans gaat eigenlijk hartstikke goed, maar de laatste maand hier ook verschrikkelijke jeuk mede door de warmte en nu ook nog omdat hij aan het verharen is.
Echt super sneu eigenlijk :(

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 09:19

Die van mij (hoefbevangen stal paard) lijkt juist nu heel erg gekalmeerd qua jeuk.

Misschien toch de weinige suikers die ze krijgt? Ze krijgt alleen probiotica/mariadistelzaad/brandnetel 1x per dag en voor de rest geweekt hooi, vanaf morgen graszaadhooi met weinig suikers.

Als dit de oplossing is, dan laat ik het hooi zo, alleen moet ik wel een vitamine korrel er bij gaan voeren straks. Wat dan?
Had hiervoor Gastro + van Pavo, maar daar zitten flink suikers in. Daarvoor Marstall Force (beviel goed maar at ze slecht).

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 09:36

ik zelf wordt beetje gek van al die soorten voer die beweren dat ze goed zijn. En dat zal best maar als je vergelijkt bijv cavalor sensitive en bijv vitalbix dan zijn de verhoudingen zo raar. Hoe weet je dan wat goed is en wat niet goed is.. Net als vitaminekorrel hoe kies je de beste?? Want allemaal beweren ze goed te zijn..

ik was gister in een winkel met super fijn advies. maar een cavalor dealer en ze zei je zou de sensitive kunnen proberen.. maar als ik die vergelijk met bijv vitalbix breed & grow zit er alsnog meer suikers/zetmeel in de sensitive..

mijn oudere haf krijg subli dieetmix, ben ook geen subli fan.. maar is wel graanvrij/suiker en zetmeel arm. Als ik vergelijk met de fiber force van cavalor dan heeft cavalor wel minder magnesium, vitamines waar baseren ze dat dan op..

ik vind dat voer soms maar ingewikkeld.

vroeger voerde ik gewoon wat paard van stal kreeg en daarna naar het rijden gwn een slobber/biks of iets wat me fijn leek.. als ik kijk wat vroeger mijn oudere haf naar binnen kreeg... toen dacht ik er niet over na.. soms denk ik waarom kan ik dat nu nog steeds niet..

tuurlijk is het goed dat ik meer weet. maar dat ik het los laat en gewoon probeer. En me niet druk maak om alle suikers enz..
Laatst bijgewerkt door plutolover op 21-08-20 09:39, in het totaal 1 keer bewerkt

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 09:37

ja erg he, en er is ook zo ontzettend veel voer!
ook ruwvoer doet een hoop hoor.
ik heb de wei even dicht, gras moet even wat bij groeien.
ze kregen voordroog, maar het was ietsje te nat en de merrie van mij gaat er van aan de diarree.
dus staan ze nu beiden apart met hooi.
is wel van dit jaar,1e snee van bemest land.
maar ik zie mijn ruin met eczeem veel rustiger worden.
de mest is weer mooi normaal, de buik niet zo bol.
en dus minder jeuk.

marlies, ik geef pavo vital. ik meng dat bij de eczemer door subli dieetmix en dat is puur omdat hij dan toch een lekker hapje heeft in plaats van een handvol korrel.
misschien zoiets proberen?

ik had dat testproduct ook,maar hier ging dat dus niet goed.
ik vermoed toch een ingrediënt wat er in zat waar hij niet tegen kan.

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 10:16

Ze nemen het testproduct volgend jaar op in hun assortiment.
Mijn pony reageert heel goed op het testproduct, het enige waar ze nog wat jeuk vertoond is onder haar buik.
Afbeelding

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 10:21

Wat een glimworm!!!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 10:38

Phoe Eliana, wel een glimworm, maar die is wel erg rond zeg, daar schrik ik wel van.
Denk als die meer in model is, dat dat ook voor de eczeem flink kan schelen.

Proberen wil ik altijd hoor, maar vind dat dus wel lastig.
Marstall deed ze het verder goed op maar wou ze moeilijk eten.
Gastro + geeft wel veel meer energie/looplust, maar ze blijft prima hanteerbaar.

Ach eerst maar eens de drie weken stal overleven, laten testen of ze IR ed is en dan beslissen.

Vind jullie inbreng wel erg prettig!

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 10:41

Eliana schreef:
Ze nemen het testproduct volgend jaar op in hun assortiment.
Mijn pony reageert heel goed op het testproduct, het enige waar ze nog wat jeuk vertoond is onder haar buik.
[ [url=m/auBzsK.jpg]Afbeelding[/url] ]

De mijne reageert ook goed en ook alleen soms jeuk onderaan zijn buik

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 10:53

Ben nu ook wel benieuwd naar dat test product!!

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 12:14

Mijn pony zat tegen bevangenheid aan en staat niet meer op gras, alleen op gewogen arm hooi.
Dr spieren zijn wel een eind weg nu omdat ze even niet teveel mocht belasten.
We zijn het wandelen weer aan het uitbouwen en hoop over 2 weken weer te gaan fietsen
Dit was denk 2 maanden terug toen stond ze vol in het werk, beperkt op gras en helaas toch weer tegen bevangenheid aan.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 15:52

Ik ben ook weer aan t kijken naar een ander voer. Met het testproduct ging het eigenlijk vrij goed, nu is het ellende. Jammer dat het pas volgend jaar op de markt komt..
Hij krijgt nu fibra. Hiervoor had ik iets van pavo maar daar ging mn andere van jeuken..
ik zoek eigenlijk een vitaminebrok.
Iemand ervaring met de brok van bio ron?

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 12:09

Zo sneu die plekken. Gelukkig helpt sudocreme wel aardig om het tot rust krijgen...

Afbeelding
Afbeelding

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 23:22

Jep, hier wordt ook veel sudocreme gesmeerd..

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 07:46

ik heb Maximus mijn 2 jarige haflinger gewassen met dermwash van cavalor en daarna ingespayd met swich van cavalor en nu krijgt hij ook een digist supliment voor 4 weken ook van cavalor om zijn darmbalans in orde te krijgen. En heb het idee dat hij minder schuurt.

Gisteren zag ik mijn oudere haf ook schuren (denk eerder door het verharen) maar die heb ik ook gelijk maar gewassen met de dermwash en ingesprayd met de swicht van cavalor.

Fijne van de swicht vind ik dat het kleurvrij is de de anti-jeuk creme van vitalbix had zo bruinachtig kleurtje en daarvan werden de manen/staart ook wat bruinig van.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 08:49

Mijn Arabier staat nu al bijna een maand zonder deken na gebruik van het testproduct. Echt super fijn :))

Ilsje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 16:09

Hoe doen jullie het met de dekens in de herfstperiode? Dit is mijn eerste seizoen met een eczemer...
Het prinsesje met eczeem heeft een heel dun velletje en snel koud/rillen bij regen/wind, zeker na een training.
Bij regenachtig weer doe ik nu een regendeken over de eczeemdeken heen en dat vindt ze prima, maar ik vind het wat dubbelop.
Gebruiken jullie een losse halsdeken en regendeken? Of een eczeemdeken met waterdichte rug? Of zou een regendeken met vaste hals ook voldoende bescherming geven?
Ze heeft vooral jeuk bij de manenkam/hoofd en oren.
Vanaf wanneer zou de deken veilig af kunnen?

Hjartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 18:03

Ik doe een regendeken over de eczeemdeken heen. Afhankelijk van het weer, maar meestal in oktober, doe ik de eczeemdeken af. Ik heb nog nooit een regendeken met vaste hals gebruikt, omdat mijn paard vooral op haar buik jeuk heeft.

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 18:50

Sting schreef:
Ik heb nu sinds een week de Bucas Sweet Itch Light X Eczeemdeken, net nieuw op de markt deze zomer. Ik vind hem ideaal. Normaal ook de RSIH op, maar die vond ik te warm, mijn Haflinger heeft er snel last van. Deze is bovenop van eczeemstof en onderaan vliegenstof. Stuk lichter qua materiaal (niet lichter in totaal gewicht had ik het idee). Heeft wel een (te) lange hals, maar daar ga ik nog wel wat op verzinnen als deze hittegolf voorbij is :D.

Pyjama kan je inderdaad ook nog proberen! En geen enkele webshop die de masters te koop heeft?

Heb je daar een foto van? Ben nieuwsgierig. Misschien ook wel iets voor mijn dier.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 21:07

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 22:34

Ik heb een deken die aan de bovenkant van regenstof gemaakt is en aan de onderkant vliegenstof. Daar staat hij nu ook onder.