[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

kilkelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 09:00

Ik weet niet welke zaken allemaal al besproken zijn, maar weet wel dat het een heel vervelende kwaal is.
Zelf heb ik goede ervaringen met het nat maken met zout(kg op 5 liter water) van de manen en staart, zodra de zon schijnt. Ook helpt het dik insmeren met uierzalf om de jeuk te verminderen. Ik bedoel dus de vette zalf, niet de creme.

SanneT84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 10:19

hoi allemaal,

mijn verzorgpaard(tinker) heeft haar halve staart er al afgeschuurd. na goed kijken heeft ze allemaal schilvers.
maar op haar benen(voornamelijk onderbenen) heeft ze ook allemaal schilvers.. verder geen wondjes ofzo.. het zijn allemaal kleine witte schilvertjes over haar hele onderbenen verdeeld.. ook aardig veel haar zit er. als ik dat haar weghaal, gaan schilvers ook mee, maar verdwijnen niet. wat zou dat op de benen kunnen zijn, en wat kan je er tegen doen?

Zendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 10:24

Ik heb toch maar die Hippo Itch-care gel besteld bij de paardendrogist en gewoonweg super spul.
Jeuk bijna direct weg in minuten , wondje op zijn koker heel mooi hersteld.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 10:47

sjar schreef:
Mijn haflinger had vorig jaar bijna geen manen meer, alle spullen uitgeprobeerd maar niks werkte. Ik heb nu spul gekregen van de veearts en mijn haflinger is als het ware proefkonijn, het is op basis van vitamine en mineralen, verder spuit ik de manen in met zeezout. Dit werkt tot nu toe goed.

weet je ook hoe het heet en wat er allemaal inzit?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 10:54

SanneT84 schreef:
hoi allemaal,

mijn verzorgpaard(tinker) heeft haar halve staart er al afgeschuurd. na goed kijken heeft ze allemaal schilvers.
maar op haar benen(voornamelijk onderbenen) heeft ze ook allemaal schilvers.. verder geen wondjes ofzo.. het zijn allemaal kleine witte schilvertjes over haar hele onderbenen verdeeld.. ook aardig veel haar zit er. als ik dat haar weghaal, gaan schilvers ook mee, maar verdwijnen niet. wat zou dat op de benen kunnen zijn, en wat kan je er tegen doen?

ik ken dat wel van tinkers, het kan toch komen van mijt dus is het wel een goed idee om daar tegen te gaan behandelen.
staat ze ook veel te stampen met de benen?

pas in elk geval je voeding aan, zo min mogelijk suikers,en dus geen vet gras!
je kunt wassen met een middel tegen mijt,maar je kunt ook gaan wassen met een betadineshampo of shampo tegen roos( wel een milde shampo)

soms zie je die schilfers door het verharen,op de benen blijven de dode huidschilfers dan meer achter.
door wassen gaat het dan beter weg

Zendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 11:15

opisop_shop schreef:
sjar schreef:
Mijn haflinger had vorig jaar bijna geen manen meer, alle spullen uitgeprobeerd maar niks werkte. Ik heb nu spul gekregen van de veearts en mijn haflinger is als het ware proefkonijn, het is op basis van vitamine en mineralen, verder spuit ik de manen in met zeezout. Dit werkt tot nu toe goed.

weet je ook hoe het heet en wat er allemaal inzit?

Is dat niet dat nieuwe middel itch-care gel ?

Ik had het net gekocht toen mijn DA ermee aan kwam 1 dag later , resultaten schijnen boven de 99 % te zijn?
Het werkt perfect dat kan ik je wel zeggen.
En echt duur is het dit keer eens niet .

SanneT84

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 11:24

dank je wel voor je bericht. naar mijn idee staat ze niet met haar voeten te stampen.. dus ze lijkt geen jeuk te hebben.. ook geen korsten.. echt alleen schilvers

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 12:03

ellepel schreef:
dit is dan dus wel jammer he
http://lh4.ggpht.com/_2Spm2aZVrLc/TB-f6 ... CT0045.JPG

maar dus wel echt veel eczeem op zijn hoofd :+

hoe weet je dat?
indi heeft ook gekke plekken op oren en hoofd en verder nergens. er is een afkrapselding genomen, maar ik weet nog niet wat t is. tis nu wel weer mooi rustig, maar ben heel benieuwd wat t was.

sjar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 12:34

Het is geen itch car gel. Het is een zakje met poeder wat ik moet mengen met water, vervolgens moet ik daarvan 2ml per dag door het voer doen. Op plekken waar het erger is kan ik een gel doen. Ik zal na kijken hoe het spul heet.

Zendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 13:21

Oh, nee dat is Cavalesse

_hill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 18:02

Mijn paard heeft dit weekend zonder deken gestaan. Het waaide erg hard en was koud.. het gaat echt nog steeds perfect :)) Ben net gestopt met drainage, zullen zien hoe en wat.

J4Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 19:35

Let op!! Als het zomereczeem is denk dan eens aan Befix.
Ga in Belgie een willekeurige ruitershop binnen en ze zullen je dat adviseren. Het maakt de huid lekker zacht en zorgt ervoor dat het haar weer super groeit.

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 21:16

Jamilla nu een maand zonder deken. 24/7 buiten met Derfen.
Afbeelding
Afbeelding

SanneT84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 21:38

hoe kan je verschil herkennen tussen zomereczeem en mijten?

Kiim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 21:49

Die ziet er super uit zeg!
Hoe zit dat eigenlijk met die derfen, krijg je dat er ook een beetje uitgewassen?
Ik zou nog foto's maken van mijn haflinger met derfen, het ziet er niet uit :)).
Afbeelding
Ze is er zelf ook niet zo happy mee geloof ik :Y)

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 21:53

Beetje Droopy-eye zo, haha.

Maar hier gaat het nog steeds goed. Zou afgelopen zondag weer smeren, maar gezien ik hondsberoerd was heb ik het gelaten voor wat het was. Gisteren ook niet geweest, vandaag zodanig opgeknapt dat ik even bij m'n beestje moest kijken en het heeft me goed gedaan. :j

Ook gaat het bij haar nog goed, gelukkig hebben we slecht weer gehad dit weekend, ze heeft geen/weinig jeuk gehad, ondanks dat ik 3 dagen niet gesmeerd heb. :) Nu weer lekker ingesmeerd, komende dagen goed in de gaten houden. :)

Kiim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 21:58

Denken jullie trouwens dat je het een heel seizoen volhoud met 1 fles.
Ik heb het idee dat dat niet gaat lukken, maar ik kijk wel. Als het werkt is 2 flessen in verhouding ook niet zo duur!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 22:01

Kiim schreef:
Hoe zit dat eigenlijk met die derfen, krijg je dat er ook een beetje uitgewassen?

Op de site van Vidoma staat het volgende

Eind dit jaar verwacht Animaderm met een shampoo te komen die zorgt voor een zelfde goede verzorging als de Derfen-Lotion, met als bijkomend voordeel dat de donkere kleur van Derfen uitgewassen kan worden. Praktisch als het paard op wedstrijd gaat of met een show meedoet. Animaderm ontwikkelt meerdere producten en we zullen iedereen op de hoogte houden van de ontwikkelingen.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 22:05

waar kun je dat derfen krijgen eigenlijk?

Die van mij had vandaag heeeeel licht haar staart weer geschuurd.
Vorige week ontwormd, drainage heeft ze gehad.
Maar lijkt wel of ze door de drainage weer jeuk krijgt, snap er niets van.
Was toch net weer aan het afbouwen.

Mijn staleigenaar voert haar nu, en heb het idee dat ze teveel krijgt.
Dus heb nog eens nadrukkelijk op haar staldeur met krijt erop gezet dat ze heel weinig mag.

Nou ja, de lente zijn we goed doorgekomen.

Maar hoop wel dat het zo blijft.

Kiim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 22:06

Ja dat had ik hier ergens in het topic ook gelezen.
Ik vroeg me alleen af hoe dat dan zat met wassen met normale shampoo

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 22:08

ik heb vandaag de Horze-deken gepast en helaas was hij te klein. De hoofdkap zat er overigens niet bij dus daar heb ik een mail achteraan gestuurd!
De deken zelf ziet er echter echt heel erg fijn uit en dat wordt volgens mij op geen enkele website echt goed verteld, daarom hier even mijn bevindingen:

- de stof ziet er echt goed uit, stukken steviger dan de Pagony/EJ en andere bruine look-a-likes
- de buikflap is heel breed; ondanks dat de deken zelf te klein is, past de buikflap heel goed
- de staartflap is met een klittenbandje, dus geen vieze billen/staarten (mits de deken goed past verder ;) )
- OPVALLEND: de bilriemen hebben een fleece-hoes, dus ideaal voor paarden met gevoelige beentjes!
- bevestiging voor de hoofdkap zit er al aan, hierdoor wel alleen met kap veilig in gebruik denk ik ivm anders een loshangende clip voor de schoft (als je echt geen kap wilt gebruiken kun je die er uiteraard afknippen)
- NADEEL: de riemen op de rug zitten erg ver naar voren. Maar dit was ook een maatje te klein voor Wisse dus wellicht zitten ze in zijn eigen maat wel verder naar achteren.
- NADEEL: De buikflap sluit niet met een klip aan de deken vast (tussen de voorbenen door) maar met een dubbele klittenbandsluiting. Dit lijkt mij toch wat slijtage-gevoelig. Zou voor mij geen reden zijn om hem niet te kopen overigens, daar valt wel een clip op te naaien als het steeds los zou gaan.

Ik ben wel erg tevreden en baal echt heel erg dat Wisse hem niet past. Hij heeft dekenmaat 205, past ruim genoeg altijd en dit was maat XL (195/205) maar is helaas toch echt een maat te klein.
Maar omdat ik hem in de aanbieding heb gekocht en dus maar een paar tientjes heb betaald incl verzenden :D denk ik dat ik hem gewoon houd en er een lap stof tussennaai zodat hij langer wordt :Y)

Kiim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 22:11

Was dat die hele lichte kleur deken?
Je mag m ook doorsturen hoor, voor die paar tientjes :))

aam_mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 22:12

Opisop_shop, zou je er een foto van kunnen maken? De deken klinkt namelijk wel goed als je het zo vertelt? Waar heb je hem gekocht en is het een soort Boett kwaliteit?

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 22:12

Een Derfen Shampoo zou wel fijn zijn!

Ik betwijfel ook of ik met één fles ga toekomen, maar ach... zoals het nu gaat hoor je mij niet klagen hoor. Ben maar al te blij dat ik momenteel van de dekens af ben.

Kiim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 22:14

Ja. Salt heeft nog wel een deken op en die gaat voorlopig ook nog niet af. Ik hoop dat ze zo en met deken gewoon geheel jeukvrij is.
Ik was al bang dat ik de enigste zou zijn en er veels te veel rommel in smeerde :))