[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ankem

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 16:23

Jennyxx schreef:
Hoelang moet je de drainage compositum kuur eigenlijk geven? Weet iemand dat?

Ik doe 2x daags per 5 druppen per dag opbouwen tot 30 druppen totaal. 2 weken 2x daags 30 druppen en dan weer per 5 druppen afbouwen.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 17:08

mijn shet staat zo ie zo niet in een volle wei...
hij heeft echt last van de muggen

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 18:56

die van mij heeft volgens mij nog geen last, maar die deken kan geen kwaad, behalve dat iedereen haar nu een ridderpaardje noemt;)

mirtje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 19:03

Wie laat zijn paard/pony met zomereczeem van de zomer dag en nacht buiten en wie zet hem sávonds binnen.

Ik had die van mij altijd dag en nacht buiten zomers maar als ze dan met slecht weer weer binnen kwam ging ze door met schuren totdat het kapot was.

Afgelopen jaar deed ik haar steeds sávonds naar binnen en in haar stal heeft ze zo'n borstel waar ze tegen kan schuren.
Dit jaar ging het eigenlijk heel goed.

Maar ik zou haar het liefst zomers dag en nacht buiten willen hebben. Ze wordt ook wat ouder en stijver dus zal dat alleen maar goed zijn.

Als jullie je paarden s'nachts buiten laten heeft hij dan de mogelijkheid om ergens tegen aan te schuren?.

Wat zouden julllie doen s'nachts ook buiten en dan misschien ook zo'n borstel in het land maken aan een paal of zoiets of gewoon weer naar binnen.

Wat doen jullie en wat is bij jou daar de reden voor.

Groetjes Mirjam

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 19:12

Citaat:
hoezo is dat een boosdoener?

weet je wat ik denk?
met teveel fructaan kun je drie kanten op:
1- je paard is gezond en verwerkt dat teveel aan frcutaan gewoon en heeft nergens last van.
2- je paard word er hoefbevangen van
3- je dier krijgt zomereczeem.
dat denk ik Knipoog

mirtje:
ap kon niet schuren,maar ging gewoon op de grond zitten met zijn kont en wreef net zolang heen en weer totdat zijn hele staart kapot was, ze verzinnen wel wat hoor.
bovendien kunnen de paarden met hun achterhoeven perfect de hals krabben.
zo dus:
Afbeelding
Haha!

mirtje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 20:56

Wat een leuke foto, die van mij ging ook 's avonds rondjes lopen op het land. Heen en weer. En heel veel rollen.Maar jij hebt die van jou dus buiten 's nachts?. Ook met slecht weer dan in de zomer?.

Mirjam

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 21:12

ik begreep m niet... had ff niet door dat je er zo op doelde

Marmot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 22:18

Mirtje, ik laat onze eczeem pony 's zomers 24x7 in de wei. Op stal is me het risico veel te groot, en ze is veel te graag buiten. Ik hou de manenkam in de gaten, en als die harder wordt doe ik gauw de deken op.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 06:56

afgelopen jaar stond hij gedwongen snachts buiten omdat er simpelweg geen stallen waren...(verhuisd naar nieuwe stalling)
daarvoor heeft hij altijd snachts binnengestaan, en dat beviel me veel beter,hij schuurde wel,maar had lang niet zoveel last als nu

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 08:47

die van mij staat ook 24/7 op de wei hoor.

Dendie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 11:53

Die van mij ook 24/7 op land met nergens paaltjes, hekken bomen etc (alles omringt met schrikdraad) zodat hij nergens kan schuren. Hij vind land veel fijner en ik ook Knipoog Aan het eind vd middag en begin ochtend liepen de 5 paarden in de kudde altijd in een treintje achter elkaar door het land omdat ze met elkaar wilden jeuken. Tot een hoefslag in het land aan toe!
V
erder geef ik die drainage gewoon tot hij op is... 2x per dag 20 druppels 1e week, daarna 2x p dag 30 dr. Komt op hetzelfde neer, maar wat drastischer geloof ik? Knipoog Misschien dat hij daardoor 1e week niet helemaal lekker was.... Verward Het duurt dan ongeveer 1,5 maand.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 15:00

Dendie, da's dan weer een andere discussie, ik stel me dan voor hoe het voor mezelf zou zijn als ik verrek van de jeuk maar nergens kan schuren omdat ik dan een knal van het schrikdraad krijg. Tuurlijk is buiten staan veel fijner maar voor een paard met eczeem kan het in de korte tijd dat die vliegende krengen verschijnen veel fijner zijn om even beschermd te staan. Daarna kan ie dan wel weer naar buiten.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 16:51

die van mij kan ook niet makkelijk schuren, maar andere paarden staan er wel bij in de wei, dus ze kunnen elkaar helpen als het echt nodig is. verder hoop ik toch dat ze gewoon GEEN jeuk eeft dit jaar. ik heb daar gewoon ZO VEEL voor over!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 17:43

ik had een vraagje. als jullie gaan werken mat je paard. doen jullie dan de eczeemdeken af? ik ga morgen naar het bos met indiana, naast de fiets, en vraag me af of ik de deken beter af kan doen of op kan laten...

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 17:51

ikenindi schreef:
ik had een vraagje. als jullie gaan werken mat je paard. doen jullie dan de eczeemdeken af? ik ga morgen naar het bos met indiana, naast de fiets, en vraag me af of ik de deken beter af kan doen of op kan laten...

als ik rij heb ik het deken niet op.
ik spray mijn paard dan in met vliegenspul Lachen

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 17:52

ik heb ook een vraagje Haha! als jullie hebben gereden en je paard heeft erg gezweet en je hebt hem dus ff gedoucht doe je dan meteen het eczeem/vliegendeken weer op? of wacht je totdat hij droog is?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 17:59

XxSultanxX schreef:
ikenindi schreef:

als ik rij heb ik het deken niet op.
ik spray mijn paard dan in met vliegenspul Lachen

oke, dus ik zou hem af kunnen doen, maar dan wel haar met vliegenspul behandelen? of zou je hem gewoon om laten? want rijden gaat nog niet op haar. ze moet gewoon aan de hand meelopen naast de fiets...

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 18:00

dan zou je hem ook wel om kunnen laten jah Lachen ik dacht dat je wou rijden en dat is zo eczeemdeken wat irritant met het zadel enzo...

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 18:02

haha ja dat snap ik;) nee maar een deken langs de fiets is mss wat riskant dacht ik. voor als ze blijft haken misschien?

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 12:14

ikenindi schreef:
oke, dus ik zou hem af kunnen doen, maar dan wel haar met vliegenspul behandelen? of zou je hem gewoon om laten? want rijden gaat nog niet op haar. ze moet gewoon aan de hand meelopen naast de fiets...

Wij gebruiken deze deken tijdens het rijden http://www.harryshorse.nl/fotos/produkten/3220012.gif
Echt ideaal. Is van Harrys Horse en kost ong. 30 euro.

Bianca6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 12:27

Ik vind het misdadig als je paad nergens kan schuren! Zet dan een ronde paal met een zachte borstel in de wei! Heb ik ook en mijn paardje is er heel blij mee! Ze staat 24 uur per dag buiten met inloopstal maar staat altijd op zand met oud hooi.

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 20:17

Nou ik weet het niet, ik heb liever geen plek om te kunnen schuren dan bloedende open plekken...

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 20:20

Wanneer beginnen paarden meestal te schuren aan manen en staart? Want ik wil niet gelijk de eczeemdeken er weer opgooien maar wil er dit keer wel goed op voorbereid zijn Ja

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 20:41

atreyuevita schreef:
Ik vind het misdadig als je paad nergens kan schuren! Zet dan een ronde paal met een zachte borstel in de wei! Heb ik ook en mijn paardje is er heel blij mee! Ze staat 24 uur per dag buiten met inloopstal maar staat altijd op zand met oud hooi.

Zo, je mening is duidelijk Tong uitsteken Maarre als een paard kan schuren dan wordt de jeuk alleen maar erger! Dus da's voor het paardje juist niet prettig. Denk maar aan een muggenbult bij jezelf. Als je er eenmaal aan gaat krabben, dan wordt de jeuk erger. Lukt het je om er af te blijven, dan heb je soms helemaal geen jeuk. Zo ook bij paarden.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 00:36

geluksvogel schreef:
Wanneer beginnen paarden meestal te schuren aan manen en staart? Want ik wil niet gelijk de eczeemdeken er weer opgooien maar wil er dit keer wel goed op voorbereid zijn Ja

sommige paarden staan nu al te schuren. ik heb bij die van mij de deken er al een week op liggen. beter te vroeg dan te laat;)