Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
DubbelFun schreef:Je zal iig een TA/DA combi moeten hebben ivm met verdoven (dat mag een TA nl niet) of een DA die op afroep snel kan komen om te verdoven als de TA er is.
Somebitch schreef:Gatsie, nu lagen er ontelbaar veel proppen vanochtend...
baudyh schreef:Somebitch schreef:Gatsie, nu lagen er ontelbaar veel proppen vanochtend...
Oudjes kunnen prima leven zonder hooi hé.
Mijn Ted heeft de laatste 5 jaar geen hooi spriet meer gegeten en deed het prima op het natte voer.
Voor ons mensen is het wennen om ze s’avonds met een bak slobber achter te laten ipv een berg hooi. Maar het kan prima.
Ik had een tandarts die DA is en al de kiezen en tanden zijn er gewoon thuis uitgehaald.
ellepel schreef:Door het sabbelen op het hooi krijgen ze ook nog wel wat binnen he![]()
In elk geval speeksel wat ze doorslikken met stoffen uit het hooi.
Dus ze staan eigenlijk niet met compleet lege maag.
Maar het is allemaal wel sneu en frustrerend om te zien,dat snap ik.![]()
Ik had had het in het begin met Kelly ook wel.
Maar die is nu echt handig ook met haar proppen.
Die spuugt een halve prop uit en kauwt dan verder op een klein stukje wat ze uiteindelijk wel door kan slikken.
Lijkt eigenlijk wel komisch, net een oma met een hap pruimtabak
Somebitch schreef:Ach wat vreselijk... Hoe weet je dat zijn hart het zwaar heeft? (ben even nieuwsgierig of je dat zelf ergens aan kan merken).
Heb je een idee wat er nog meer aan de hand is? heeft hij koorts? Ander voer gaat er ook niet in?
Binck8 schreef:Somebitch schreef:Ach wat vreselijk... Hoe weet je dat zijn hart het zwaar heeft? (ben even nieuwsgierig of je dat zelf ergens aan kan merken).
Heb je een idee wat er nog meer aan de hand is? heeft hij koorts? Ander voer gaat er ook niet in?
Ik weet dat hij een zware hartaandoening heeft. Zijn kleppen sluiten niet goed met een daardoor stroomt bloed weg en niet het hart dus extra hard werken om alles van bloed te voorzien. Zijn hartslag is goed hoorbaar, al lang en ben gewaarschuwd dat er grote kans is dat dit zijn dood gaat zijn. Bij stress/spanning/opwinding of bij een sprintje of opstaan na rollen bijvoorbeeld kan dit hart het mogelijk niet meer aan.
Tot nu toe weet ik dat hij dit al enkele jaren heeft (vandaag ook nooit onder narcose of iets) maar vandaag zag ik duidelijk zijn zware hartslag in zijn flanken. Nog nooit zo gezien![]()
Tranen zijn recent gedaan, aan zijn voet is eigenlijk niets veranderd, alleen ben ik nu zelf een met zijn slobbers en muesli aan het rommelen in de hoop dat ik er nog wat in kan krijgen...
Hij graast wel, is ook wel helder verder. Geen koorts, maar oogt wel moe.
Misschien is hij zijn leven moe...