Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Omdat er nog steeds de mythe is dat zo'n band goed is en dat luchtzuigen een ondeugd is die uit verveling ontstaat, koliek veroorzaakt en overgenomen wordt door andere paarden. Triest maar waar. En zolang er nog dierenartsen rondlopen die deze fabels nog steeds geloven zal het wel even duren voordat er een echte omslag komt.Citaat:Zo'n luchtzuigband kan dus enorme schade aanbrengen. Waarom is daar niet meer over bekend dan? Hoeveel paarden hebben die schade opgelopen?
Bij mijn luchtzuigertje? Iig die band nooit meer omgedaan en verder probeer ik haar zo veel mogelijk in een strak schema te houden wat betreft voeren dus steeds hetzelfde voer (veel hooi, muesli zonder haver en weinig melasse gemengd met grasmix zodat ze goed moet kauwen) op zoveel mogelijk dezelfde tijd. En haar het zuigen niet beletten want dat geeft juist stress omdat ze dan iets wil wat niet kan/lukt.Citaat:Wat heb jij gedaan dan om de stress te verminderen?
ZaraTess schreef:ik ben dit topic een beetje aan het volgen en nu vroeg ik me het volgende af: zou maagcompositum ook helpen als een paard zuigt (in de lucht niet op een bak ofzo) uit verveling? mijn paard doet het vooral in de paddock of als al haar eten op is uit de stal (gooi ik er eten bij dan stopt ze meteen). Helemaal NIET tijdens het eten of in de wei. Ze kan het ook doen als ze in een vreemde stal staat (weekendje weg) of als ik haar op wil zadelen (ze houdt niet van de singel). Het is pasgeleden ineens begonnen en ik wil er graag vanaf!
Precies wat ik ook al zeiCitaat:Dat je niet zíet dat je paard stress heeft en dat ie zo cool is, wil niet zeggen dat er ook geen stress ís!
Jester_ schreef:Ik had een vraagje.
Dit gaat niet over mijn paard, maar die van een vriendin. Haar paard zuigt lucht, overal waar die maar kan (leees ook in de wei enzo aan het ijzeren hek). Nu wil zij dat niet geloven, 'want hij ziet gewoon te klieren'. Nu heeft ze overal zo'n beetje van dat vieze spul opgesmeerd, zodat ie het nietmeer zou doen. Maar nu doet die het nog in de wei, en op elk vrij buisje dat die ziet.
Wij willen haar overhalen om zo'n band te kopen, maar zei vind dat zielig?
Wie weet er een paar goede argumenten waarom ze die wél om moet doen?
Ronja_b schreef:hoe komt het dat mijn paard luchtzuigt als ik hem borstel?