Toen Ino net begon met schudden, en ik al van 3 dierenartsen te horen had gekregen dat ik of niet kon rijden of mijn paard stelde zich aan, ben ik naar manieren gaan zoeken om te bewijzen dat hij zich niet aanstelde. Ik ben toen naar aanleiding van het verstoppen van zijn neus op verschillende manieren in zijn neusgat gaan blazen. En idd, als ik vanuit een bepaalde hoek blaasde kreeg ik een reactie (en een bloedneus
) terwijl andere paarden daar niet op reageerden.Ik heb zelf dan ook een beetje het idee dat het meer gaat om de manier hoe de lucht in zijn neus komt. Dat is tenminste de enige redelijk logise verklaring die ik er aan geven.
. Door die zwakke weerstand krijgt iedere bacterie of virus die langs komt alle kans om zich lekker in zijn lichaam te nestelen. Hij heeft dus nu, waarschijnlijk al langere tijd last van een streptococcen bacterie die waarschijnlijk vanuit zijn longen in zijn dikke darm, alvleesklier en milt terecht zijn gekomen. Zijn afweersysteem is nu dus op tilt vandaar dat hij veel erger aan het headshaken is dan normaal en de druppels ook niks doen.
.
.
wat moet je veranderen aan zijn voer?
.