Ik ga wel even verder zoeken over turmeric/curcuma,aangezien ik dat geef en het niet de bedoeling is dat zijn cortisol nog hoger word.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Maris schreef:Dus Focussed, eigenlijk is nog niet bekend waarom PPID paarden met/ondanks een hoog cortisol gehalte meer kans hebben op ontstekingen ?
Misschien dat de HB bij PPID paarden meer te maken heeft met de IR die sommige paarden ook hebben ?

Nammie! Zelfs ik snap het nou... 

Nammie schreef:Dat schommelt heel erg per 24 uur , juist omdat het prooidieren zijn.
Maar , hier een linkje met ''normaalwaarden''
http://www.uu.nl/SiteCollectionDocument ... d-rund.pdf
computer is nog niet zo ver gevorderd
Maris schreef:Door die vermeerderde omzetting van eiwitten naar suikers ontstaat spierverlies en mindere werking van immuunsysteem. En ook die langere haren geloof ik ( stond in dat duitse artikel ) ?
Alleen waar komen dan die krullen en kruinen vandaan ?
) Pandora2 schreef:Krullen en kruinen komen misschien door een veranderde haarstructuur ? Ik denk dit zomaar omdat ik verleden jaar een schaapje had en dat haar was duidelijk anders van structuur dan ze nu heeft...leek een beetje op mamoetharen ( niet dat ik al ooit een mamoet tegenkwam, maar daar leek het in elk geval op)
Nou dit jaar afsluiten met 600 euro dierenarts kosten voor mijn ponytje en daarnaast heb ik nog een paard, die gelukkig niks mankeert
Nou hopen op een jaar waarbij hij gewoon normaal blijft doen
Pandora2 schreef:Buscopan is een pijnstiller/darmontspanner, wordt voor zover ik weet altijd in eerste instantie gespoten bij elke vorm van koliek. Bestaat voor mensen ook trouwens, in pillekes dan...
maar ach alles is weer goed, ben allang blij dat ik pergolide kan geven! Batlow schreef:maar hij had dus helemaal geen koliekmaar ach alles is weer goed, ben allang blij dat ik pergolide kan geven!