Ik ga wel even verder zoeken over turmeric/curcuma,aangezien ik dat geef en het niet de bedoeling is dat zijn cortisol nog hoger word.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Maris schreef:Dus Focussed, eigenlijk is nog niet bekend waarom PPID paarden met/ondanks een hoog cortisol gehalte meer kans hebben op ontstekingen ?
Misschien dat de HB bij PPID paarden meer te maken heeft met de IR die sommige paarden ook hebben ?
Nammie schreef:Dat schommelt heel erg per 24 uur , juist omdat het prooidieren zijn.
Maar , hier een linkje met ''normaalwaarden''
http://www.uu.nl/SiteCollectionDocument ... d-rund.pdf
Maris schreef:Door die vermeerderde omzetting van eiwitten naar suikers ontstaat spierverlies en mindere werking van immuunsysteem. En ook die langere haren geloof ik ( stond in dat duitse artikel ) ?
Alleen waar komen dan die krullen en kruinen vandaan ?
Pandora2 schreef:Krullen en kruinen komen misschien door een veranderde haarstructuur ? Ik denk dit zomaar omdat ik verleden jaar een schaapje had en dat haar was duidelijk anders van structuur dan ze nu heeft...leek een beetje op mamoetharen ( niet dat ik al ooit een mamoet tegenkwam, maar daar leek het in elk geval op)
Pandora2 schreef:Buscopan is een pijnstiller/darmontspanner, wordt voor zover ik weet altijd in eerste instantie gespoten bij elke vorm van koliek. Bestaat voor mensen ook trouwens, in pillekes dan...
Batlow schreef:maar hij had dus helemaal geen koliekmaar ach alles is weer goed, ben allang blij dat ik pergolide kan geven!