[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

aam_mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 19:44

Mijn dekens liggen ook al klaar! En ik zag dat mijn pony ook al een aantal lossen haren heeft, terwijl ze altijd laat verhaart en erg traag. Maar goed we zullen zien wat het weer brengt!

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 21:11

wat is jullie ervaring met de 'boett- bodydeken' deken? (staat op de site van de paardendrogist)
ik zie namelijk op foto's dat deze deken er goed aansluit ook tussen de voorbenen.
weet iemand van welk materiaal dit is gemaakt?

Irenepene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 21:19

Ik baal als een stekker...ik durf Kiki geen deken op te doen omdat het weiland omringt is met prikkeldraad, het is ook geen optie (eigenaar betaald niet mee en ik heb er geen geld voor) om iets anders te doen bv. houten planken. Het is namelijk 7 hectare verdeeld in 3 weilanden.

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 21:39

moniekk schreef:
wat is jullie ervaring met de 'boett- bodydeken' deken? (staat op de site van de paardendrogist)
ik zie namelijk op foto's dat deze deken er goed aansluit ook tussen de voorbenen.
weet iemand van welk materiaal dit is gemaakt?

Boett is een heel degelijke deken, de mijne is 6 jaar meegegaan voordat hij vorig jaar de geest gaf. Hoe het materiaal heet, weet ik niet, maar het is in ieder geval heel licht en luchtig, maar toch sterk.

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 21:39

femmie1996 schreef:
ik durf Kiki geen deken op te doen omdat het weiland omringt is met prikkeldraad

Ik zou mijn paard daar niet eens neer durven zetten :=

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 21:49

Nee inderdaad. Zonder deken kunnen ze zich ook lelijk verwonden aan prikkeldraad sowieso al ! :=

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 22:38

Paard achter prikkeldraad :n Zou mijn keuze niet zijn. En als je een zomereczemer heb die daarom niet onder de deken kan dan vind ik dat wel erg sneu voor het dier. Andere plek zoeken dus.

Zaterdag wordt Colonel voor de tweede keer ingesopt met sebacil (door het slechte weer zit er toch twee weken tussen) en dan toch maar eens proberen de boett-deken op te doen. Ik blijf het een beetje uitstellen omdat ik het wel heel spannend vind, geen idee hoe hij er op reageert. Maar als hij meteen daarna voor het eerst de wei in kan dan is hij wellicht een beetje afgeleid. Baasje vindt het waarschijnlijk spannender dan hijzelf :D

mirror666

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 22:40

en de weidegenootjes..
hier werd ontzetten debielig gekeken toen de mijne met zijn jurk de wei in kwam :P

nogsteeds dekenloos, maantjes en staartje mooi :)

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 23:39

Ja hier gaat het gelukkig ook nog steeds prima! :)

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 00:41

ik vind het ook erg moeilijk inschatten wanneer nu te beginnen met de ivanhoe deken. Ik zag tot mijn schrik vorige week plots mugjes op een middag maar afgelopen week weer niks gezien...(?), Tinker staat ook nog zeer rustig, niks te jeuken, opgezet of wat ook. En met die lage temperaturen en die dagen regen wil ik die dikke ivanhoedeken er nog niet opleggen omdat hij vorig jaar onder een dunnere eczeemdeken toch al ging niezen met zo'n sukkelweertje.
Ik vind het ergggg moeilijk.

De DA hier in het dorp heb ik nu een fles met vloeistof van gekocht die ook op manen en staart ingewreven moet worden, het zou een 'filmpje' leggen om de haren en huid, ik ben erg benieuwd, ze wilde de ingredienten niet noemen omdat ze het zelf mengt.... Andere DA van de kliniek zegt 1 keer per week met Tectonic ( blauw vliegenspul voor koeien }:0 ) de manen en staart helemaal mee in te smeren, iemand hier goede ervaringen mee?? ( enige probleem hiermee was dat de manen en staart een smurfenkleurtje zouden krijgen maar mijn tinker is helemaal zwart dus tja...)

En zijn er toch al mensen die hun eczemer hebben ingepakt ( en die 24/7 buiten lopen)???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 08:35

Ja de mijne heeft de deken al op ;) (met winterdeken erover) maar die staat niet 24/7 buiten

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 08:43

ik ben erg tevreden met mijn boett deken, erg sterk en goed luchtend..

liekesanco, er is een verschil tussen mugjes en die beestjes die het werkelijk doen.. Goed kijken naar de lichaams taal van je pony denk ik zelf, mijne word heel erg druk als (de) bewuste vliegjes er zijn.
mijne loopt 24/7 buiten..

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 08:45

TJolieke schreef:
Paard achter prikkeldraad :n Zou mijn keuze niet zijn. En als je een zomereczemer heb die daarom niet onder de deken kan dan vind ik dat wel erg sneu voor het dier. Andere plek zoeken dus.

Zaterdag wordt Colonel voor de tweede keer ingesopt met sebacil (door het slechte weer zit er toch twee weken tussen) en dan toch maar eens proberen de boett-deken op te doen. Ik blijf het een beetje uitstellen omdat ik het wel heel spannend vind, geen idee hoe hij er op reageert. Maar als hij meteen daarna voor het eerst de wei in kan dan is hij wellicht een beetje afgeleid. Baasje vindt het waarschijnlijk spannender dan hijzelf :D

toch zou ik jou eczemer inpakken ondanks het prikkeldraad dan maar even je gedachtes opzij zetten. mijn pony heeft jaren lang achter prikkeldraad gestaan en laatste 2 jaar dan met eczeem deken.. Dit is altijd prima gegaan en ze heeft 1 puntje van haar hoofdkap die perongeluk in prikkeldraad kwam dus daar zou ik je geen zorgen om maken. Als er maar stroom op staat komt je paard niet aan prikkeldraad hoor.

en je kunt hem opdoen en dan niet meteen loslaten in de wei maar ga buiten een stukje stappen ofz even de bewegingen laten voelen..
over het algemeen weten paard zeer snel dat die deken voor hun is om hun te helpen:) na tijdje willen ze hem vaak maar al te graag op..

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 08:53

de mijne stampte vorig jaar heel erg tijdens het poetsen enzo als die krengen er waren, dus ik denk dat ik daar maar op af ga :)
dit weekend warmer, maar ook regen.. die dingen hebben geen duikpak aan toch? (maw; als het regent zijn ze er niet?)

ik kan hopelijk over 2 weken om een hoofdkap :)

aam_mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 09:07

Mijn pony staat ook achter het prikkeldraad, ze heeft 1 keer (3jaar geleden) echt flink in het prikkeldraad gescheurd. Maar verder heeft ze dat nog nooit gedaan ze doet het altijd bij het hek, dat zijn houten palen.

En verder sommige mensen kunnen een paard niet zomaar verplaatsen naar een ander weiland omdat het niet hun eigen paard is.

@ femmie1996: Schuurt jou paard veel tegen het prikkeldraad aan? Anders zou ik kijken of je dan ook niet misschien ergens een schuurt mat op kan hangen zodat de deken minder snel kapot gaat. Ik heb zelf een boett en die kan wel tegen een stootje!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 10:37

goedemorgen!!!

had ik net een heel verhaal getypt....gaat de pc zomaar uit!
hopelijk blijft ie het nog wel even doen vandaag :j

femmie:
of wel een deken op of een ander plekje zoeken?
lijkt me dat paard voor alles gaat toch?

Tjolieke:

bouwen jullie dat op het gras staan wel op?
alles wat nu de grond uitkomt zit bomvol suiker en eiwitten en andere dingen die een eczemer maar met mate mag hebben.
appie komt er pas op als het gras bijna uitgebloeid is denk ik.moet even kijken hoe we het gaan doen dit jaar

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 10:51

Als het zo blijft zoals gisteren (begreep dat het dit weekend weer zo wordt) dan krijgt Ulvy haar deken ook weer om (een nieuwe hij ligt al klaar)

Chanelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 12:11

mijn pony is nog steeds jeuk loos! ik doe de deken nog niet op met dit regen weer.

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 12:16

Rasta is gisteren ook weer begonnen met jeuken. Binnenkort de deken maar weer op.

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 13:19

@ MSophie: mijn paarden staan niet tussen prikkeldraad, was een reactie op femmie1996

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 13:41

Mijn pony stond 16 jaar lang achter prikkeldraad, nu gelukkig niet meer. Ging altijd goed met de deken.
Nu niet gaan zeuren hoe slecht het wel niet is, ik had niet de mogelijkheid om er iets aan te veranderen omdat ze al die jaren nog niet van mij was (verzorgde haar, nu is ze dan wel van mij)

Ik ga zo maar eens kijken hoe het met het betreffende monster is :D Ben benieuwd of die zon van gister enige reacties teweeg heeft gebracht. Gistermiddag nog niet namelijk.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 15:42

Zo, alles is nog chil :o
Nog helemaal geen 1 voorteken of wat ook.
Regent en waait ook behoorlijk hier.

Weet iemand hier hoe het zit met geheel/gedeeltelijke allergie voor de zon?? Zijn de symptomen hetzelfde als bij mensen?
Ervaringen? Informatie?

Steenbok

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 15:44

hier ook nog geen jeuk gelukkig! Volgens mij blijft het voorlopig prut weer en dat is maar goed ook :)

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 16:03

hm hm, maar in NL kan het zo weer omslaan met het weer!

Pony krijgt nu 1x daags een scheut appelazijn, vind ze zo lekker! en het is gezond dus.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 17:14

Damn, ik kan hier in de buurt nergens meer die feelgood30 krijgen :(
Dichtst bij zijnde zegt het wel te bestellen, maar krijgt het niet binnen (zelfs na 3 weken niet)
En de wat verder weg gelegen winkels hebben het uit het assortiment gegooid i.v.m. te weinig animo daar in de buurt.
En nu? Vond het juist superfijn spul.