Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
orca schreef:volbloedfan schreef:Rhino heerst momenteel ook in provincie groningen/Drenthe
zou je misschien een bron vermelding willen geven want als dit waar is dan gaat het als een olievlek over Nederland
rowo schreef:_Esther_87_ schreef:http://www.deveerkracht.nl/bestanden_ht ... _upd01.htm
Lees hier het verhaal van manege de Veerkracht. Respect voor Jan en Janneke en alle medewerkers, hopelijk komt de rest van de paarden er goed bovenop.
Jeetje wat een heftige situatie... alleen ik vraag me af hoe dat is gegaan bij de Lingehoeve, want daar is 1 paard naar toe gebracht. Is die in quarantaine geweest daar om verspreiding via de kliniek te voorkomen?
Volgens mij, als 1 van de weinigen, maak ik me nog niet zo'n zorgen. De abortus en verkoudheids variant is voor de meeste, niet dragende en gezonde, paarden prima te overleven. De neuro variant komt niet veel voor en is voor mij nog ver weg. Oppassen met contact onderling en met andere paarden. Maar goed, misschien denk ik er wel te luchtig over.
ambre schreef:Nee hoor rowo,zo denk ik er ook over.
Je neemt iedere keer als je naar een vreemde stal gaat een risico.
Bij ons gaan de clublessen ook gewoon door.Zijn allemaal mensen uit de directe omgeving en hier nog niet gehoord van rhino.
riagr schreef:Dodo: dit vind ik eigenlijk echt niet kunnen.....
Marga schreef:Er is een update op de VN, aan het einde van deze middag wordt een nieuwe update verwacht:
[VN] Rhino uitbraak in Nederland *Update 4 maart 2012 13.54 uur*
Shalot schreef:In regio Utrecht word ook al diverse maatregelen getroffen.
-meeste stallen gaan en zijn dicht voor anderen
-Niet op andere stallen
-geen paarden van buitenaf
-geen paarden van het terrein
regio Utrecht nog geen verdachten maar diverse stallen nemen wel maatregelen. Op de hoop dat het beperkt word. Oja Woubrugge is 30 km af van regio Woerden. 30 km lopen is aardig wat. Maar voor een virus is dit zo overgevlogen
rowo schreef:ambre schreef:Nee hoor rowo,zo denk ik er ook over.
Je neemt iedere keer als je naar een vreemde stal gaat een risico.
Bij ons gaan de clublessen ook gewoon door.Zijn allemaal mensen uit de directe omgeving en hier nog niet gehoord van rhino.
Hier in Twente wel rhino, maar de abortus variant. Voor mijn paarden niet gevaarlijk en ik heb geen contact met mensen die dragende merries hebben. En mensen die wel dragende merries hebben, nemen imo zelf het risico als ze toch op concours gaan.
Ik vind dat er hier over het algemeen onwijs paniek wordt gezaaid.
demo_love schreef:ivy_power89 schreef:poeh,
vraag me af, of er niet een kaart gemaakt kan worden waar alle bekende besmettingen op te zien zijn.
Net als een soort griep kaart
Ja, dat zou tenminste nuttig zijn, maar volgens mij is dat precies wat de knhs NIET wil!
Het zal me een zorg zijn wat voor reputatie besmette bedrijven krijgen, ik hoop toch dat de gezondheid voor duizenden paarden voor gaat?
Iejoorr schreef:Bij HorseZone is het helaas raak
Mijn verzorgpaard staat daar maar ik kom daar tijdelijk even niet meer.
Heb een keuze tussen 2 stallen moeten maken en dat heb ik dus ook gedaan.
Safety first!
Vientje schreef:Ik las ook dat de grote fotomeeting waar iemand van onze stal morgen heengaat gewoon doorgaat. Ga straks ff informeren of zij inderdaad heen gaat met haar paard, maar in geval dat ze inderdaad gaat ga ik daar wel even mijn mening héél duidelijk over delen.We zitten dan wel in het noorden, maar toch. Kom zeg, je weet níks op het moment, waarom risico nemen??
Zou het van de zotte vinden om voor zoiets stoms als een fotomeeting van een ander míjn paard (en de andere 100 op stal) in risico te hebben. Haar weerstand is door een zware winter verdomde laag, als iemand bij ons wat binnenhaalt is de mijne de eerste die het overpikt en ziek wordt.
Meldingsplicht zou ik op dit moment zeker geen verkeerd idee vinden!
rowo schreef:Shalot schreef:In regio Utrecht word ook al diverse maatregelen getroffen.
-meeste stallen gaan en zijn dicht voor anderen
-Niet op andere stallen
-geen paarden van buitenaf
-geen paarden van het terrein
regio Utrecht nog geen verdachten maar diverse stallen nemen wel maatregelen. Op de hoop dat het beperkt word. Oja Woubrugge is 30 km af van regio Woerden. 30 km lopen is aardig wat. Maar voor een virus is dit zo overgevlogen
Rhino kan zich niet door de lucht over 30km verspreidenWeet niet waar je die wijsheid vandaan haalt?