Rhinovirus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Rhinovirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 14:45

Rhino heerst momenteel ook in provincie groningen/Drenthe :(

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 14:46

volbloedfan schreef:

echt :oo
Dan ga ik niet meer naar binnenbak enz...

nynke1122

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 14:47

volbloedfan schreef:

Aah dan komt het dus ook al dichterbij ons :=

dodo1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 14:47

shirleyp schreef:
dodo1971 schreef:
http://www.facebook.com/pages/Dodo-Ruit ... 1976678388

Voldoende weerstand speelt een heel belangrijke rol en daarnaast kan men de neurologische symptomen onderdrukken door een anti-stress product te verstrekken. Het is daarom aanbevelingswaardig paarden eenmaal daags te temperaturen en bij een koortspiek stress en echte inspanning zoveel mogelijk te vermijden.

Het Rhinovirus krijgt voornamelijk vat op het paardenlichaam wanneer de weerstand laag is. Om de meest hoge en mogelijke weerstand te krijgen, is met name een direct hoge dosering vitamine en energie van belang om daarna een product te verstrekken waaraan o.a. een hoog aandeel L-lysine is toegevoegd. voor het direct opkrikken van de weerstand adviseren wij een injector Vitasporal toe te dienen om daarna enkele weken (tot het echt voorjaar is) elke dag Equi Relax te verstrekken. Equi Relax houdt uw paard rustig, bezit een hoog aandeel L-lysine en energie en is op neurologisch vlak het ideale product om dagelijks te verstrekken. een ander belangrijke zaak is om elke dag de paarden te temperaturen.

haha, lekker commercieel! Slim bezig ;) het is vast goedbedoeld advies, maar ik vind dit een gevalletje: 'de een zijn dood, de ander zijn brood '.

Ja dat was ook mijn eerste gedachte toe ik hun schrijven kreeg! Maar als ik naar mijn eigen gezondheid kijk, en weet dat ik mijn weerstand met echinacea goed moet houden op dokters advies, dan geloof ik er wel in! :)

Thorn2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 14:48

volbloedfan schreef:

Kan ik dat ook op een kaartje vinden??
Of ergens anders?

Dank jullie wel.

Ik ga niet met mijn paarden van erf maar blijf maar lekker thuis trainen en dan kunnen we straks weer goed de wedstrijden in.

elfje72

volbloedfan schreef:

Vertel!

loriene

Wij zijn sinds een week vit B en van bional tabletten voor lipblaasjes.Hier zit veel L Lysine in.
Kun je gewoon krijgen bij de drogist.
Is voor mensen bedoeld maar dieren kan ook hoor.Geef gewoon de dubbele dosis.

Bonny_CT

Ik vind het ook belachelijk van die vereniging.. Neem je de verantwoording meot je nog betalen. Mag je van de stalhouder het pad niet af moet je ook betalen... Vind ook dat er vanuit het ministerie wel een vervoersverbod opgelegd mag worden.. Met uitzondering van noodzaken naar de kliniek. Echt dat is weer moeilijk te controleren

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 14:49

Ik wil heel graag even het volgende weten voordat ik meer dan 100 pagina's door moet lezen.
Ik heb 4 verschillende dierenartsen gezegt en elk zegt wat anders. Snap er de ballen niet meer van... :n

Moet ik mijn paarden nou wel of niet spuiten tegen Rhino?!

fokkertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 14:50

Giolli schreef:
Ik wil heel graag even het volgende weten voordat ik meer dan 100 pagina's door moet lezen.
Ik heb 4 verschillende dierenartsen gezegt en elk zegt wat anders. Snap er de ballen niet meer van... :n

Niet spuiten. Heeft geen zin nu.
Wel eventueel lystine + extra vitaminen geven voor extra weerstand.

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 14:51

Giolli schreef:

Nee niet spuiten! Dat verminderd de weerstand en is in deze situatie dus zeker niet handig!

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 14:52

Mariekyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 14:52

volbloedfan schreef:

hoe weet je dit?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 14:53

Enten heeft voor zover ik weet geen zin. Alleen als je een drachtige merrie hebt, om abortus te voorkomen. Tegen de dodelijke neurologische variant kan je sowieso niet sluitend vaccineren.
Nu vaccineren is ook een risico omdat je de afweer van je paard dan een tik geeft wardoor hij zelf minder goede afweer heeft tegen het virus.

Ik ent zelf niet, en hoop dat mijn stalgenoten het niet meenemen van wedstrijden. Gelukkig staat mijn paard dan weer in een groep die het erf nooit afgaat. De paarden die wedstrijden lopen staan 50 meter weg, dus ik hoop er geen problemen mee te krijgen. Maar ja, zeker weten doe je het niet natuurlijk..

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 14:54

Dodo: dit vind ik eigenlijk echt niet kunnen.....

monkey

Waar komt het verhaal vandaan dat het nu in Groningen en Drenthe zit? zo ja welke regio?

mamamier

Teddy321 schreef:
Heb zojuist ee bekende DA uit Zuid-Holland gesproken ivm wedstrijd die morgen op onze manege zou worden gereden. Wedstrijd is fagelast, omdat ook wij het advies van de KNHS niet in de wind willen slaan.
De DA bevestigde dat er inderdaad een ziek paard is overleden in Woubrugge, er is echter NIET vastgesteld dat dit Rhino was! Tevens zijn er volgens deze DA GEEN andre gevallen bekend in Zuid-Holland.

Dit is wél vastgesteld helaas. Weliswaar alleen nog klinisch omdat de testuitslagen nu eenmaal even duren. Deze komen vandaag of maandag. Er is gisteren een bijeenkomst op betreffende stal geweest, mijn stalgenoot is er naar toe geweest omdat wij er heel dichtbij zitten. (1 kilometer hemelsbreed)
Ga er vanuit dat het Rhino is, de behandelend dierenarts is heel zeker van de zaak.

_R_G_

Shalot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 14:55

In Woubrugge is ook een paard die verdacht word. Echter is dit nog niet bevestigd.
Laatst bijgewerkt door Shalot op 03-03-12 14:58, in het totaal 1 keer bewerkt

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 14:56

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 14:57

Shalot schreef:
In regio Utrecht Woubrugge is ook een paard die verdacht word. Echter is dit nog niet bevestigd.

Joh :o?

Enige inlezing is wel handig...

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 14:57

_Esther_87_ schreef:
http://www.deveerkracht.nl/bestanden_ht ... _upd01.htm

Lees hier het verhaal van manege de Veerkracht. Respect voor Jan en Janneke en alle medewerkers, hopelijk komt de rest van de paarden er goed bovenop.

Jeetje wat een heftige situatie... alleen ik vraag me af hoe dat is gegaan bij de Lingehoeve, want daar is 1 paard naar toe gebracht. Is die in quarantaine geweest daar om verspreiding via de kliniek te voorkomen?

Volgens mij, als 1 van de weinigen, maak ik me nog niet zo'n zorgen. De abortus en verkoudheids variant is voor de meeste, niet dragende en gezonde, paarden prima te overleven. De neuro variant komt niet veel voor en is voor mij nog ver weg. Oppassen met contact onderling en met andere paarden. Maar goed, misschien denk ik er wel te luchtig over.

orca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 14:58

volbloedfan schreef:

zou je misschien een bron vermelding willen geven want als dit waar is dan gaat het als een olievlek over Nederland

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 14:58

Jeetje zeg, wat een heftig verhaal. Zou niet weten hoe ik dat hier zou moeten doen als mijn paarden niet meer zelfstandig konden staan....

Ik heb voor volgende week nog een concours staan maar dat is nog niet afgelast. Ik ga er vanuit dat dat nog wel zal gebeuren.

En over het wel of niet enten, dat blijft lastig. Las iets over dat ze sneller zouden genezen en het zich minder zou verspreiden. Elders wordt er weer gezegd dat enten geen enkele zin heeft.
Ik doe het tot nu toe nog niet.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 14:59

Ik ben zo bang |(
En vind het echt heel erg voor de paarden die het virus hebben :(:)

Het is zo dicht bij mijn stal allemaal, mijn lieve paard ik wil er niet aan denken ;(
Ik overweeg een quarantene stal te maken en een pollen-neuskapje opdoen...