Geen idee wat die weegt,maar denk zo 350 maar wil wel graag weten wat nou de dagdosering is ,staat vast wel ergrens op internet,ik zoek het later wel op
staart en maneneceem bedoel ik... de ee zegt wel de andere niet hmmm
tiwi1969
Geplaatst: 27-07-15 13:38
Veel supplementen houden een lage dagdosering aan maar dat zet geen zoden aan de dijk, lijkt voordelig maar is het niet.
Voor een normaal rijpaard van 600 kg is de minimaal werkzame dosering voor hoeven 30 Mg per dag, voor huid zou ik het niet weten. Voor Appie, die ik eigenlijk vanaf de foto's toch wel iets zwaarder geschat had, 400 tot 450 kg, lijkt dan 25 Mg in ieder geval niet te weinig.
Anoniem
Geplaatst: 27-07-15 13:49
ellepel schreef:
Geen idee wat die weegt,maar denk zo 350 maar wil wel graag weten wat nou de dagdosering is ,staat vast wel ergrens op internet,ik zoek het later wel op
350 is wel licht denk aan foto''s te zien eerder richting 450.
Biotine doet pas wat op de langere termijn, pas rond de 3/4 maanden moet je resultaat zien/verwachten. Ik had ooit paard met vreselijk slechte hoeven die stond om die reden op biotine. Na 4 maanden zag je blijvende verbetering.. En heel wat keren vijlen en bijwerken. Nu is dit anders dan huid. Maar mijn hoefsmid zij dat voor huid/haar ong hetzelfde is.
tiwi1969
Geplaatst: 27-07-15 15:20
Ondertussen in mijn slaapkamer:
Buikflap aan mijn rsih knutselen, niet zo goed als een grote Boett buikflap, maar beter iets dan niets.
Ik had ook even de oude grijze en de nieuwe groene rsih op elkaar liggen, precies even groot, dus geen langere zijkanten bij de buik.
ellepel
Geplaatst: 27-07-15 16:11
Appie is niet zo groot he, die is maar 1m38 geen idee wat hij weegt,ik ontworm altijd voor 450 hoor,dat wel
Even aan het zoeken geweest,maar 20mg word aangeraden voor het beste resultaat maar ik kom dus ook tegen dat als een paard voldoende gras eet biotine geven eigenlijk niet hoeft. paarden met slechte darmwerking (oude paarden,) en slechte hoeven zouden er baat bij hebben nou, appie eet gras en heeft prima hoeven,dus dan ga ik het niet doen.
Ook nog gekeken naar zink, dat is ook goed voor de huid,maar wederom, in gras zou voldoende zitten. en appie staat momenteel volop in het gras. Doe ik maar even niet, even een tijdje zonder supplementen is ook wel goed
Tiwi, ik zit ook wel es te knutselen met de dekens. ben benieuwd naar het eind resultaat
Angeliqueeee
Geplaatst: 27-07-15 17:11
Hallo!, Ik ben nieuw op bokt.nl en ik weet niet of dit de juiste manier is om vragen te stellen maarrr...
Ik heb twee pony's waarvan één met zomereczeem en de andere pony vindt het onwijs leuk om ander mans dekens stuk te bijten. We zijn er een beetje zat van om haast twee keer per jaar een nieuwe deken te moeten kopen, dus nu wil ik liever investeren in iets dat ook daadwerkelijk lang mee gaat. De RSIH zou van hele goede kwaliteit zijn, maar overleeft hij dan ook de tanden van een paard? Ook schuurt de pony die hem op moet, want eczeem dekens helpen blijkbaar nooit genoeg.
Is er iemand die hetzelfde probleem had als ik en een goede oplossing heeft gevonden??
Met dit weer heb ik nu de eczeem onder mijn regen deken gezet...
ellepel
Geplaatst: 27-07-15 18:34
De rsih is zeker bestand tegen paardentanden! appie bijt er zelf in en een weidegenootje trekt er aan en de deken is nog steeds heel. zou ik dus zeker doen
tiwi1969
Geplaatst: 27-07-15 19:18
Over het algemeen wel maar ik heb er eentje gehad van een week oud die opeens in 5 stukken in de wei lag.
Wat ermee gebeurd is weer ik niet, maar van die deken komt dus de stof van de buikflappen. Deze had ik vorig jaar al gemaakt maar toen zaten ze met de ronde kant naar achteren. Ik dacht zo de buik verder af te dekken, maar werkte toch niet zo fijn. Nu zit de ronde kant naar voren en dekt de singelplek mooi af.
Voor de bevestiging naar voren gebruik ik een elastisch bilkoord van Bucas, met een paar knopen erin om hen korter te maken.
En dan nog eentje van mijn knappe meisje met al haar manen nog.
Ja ik ben er voor nu wel blij mee, maar heb toch graag een boett buikflap erbij omdat die verder naar achteren afdekt. Ik weet niet of ik die erover heen doe of in plaats van. Dat vogel ik uit zodra ik er eentje heb
Alex staat met dit weer lekker bloot, ook omdat ie net bijna 3 weken in zijn deken heeft gestaan zonder dat hij die afkreeg zo nu en dan (werd verder wel gevoerd en in de gaten gehouden). Maar toen had hij dus de laatste restjes wintervacht vastzitten in de deken. Alleen nu stond hij vandaag te rillen toen hij van de wei afkwam door de regen. Hij is het niet meer gewoon om nat te regenen, omdat de deken aardig waterafstotend is. Ik heb hem een beetje droog gewreven en zijn hooinet goed gevuld.
Ik durf ze nu echt niet bloot te zetten, als de zon even gaat schijnen op het natte land barst het hier van de knutten.
ellepel
Geplaatst: 27-07-15 21:55
Appie heett met dit weer een vliegendeken op,die droogt net even wat sneller dan de rsih, en is voor eem dagje prima te doen
Yinthee
Amadeus <3
Geplaatst: 27-07-15 22:08
Die van mij gaat echt geen dag in het seizoen zonder eczeemdeken hoor Dan kan ik er vergif op innemen dat hij de volgende dag alles kort en klein schuurt van de jeuk. Dat risico neem ik niet. (En dat gun in mijn maatje ook niet.) Met een (paar) buitje(s) is hij zo weer droog als de temperatuur verder gewoon oké is. Als het straks weer kouder wordt gooi ik er gewoon een regendeken overheen bij regenachtig weer. Met dat weer van vandaag en de afgelopen paar dagen heeft hij 's nachts op stal gestaan (normaal 24/7 in de zomer) en zaterdag en vandaag overdag ook maar op stal.. Is even niet anders, liever een dagje binnen dan een ziek paard of paard wat jeuk heeft. (Uiteraard wel nog even in de paddock gestaan en gelongeerd/gereden toen het wat opklaarde). En gelukkig vind hij het helemaal niet zo erg om binnen te staan, je doet hem er ook echt geen plezier mee hem in rotweer buiten te zetten..
Bij ons zijn de knutten nagenoeg alleen in de schemering aanwezig en met zulke temperaturen als vandaag zijn er geen knutten. Maar morgen gaat hij gewoon weer onder de deken. Heb dit jaar sowieso nog maar zeer weinig van die vliegjes gespot hiero. Alex was donderdag echt gewoon blij dat zijn deken af was, ook is hij nog steeds niet compleet verhaard(wel bijna), hoop dat de laatste restjes er nu uitgeregend zijn
Heeft iemand interesse in een flesje derfen lotion? Ik had het aangeschaft na veel positieve reacties over dit middel op plekken waar mijn eczeem paardje veel last heeft. En ik vind het ook goed helpen! Je hebt alleen twee soorten: de 'original' die bruin is en sterk ruikt, en de 'clear' versie die dus kleurloos is en iets minder ruikt. Ik was gewoon voor de original gegaan, maar hier worden de haren van mijn schimmeltje erg vies bruin van Dus ik heb nu toch de clear aangeschaft. Maar het is vrij duur spul (meer dan 20 euro per flesje) en ik heb denk ik nog geen kwart ervan gebruikt. Voor een 15 euro inclusief verzendkosten mag iemand het van mij overnemen!
Angeliqueeee
Geplaatst: 28-07-15 15:45
Hallo iedereen! Ik heb 2 pony's waarvan één met zomereczeem en de andere is dol op dekens verscheuren. Nu waren we er zat van om twee keer per jaar een nieuwe deken te moeten kopen en investeren we liever in iets dat heel blijft. Maar nu is de vraag, wat voor deken overleeft de tanden van een paard? De dekens van Bucas schijnen erg sterk te zijn, maar ook zodanig sterk dat mijn pony hem niet kapot krijgt met zijn tanden?? als iemand hier ervaring mee heeft dan hoor ik het graag! zeker aangezien het vrij dringend is, want er moet snel weer een nieuwe deken op Is de RSIH nou trouwens waterdicht of niet, want dat vind ik erg onduidelijk. en iets over een linersystem?
Tiwi dat heb je slim gedaan !! Ga ik straks is even aan mijn moeder laten zien!!
happytime
Geplaatst: 28-07-15 16:27
Angelique: de RSIH kan aardig wat sloopwerk hebben,en de liner is een regendeken die eronder vastgemaakt kan worden. ik heb zondagavond bij epplejeck de RSIH besteld(met 25% korting) en nu net in huis wat een service.....
"Gelukkig" zijn er veel mensen met het zelfde probleem..
Ik heb een shetlander van 7 jaar die nu ineens vanaf een paar maandjes begint te jeuken. In zn staart is niks te zien, niks aan het handje. En zijn voorpluk en bovenste manen ook niks aan de hand. Het is echt alleen vanaf zijn schoft tot halverwege zijn nek. Helaas heeft hij in een maand tijd dat gedeelte al half weg geschuurd. Nog wat zielige lange sprietjes hangen er. Dus ik denk: koop een eczeemdeken. Dit hielp goed tegen de jeuk:
Helaas is mijn shet een enorme sloper en binnen 3 weken ligt het deken dus in stukken. Het is ook een fijne stof, maar aangezien het bij zijn borst/schouder openligt ga ik er niet vanuit dat dit door schuren komt. Hij schuurde namelijk ook een stuk minder met het deken op. We hebben houten hekken, houten stal en bomen, dus helaas kan hij altijd een manier verzinnen om te schuren. Maar dit was dus gelukkig wel een stuk minder met deken op.
Ik ga proberen dit deken eerst te naaien, kijken of dat werkt. Maar dit deken schuift ook naar achter bij hem. Misschien is dat ook een reden dat het gescheurd is? Probleem nu is dat ik dus als ik deze genaaid heb en het blijkt nog niet te werken ik een andere deken wil. En nu twijfel ik dus tussen deze 2:
Ik zie hierboven al mensen met dezelfde dekens, en heb al wat gelezen. Zie dat de dekens ook wat dikker zijn, dus extra stevig. Lijkt me goed, toch? Welke zouden jullie aanraden?
Ik heb verder totaal geen ervaring met zomereczeem.. dus ga nog even op mijn gemak dit topic doorlezen, maar alle tips zijn welkom. Het is gelukkig beginnend en niet zo ernstig als wat ik soms voorbij zie komen, dus hoop gewoon heel erg dat ik aan een deken alleen genoeg heb..