[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Auky

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 20:26

Als we toch fotootjes aan het delen zijn ;)

Afbeelding

Hier gaat 'ie ook goed!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 21:40

Deaglán schreef:
Muzefee schreef:
Hier gaat het met Derfen smeren nog goed! Geen pleeborstel of warrige manen meer! Vanavond weer gesmeerd en zondag weer. Moet snel maar een nieuwe fles bestellen voor ik er door ben. :)

Als je iedere dag smeert gaat het idd hard maar je weet toch wel dat dat niet de bedoeling is hè ;) .
Dit is het antwoord dat ik kreeg over het gebruik van Derfen, via Vidoma.nl;

Waar haal jij uit dat ik iedere dag smeer? V/d week pas een proefflesje gehad en vanaf toen om de twee dagen gesmeert. ;) En zo'n klein flesje zal geen weken mee gaan. :+

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 22:12

Jeeeej ik heb eindelijk de Rambo deken binnen, deken past super!
Helaas was de hoofdkap veelte klein, gelukkig past de shet hem wel haha. Vraagje, de deken zit super alleen op haar borst zie ik sinds gister schuurplekken, aan beide kanten 5 bij 5 cm. Wat zou ik daar tegen kunnen doen? Ik ben bang dat als ik een grotere neem de deken te groot zal worden..

Deaglán

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 22:45

Muzefee schreef:
Hier gaat het met Derfen smeren nog goed! Geen pleeborstel of warrige manen meer! Vanavond weer gesmeerd en zondag weer. Moet snel maar een nieuwe fles bestellen voor ik er door ben. :)

Als je iedere dag smeert gaat het idd hard maar je weet toch wel dat dat niet de bedoeling is hè ;) .
Dit is het antwoord dat ik kreeg over het gebruik van Derfen, via Vidoma.nl

Waar haal jij uit dat ik iedere dag smeer? V/d week pas een proefflesje gehad en vanaf toen om de twee dagen gesmeert. ;) En zo'n klein flesje zal geen weken mee gaan. :+

Zag dat je je berichtje gisteren had gepost ("vanavond weer gesmeerd") dus zou dat zaterdag zijn. Had alleen de tijd van je post niet gezien :o

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 09:16

Hier gaat het ook super, Veer heeft gisterennacht en gisterenoverdag lekker zonder jurk gestaan en niks geschuurd....Smeer wel trouw iedere avond de risicoplekken preventief in.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 10:02

opisop_shop schreef:
jeetje wat ziet Indy er super uit zeg, wow!

:o dankje :)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 12:13

opisop_shop schreef:
jammer dat hij dan blijkbaar dus toch zo gevoelig is. Met wat voor deken rijd je hem?
Ik rijd met een gewone moskio, maar ik zit eraan te denken mijn pagony om te bouwen tot een rijdeken. De moskio werkt op zich wel goed, maar de kleine vliegjes kunnen er doorheen mocht ik ergerns stil gaan staan.
Hier zie je de mazen goed:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-Y8IHVC3A.jpg

En zo is hij helemaal
Afbeelding

Leuk al die foto's van de paardjes :D Ik zie de manen bij allemaal groeien!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 12:14

wat ik zaterdag zo ontzettend gaaf vond was dat appie met wapperende manen keihard door de bak sjeesde.

wapperende manen!

wauw! *\o/*

moet ze straks nog korter maken omdat ze te lang worden 8-)

Kiim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 12:38

Halllo hallo,
ik ben ook begonnen met derfen sinds vrijdag. Gister voor de 2e keer gesmeerd.
Wat een smeerboel is dat zeg, het heeft echt de kleur van betadine.
Niet zo geschikt voor paarden met witte manen maarja als de jeuk weg gaat is het goed.
Ben benieuwd wat voor resultaat het gaat boeken, het is nou nog redelijk fris geweest maar deze week word het warmer.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 13:31

Zou derfen ook geschikt zijn voor het hoofd? Mijn fjord schuurt namelijk nog steeds aan haar hoofd. Het zijn nu allemaal zwarte plekken geworden. Derfen maakt het er welliswaar niet mooier op, maar dan is ze misschien wel van haar jeuk af. :)

aam_mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 14:01

Dat vraag ik me ook af, zijn er ook mensen die derfen gebruiken voor het hoofd, buik en uiers? Of andere delen behalve de staart en manen?
En hebben jullie misschien al resultaat foto's met derfen? Ik ben benieuwd, ik krijg binnenkort ook een proefpakket binnen!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 16:46

Ik gebruik derfen gemengd met vaseline op het hoofd (vooral rond de ogen) en op zijn koker. In zijn staart en manen dus niet omdat ik het daar niet uitgewassen krijg.

Dit staat op de site van Vidoma
Citaat:
Eind dit jaar verwacht Animaderm met een shampoo te komen die zorgt voor een zelfde goede verzorging als de Derfen-Lotion, met als bijkomend voordeel dat de donkere kleur van Derfen uitgewassen kan worden. Praktisch als het paard op wedstrijd gaat of met een show meedoet. Animaderm ontwikkelt meerdere producten en we zullen iedereen op de hoogte houden van de ontwikkelingen.

Jammer dat we daar tot het najaar op moeten wachten.

jasperlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 17:13

ik heb even een vraagje waar kun je dat derfen middeltje bestellen en is het ook gewoon in de winkels te koop?

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 17:40

Kiim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 18:34

Ik heb geen foto's van het resultaat van derfen, zou ook niet weten hoe je daar een foto van kunt maken.
Kan wel een foto maken van wat voor kliederboel het word met witte manen als iemand dat wil zien?
Ik gebruik het trouwens ook op het hoofd, de voorpluk en de kleine plekjes onder haar ogen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 19:28

dit is dan dus wel jammer he
Afbeelding

gaat verder hartstikke goed:
Afbeelding

maar dus wel echt veel eczeem op zijn hoofd :+

jasperlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 19:55

ja dit wil ik wel eens zien :P

Kiim schreef:
Ik heb geen foto's van het resultaat van derfen, zou ook niet weten hoe je daar een foto van kunt maken.
Kan wel een foto maken van wat voor kliederboel het word met witte manen als iemand dat wil zien?
Ik gebruik het trouwens ook op het hoofd, de voorpluk en de kleine plekjes onder haar ogen.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 20:54

Laatst bijgewerkt door Dyonne op 22-06-10 10:21, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Foto's in link gezet. Het is niet de bedoeling deze te quoten.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 21:53

Het is vandaag officieel ZOMER!!

En de LENTE hebben we ongeschonden overleefd :D

Veerle93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 21:57

Mijn pony heeft ook last van zomerexceem, vroeger had ze bijna geen manen. Nu zijn ze heel lang elke keer als ze begint te schuren ga ik er mee naar de zee zwemmen en dan is het weer een paar weken over. Het beste middel voor zomerexceem! :D

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 22:41

Ik smeer bij die van mij derfen op het hoofd en buik en uier. Voor de rest nergens op omdat daar de deken zit en mijn pony nogal witte manen en staart heeft. Ik moet eerlijk zeggen het is een beetje viezig maar ze krijgt er echt geen zwart hoofd van of zo, en dan nog liever een beetje een viezig hoofd dan een kaal hoofd. En het werkt erg goed. Waar ik het smeer geen plekken meer.

maXcomX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 04:32

Is dat wel eczeem? Het lijkt meer op een schuur/irritatieplek van het hoofdstel. Bij eczeem verwacht je toch meer opgedroogt lymfe vocht of rode/pussige uitslag.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 08:12

Kun je bij appie geen vliegenmasker omdoen daarvoor, of heb je al wel een kap om?

Wisse in september 2009:
Afbeelding

En nu:
Afbeelding

Langer wil ik zn manen niet hebben hoor, dan is het net een tinker!

sjar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 08:15

Mijn haflinger had vorig jaar bijna geen manen meer, alle spullen uitgeprobeerd maar niks werkte. Ik heb nu spul gekregen van de veearts en mijn haflinger is als het ware proefkonijn, het is op basis van vitamine en mineralen, verder spuit ik de manen in met zeezout. Dit werkt tot nu toe goed.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 08:49

maXcomX schreef:
Is dat wel eczeem? Het lijkt meer op een schuur/irritatieplek van het hoofdstel. Bij eczeem verwacht je toch meer opgedroogt lymfe vocht of rode/pussige uitslag.

appie staat al maanden stil in verband met bronchitis ;)

er zijn er meer die het hebben, maar ik heb nog sebacil staan en ga voor de zekerheid wel even daarmee behandelen.
toevallig wel zo dat de drie paarden die ik op stal verzorg alle drie hetzelfde hebben :+

een kap om wil appie niet,die is erg gevoelig aan zijn hoofd en zo'n ding schuurt hij er binnen enkele tellen af