[INFO] Cushing/PPID deel 2.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CarolineCF

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 10:20

Marcella schreef:
Maar zou ook weer verklaren waarom Pavo Care4Life ook niet zo'n succes is, want daar zit geloof ik ook zeewier in.

Is dat zo? Ik gebruik Care for life om zijn pil in te verstoppen - mijn paard is er namelijk stappeldol op. Maar heb wel eens het gevoel gehad - als ik meer gaf dan een handje - dat hij er heftig van kon worden.

Siers83

Re: [CENTRAAL] Cushing/PPID deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 12:28

Ik voer het ook, een halve schep per dag met idd ook de pol erdoor. Maar ik had idd ook het idee dat ze er wat hysterischer van werd. Vooral met wind duidelijk te merken.

Maar wat dan? Ik ging hierop over vanwege het weinige suiker en zetmeel. Hiervoor voerde ik natures best wat ook prima ging. Ik wil het liefst pf Pavo of Subli blijven voeren omdat dat makkelijk verkrijgbaar is hier.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 12:39

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 14:06

Maris goede link. Heb die ff bekeken en kom uit op de Subli dieetmix. Voert iemand dit? Hoe ziet het eruit en wat is de ervaring ermee?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 15:11

Dieetmix ziet er net zo uit als Fiberforce en volgens mij ook care4life. Veel gehakselde grassen, oa daardoor hoog ruwe celstof gehalte.
Als je googled op dieetmix en dan bij afbeeldingen, dan zie je er een foto van.

happyloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 15:40

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 15:46

Ik ga eerst de komende weken een schema bij houden van wat er gevoerd word. hoeveel en de mate van arbeid.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 16:17

Cowgirl schreef:
Kan iemand mij vertellen of je paard negatief getest uit de test kan komen maar eigenlijk wel positief is.

Ja dat kan zeker! Je kan voor andere test kiezen of nog eens testen om valse uitslag proberen uit te sluiten. Kan zowel vals negatief als vals positief zijn.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 16:19

Ik heb een tijdje subli dieetmix gevoerd, geef nu cavalor Fiberforce. Het zijn zelfde soort voeren.

Mijn shet werd erg schrikkerig van Care4life

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 16:22

Ik vind mijn merrie ook schrikkerig en bokkerig geworden sinds ik Care4life voer. Dacht al dat t aan mij lag eigenlijk. Ze is juist altijd heel stabiel en totaal niet schrikkerig maar nu echt wegrennen etc.

Dan ga ik als dit voer op is toch die dieetmix maar eens halen.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 16:26

Siersma schreef:
Ik vind mijn merrie ook schrikkerig en bokkerig geworden sinds ik Care4life voer. Dacht al dat t aan mij lag eigenlijk. Ze is juist altijd heel stabiel en totaal niet schrikkerig maar nu echt wegrennen etc.

Nee hoor ligt niet aan jou. Zoek maar eens hier op Bokt er zijn super veel paarden die daar op reageren helaas.

CarolineCF

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 09:30

Siersma schreef:

We delen hetzelfde issue - maar die Subli dieetmix is helaas ook geen optie begreep ik omdat het suiker / zetmeel % boven de 10% komt. Geef nu als basis vitalbix en vul dat aan met extra vitamine e en magnesium. Maar dat is niet lekker genoeg om de pil in te verstoppen ....

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 11:57

Tja de Equine Sensitive van D&H zit op 16% suiker en zetmeel, maar paard doet het heel goed hierop dus dan is het maar zo. En hoef nu ook niet moeilijk te doen met extra magnesium of vit. E bij te voeren dit zit allemaal extra in het voer.

Soms kan je wel blind staren op alleen suiker en zetmeel, maar soms kan het ook belangrijk zijn om te kijken naar totaal plaatje.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 12:04

IngridM schreef:
Cowgirl schreef:
Kan iemand mij vertellen of je paard negatief getest uit de test kan komen maar eigenlijk wel positief is.

Ja dat kan zeker! Je kan voor andere test kiezen of nog eens testen om valse uitslag proberen uit te sluiten. Kan zowel vals negatief als vals positief zijn.

Okay dankjewel...en de rest ook :D

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 12:14

CarolineCF schreef:
Siersma schreef:

We delen hetzelfde issue - maar die Subli dieetmix is helaas ook geen optie begreep ik omdat het suiker / zetmeel % boven de 10% komt. Geef nu als basis vitalbix en vul dat aan met extra vitamine e en magnesium. Maar dat is niet lekker genoeg om de pil in te verstoppen ....

Nu heb ik wel t geluk dat mijn merrie nog nooit hb is geweest, klopt af op hout. Maar uiteraard let ik wel op met voer.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 12:18

Maar de Subli dieetmix is 12% ofzo? Dat is natuurlijk ook super weinig. Ik zou me daar echt niet druk om maken. Als je paard het er goed op doet lekker voeren!

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 12:31

Iemand die ervaring heeft net vitalbix voor een paard met cushing? Is alleen via internet te bestellen. Zetmeel en suiker ligt onder de 3 procent. Ben er via een stalgenootje op gekomen en ga volgende week beginnen. Mijn paars heeft bevalve cushing ook hoefkanker en is hiervoor vijf weken in de kliniek behandeld. Op dit moment heeft hij voornamelijk stalrust, dus wil er zo min mogelijk energie in stoppen, maar wel ervoor zorgen dat hij alles binnen krijgt qua vitaminen en mineralen plus voldoende ruwvoer. Hebben jullie misschien nog tips?

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 12:31

Daarom kan ik het me ook veroorloven om te wisselen. Is gewoon lastig hier op t eiland om voer te vinden wat normaal leverbaar is en blijft. Gelukkig is er de Welkoop haha. Ach en ik heb een Haflinger dus die vreet wel door.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 13:02

Ik zit ook te denken aan Vitalbix, maar het is zo duur :oo

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 13:08

Je voert er wel veel minder van! Ik zit nu op 250 gram p dag, dus 125 per keer, dat is een handje vol. Helaas tot nu toe nog niks gevonden dat vergelijbaar laag genoeg is, ook ivm boxrust nu dus.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 13:11

CarolineCF , een fiberforce van Cavalor dan ? Dat zit onder de 10% dacht ik !

ik vond het vit en min supplement van Healthy herbs helemaal geweldig. Ook behoorlijk aan de prijs, maar wel puur natuur.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 13:15

_MG schreef:
Je voert er wel veel minder van! Ik zit nu op 250 gram p dag, dus 125 per keer, dat is een handje vol. Helaas tot nu toe nog niks gevonden dat vergelijbaar laag genoeg is, ook ivm boxrust nu dus.

Oh, mijn pony krijgt nu een halve schep per keer, maar als ik vitalbix voer is dat dus een stuk minder?

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 13:18

_Reneee schreef:
_MG schreef:

Oh, mijn pony krijgt nu een halve schep per keer, maar als ik vitalbix voer is dat dus een stuk minder?

Ja! Bij een pony 65 gram per 100 kg lichaamsgewicht per dag, met boxrust. Je zou hen ook een e-mail kunnen sturen. Ik kreeg een erg uitgebreid voeradvies met duidelijke uitleg erbij.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 13:21

Hier staat alles vanaf begin af aan op vitalbix.doen het er hier goed op.
Fiberforce voer ik ook, maar niet aan allemaal.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 14:10

_MG schreef:
Iemand die ervaring heeft net vitalbix voor een paard met cushing? Is alleen via internet te bestellen. Zetmeel en suiker ligt onder de 3 procent. Ben er via een stalgenootje op gekomen en ga volgende week beginnen. Mijn paars heeft bevalve cushing ook hoefkanker en is hiervoor vijf weken in de kliniek behandeld. Op dit moment heeft hij voornamelijk stalrust, dus wil er zo min mogelijk energie in stoppen, maar wel ervoor zorgen dat hij alles binnen krijgt qua vitaminen en mineralen plus voldoende ruwvoer. Hebben jullie misschien nog tips?

Hier krijgen ze de balancer van Je paard gezond en fit. Erg tevreden over.