Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sleeper schreef:Heeft iemand ervaring met het toedienen van medicijnen voor het hoesten via een kap die je op de neus zet? Voor mijn paard heb ik alles al geprobeerd maar het hoesten blijft. De da had het over flexineb equine nebuliser of over iets wat je op 1 neusgat zet. Er zit een behoorlijk prijsverschil tussen beide dus dacht eens vragen of iemand ervaring heeft.
Sleeper schreef:Heeft iemand ervaring met het toedienen van medicijnen voor het hoesten via een kap die je op de neus zet? Voor mijn paard heb ik alles al geprobeerd maar het hoesten blijft. De da had het over flexineb equine nebuliser of over iets wat je op 1 neusgat zet. Er zit een behoorlijk prijsverschil tussen beide dus dacht eens vragen of iemand ervaring heeft.
bertine37 schreef:Sleeper schreef:Bedankt voor jullie reactie's. Besloten om voor een 1 neusgat vernevelaar te gaan. Die andere kost 800,- en dat vind ik wel erg veel geld. En zo te lezen hier hoeft dat dus niet.
Kijk even op mp. Soms heb je voor een paar tientjes een vernevelaar.
Anoniem schreef:Mijn pony heeft een paar jaar terug flink hoest klachten gehad.
4 jaar terug ongeveer geloof ik.
Heb me hier toen ook wel gemeld, hij was echt erg ziek.
Inmiddels staat hij alweer jaren buiten maar nu sinds een paar dagen hoor ik af en toe een kuchje.
Geen snot geen slijm, niet ziek wat dan ook.
Hij staat dus lekker 24/7 buiten met ruwvoer wat misschien nu net even een wat mindere baal is.
Nu vind ik elk hoestje eng(door de ervaring van toen), is er ook iets natuurlijks wat iets kan helpen of verlichten
Het is een beetje een droog kuchje. Maar dan gewoon af en toe...
Anoniem schreef:Mijn pony heeft een paar jaar terug flink hoest klachten gehad.
Inmiddels staat hij alweer jaren buiten maar nu sinds een paar dagen hoor ik af en toe een kuchje.
Hij staat dus lekker 24/7 buiten met ruwvoer wat misschien nu net even een wat mindere baal is.
Nu vind ik elk hoestje eng(door de ervaring van toen), is er ook iets natuurlijks wat iets kan helpen of verlichten
Tancreda4 schreef:@ Sleeper, ja heb ik ervaring mee. Sinds januari vernevel ik.
Ik heb 4 (of was het 5) maanden gewerkt met een babyinhaler. Werkte prima. Inmiddels ben ik overgegaan op de Flexineb, omdat het chronisch is en ik hiermee ook langere tijd kan vernevelen ipv alleen maar medicatie pufjes kan toedienen. Ze is 3 weken in Utrecht geweest in de dampbox, en daar was ze ook van opgeknapt, dus vandaar mijn keuze de flexineb omdat ik daar hetzelfde mee kan vernevelen als in de dampbox. Duur grapje, maar ik vind het een goede investering en tot dusver wel blij mee.
Ik heb overigens een equihaler te koop. Ik heb deze gekocht via marktplaats (tweedehands) maar zelf nooit gebruikt. Ik heb hem aangeschaft omdat het er naar uit zagdat ik nog langere tijd moest vernevelen en deze is wat groter zodat het beter over een neusgat past. Echter zelf nooit gebruikt, omdat ik toch uiteindelijk voor de Flexineb heb gekozen.
Dus mocht iemand hier interesse in hebben, stuur een pb.
Het is zo een (zal ook even eigen foto's maken)
[ Afbeelding ]
@ Bertine; hoe vernevel je het aan je paard? Gewoon voor de neus houden?
Oh lees het al, grasmasker. Heb je die dan ook dicht gemaakt?
Tancreda4 schreef:Dat doet het apparaat. Er zit een medicatie cub op van 10 of 30 ml, duurt ongeveer 15 minuten per behandeling (verschilt wat je verneveld, en hoeveel). Ik doe voornamelijk fysiologisch zout en wissel het af met Balsamic Air van Audevard.
Ja, het is een investering, maar het is om mijn paard gezond en stabiel te houden zodat ze nog jaren mee kan en het meer dan waard
Nandos schreef:Anoniem schreef:Mijn pony heeft een paar jaar terug flink hoest klachten gehad.
Kan best door een mindere baal komen. Mijn merrie heeft een stofallergie/schimmelallergie. Ze hoeft maar hooi te zien, dus niet eens te ruiken of eten bij wijze van spreken en ze begint al te kuchen. Ik zou het even in de gaten houden en het hooi (of geef je kuil?) lekker nat maken. Misschien zijn, zijn luchtwegen een beetje geïrriteerd door wat stof of schimmel in t ruwvoer of eventueel pollen.. De irritatie roept reactie op en voor gevoelige paardjes is dat snel hoesten. Geef iemand met een allergie voor appels maar eens een stukje appel, dan heb je gelijk jeuk in je keel en mond!
Tancreda4 schreef:@ Sleeper, ja heb ik ervaring mee.