Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
flappie2 schreef:Is jou ook verteld waarom je de force niet meer mag voeren?
Die van mij krijgt 100gr per dag, heb net ff op de site van marstall gekeken maar daar wordt niet vermeld hoevel suiker & zetmeel er in zit, dus ben wel benieuwd of ik er wel goed aan doe om mijn paard het te geven.
Ik zie in dit topic vaan de Subli dieetmix voor bij komen, ik vind dit wel intressant voer voor mijn paard eventueel. Kan iemand mij uitleggen wat het voordeel is van de dieetmix ten opzichte van helemaal niks bij voeren. En de dieetmix ten opzichte van een hand lucerne met Force en omega olie?
Jannepauli schreef:Voor IR paarden geen combinatie van Omega (3-6-9) nemen: alleen Omega 3 ( is ontstekingsremmend)
singasong schreef:Jannepauli schreef:Voor IR paarden geen combinatie van Omega (3-6-9) nemen: alleen Omega 3 ( is ontstekingsremmend)
Sorry maar dit vind ik echt onzin. Ik geef mijn paard al jaren Trias omega olie van de Groene Os (om vetzuren aan te vullen) en hij doet het er prima op.
Wil je alleen iets ontstekingsremmends geven neem dan Teunisbloemolie.
Jannepauli schreef:[
Noem jij het maar onzin - Ik heb gerede twijfel over jouw deskundigheid, vooral omdat je die alleen maar aan je eigen situatie relateert en bijna nooit enigzins wetenschappelijk onderbouwd is. Omega 3 is ontstekingsremmend, Omega 6 is ontstekingsbevorderend. Vraag 't maar aan je therapeut.
Teunisbloemolie is een uitstekend product om GLA vetzuren aan te vullen, maar niet geschikt voor IR paarden.