Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
singasong schreef:[
En wat brengt die wetenschappelijke onderbouwing en behandeling voor goeds aan een paard (jouw paard bijv.)? Ik moet er hier in topic nog één voorbij zien komen die er gezonder van is geworden.
Jannepauli schreef:singasong schreef:[
En wat brengt die wetenschappelijke onderbouwing en behandeling voor goeds aan een paard (jouw paard bijv.)? Ik moet er hier in topic nog één voorbij zien komen die er gezonder van is geworden.
Zo'n opmerking en die misselijke sneer naar mijn paard tekent je.
Maar voor de goede orde: ook de mijne leeft nog steeds hoor en met passen en meten hebben we dankzij holistische wetenschap de IR goed onder controle.
singasong schreef:Jannepauli schreef:Zo'n opmerking en die misselijke sneer naar mijn paard tekent je.
Maar voor de goede orde: ook de mijne leeft nog steeds hoor en met passen en meten hebben we dankzij holistische wetenschap de IR goed onder controle.
Ik vond die sneer naar mijn paard en mijn 'deskundigheid' anders ook niet echt sociaal!
Jannepauli schreef:Bedoel je met '12 uur nuchter' dat het paard 12 uur voor de bloedafname niet heeft gegeten ( geen krachtvoer, gras of hooi)?
Dan is de uitkomst niet betrouwbaar.
Heb je voor insuline alleen maar < 2,0 en niet de exacte uitkomst in mg/dl ?
Op basis van de huidige cijfers is je paard niet IR.
Jannepauli schreef:Laten we vaststellen dat tegen iemand zeggen dat iets 'onzin' is, het de conversatie er niet makkelijker op maakt. Jij zult het ook niet prettig vinden als ik jouw geloof in antennes en doormeten ook onzin vind. Dus geef ik er geen commentaar op of zal ik me wat milder uitdrukken in de vorm van "mijn ervaring is...". Zo blijft een ieder in z'n waarde - Een beetje respect zou je sieren.
Anyway: wat Trias Omega betreft: prima, maar we hebben het hier over de combinatie van de Omega's. Een paard met IR heeft meestal vetplekken op het lichaam: weet je nu iets van dat verschijnsel, dan zou je kunnen bedenken dat het overtollige vetweefsel hormoonafgifte bevordert, maar ook ontstekingsstoffen ( vandaar de soms keiharde manenkam). Ga dan in hemelsnaam niet een ontstekingsbevorderende Omega 6 olie toevoegen, dan kachelt het paard alleen maar achteruit. In het geval van een IR paard dus alleen omega 3.
flappie2 schreef:Nee ben niet bij Laarakker geweest, en dat ga ik ook niet doen. Ten eerste omdat de bodem van de geldkist al lang berijkt is sen ten tweede omdat ik niet zo'n hoge pet op van Laarakker. Dat een homeopaat op basis van de klachten en onderzoek kan bedenken wat het paard mankeerd en wat er nodig kan zijn om het paard op te laten knappen prima. Maar.dat een antene / wiggelroede moet aanwijzen wat een paard mankeerd daar geloof ik niet zo in, ben daar te nuchter voor denk ik.