Bedankt voor de tips

knippen jullie de haren IN de kootholte ook af, of laten jullie die gewoon zitten?
(bij mijn hafje zijn deze haren namelijk ook erg lang.. )
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pre schreef:Nou Wodan zijn bveen is toch npg wel wat warmer en wat met vocht gevuld vanuit de koot/kogel en dan iets omhoog in de peesschede.
Het is niet echt opvallend maar je voelt het wel.
Lastige wat ik ervan moet denken.
Heb hem nu toch maar in de wei gezet al is het weer een verschrikkelijke modderboel, vanavond maar goed droog maken en insmeren.
avensis schreef:heeft iemand hier ervaring met het gebruik van prednison tegen mok?
Ben de hele winter al aan het martelen met mok, doe alles volgens het boekje (zoals drooghouden, schone stal, niet in de modder..) Ook heeft hij al 2x een antibioticakuur gehad. Dit leek wel te helpen maar nu na bijna 2 maanden staat hij weer met een mega dik been... Heb nu prednison gekregen, ben er niet helemaal blij mee maar ben ondertussen ook een beetje moedeloos...
loontje73 schreef:Heeft iemand ervaring met de mok beschermers.............
http://www.paardendrogist.nl/index.asp? ... tID=34774#
Mijn paardje heeft in december naar binnen geslagen mok gehad en dit wil ik absoluut niet meer meemaken.
Het ging nu goed en ben dus een week geleden weer begonnen met rijden maar helaas weer wat dikke benen en wat korstjes.
DA vandaag geweest en die was toch zeer tevreden hoe alles eruit zag, maar ik mag voorlopig weer niet de bak in en moet haar op het droge houden. Ik heb tevens een poeder gehad wat ik 2x daags in haar voer moet doen. Het is een antibiotica die van binnen uit aan het werk gaat. Haar lymfebanen waren toch nog niet helemaal genezen volgens de dierenarts. Vandaag begonnen met de poeder en moet DA maandag weer bellen.